KTM 990 SMT

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JT79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JT79

New member
KTM 990 SM T julkaistiin eilen Milanon näyttelyssä. Kyseessä on 990 Supermotosta enemmän matkailuun kehitetty versio...

fasterandaster

Kuvia, jos näkyvät. (G. Freeman ja H. Mitterbauer)

smt+2.jpg


smt+4.jpg


smt+3.jpg
 
Tuollaistahan voisi jopa harkita sitten, kun alkaa radalla ajelu tylsistyttää ja tourinki kiinnostamaan enemmän.. Eli ei varmaan ihan lähi vuosina.
tounge.gif

Hauskan näköinen jokatapauksessa.
 
Tämäpä taitaa olla seuraava pyöräni. Varsinkin, jos ne tekee siitä ABS-version.

Onkos täällä ketään joka olisi ajanut Triumphin 1050 triple koneella (nykyiinen mopo on -07 Tiger) ja KTM:n 990 koneella? Lähinnä kiinnostaisi tietää minkälainen tuo kone on luonteeltaan. Paperillahan nuo ovat melko lähellä toisiaan, mitä nyt KTM:n tehot ja väännöt taitaa vaatia pikkuisen enemmän kierroksia. Sitä kun on mennyt hemmottelemaan itsensä pilalle Triumphin kaikkialla oleilevalla väännöllä, niin millään kovin äkäisellä vehkeellä ei viitsisi enää matkaa taittaa.
 
Mihin tossa kotarissa abs jarruja tarvitsee? Siinähän on jo helkatin hyvät jarrut jo luonnostaan.
 
Mihin tossa kotarissa abs jarruja tarvitsee? Siinähän on jo helkatin hyvät jarrut jo luonnostaan.
Toivottavasti tästä nyt ei tule taas mitään ABS-taistelua, mutta musta ne on ihan hyvä turvavaruste, jota en toivo koskaan tarvitsevani. Nykyisessä Triumphissa moiset on ja toistaiseksi 20000km jälkeen edelleen toimettomana. Mutta kun on Puolalaisella uraisella tiellä vesisateessa dipannut renkaansa dieseliin, niin alkaa yllättävästi arvostamaan kaikkia mahdollisia teknisiä keksintöjä, jotka pitää pystyssä.
 
Ehdottomasti ottaisin tuollaiseen mopoon ABS:t. Pelkkä smoto on sit erikseen, mut jos matkaa ajaa kelissä kuin kelissä ja vaihtelevalla lastilla, niin en kyllä ostais omalla rahalla enää mopoa, jossa ei olisi ABS:siä.

En osaa tuosta smt:n koneesta sanoa, mutta ainakin vanhempi kaasutinmallinen 950 smoto oli varsin jouhea luonteeltaan. Ainakin sen lyhyehkön koeajolenkin perusteella vääntöä tuntu tulevan heti alhaalta, kun meinas keulia tahattomasti.
 
Ihan mielenkiintoisen näköinen pyörä, mutta on tuossa kyllä supermoton käsitettä venytetty jo aika pitkälle.
 
Ihan mielenkiintoisen näköinen pyörä, mutta on tuossa kyllä supermoton käsitettä venytetty jo aika pitkälle.
Jeps, eipä tuo mikääm supermoto enää olekaan, enkä moista olekaan hakemasa. Ideana onkin löytää pyörä jolla voi käydä kahvilla Monacossa, kurvailla siinä matkalla Alpeilla ja pärjätä kehä kolmosen työmatkaruuhkassa.
 
Onneksi olkoon hienosta pyörästä! Itselle haaveilen seuraavaksi pyöräksi samanlaista. Tossa alkaa oleen monikäyttöisyys huipussaan. Suomen olosuhteissa ja nopeuksissa optimi valinta.
 
Onko tuohon SMT:hen saatavilla muita laukkuja kuin ne kotarin omat "pehmeät". On meinaan liian pienet ja jotenkin vierastan pehmeitä laukkuja reissukäytössä.

Eni vei, tuo voisi hyvinkin olla se seuraava...sitten joskus.

Niin ja onnittelut kotterokuskille uuden pyörän johdosta!
 
Tulihan koeajettua tuo smt ja täytyy sanoa että oli ensimmäinen pehmeä kotari, siis ajettavuudeltaan suorastaan unettava.
 
Unettava= järkyttävän mukavanoloinen alusta, kovuudesta ei tietoakaan mikä ei ole välttämättä ole huono asia. Itse tykkään kovemmasta alustasta, pysyy paremmin pirteänä ajaessa. Alustan toiminta muuten oli hyvä, voiko WP.ltä muuta odottaa. Tietysti onhan siinä kaikki säädötkin millä saa alustan kovemmaksi.
 
Ite ostin just hiljan perusmallin sm990:stä. Olen aina ollut sitä mieltä että se on ruma, eikä se mielipide ole siitä muuksi muuttunut. Mutta päätin olla välittämättä siitä kun se muuten on _todella_ mainio pyörä.
smile_org.gif

Smt:kin olis varmaan mainio vekotin, mutta itte oon nakupyöräillyt jo niin monta vuotta, etten katteista välitä, siksi perusmalli on riittävän jees.
 
Back
Ylös