• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 990 SMT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JT79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sivulaukkuja ei vielä ainakaan ole muita saatavilla niihin pikakiinnikkeisiin kuin ne pienet pehmeät. Takaboxin saa tietysti kovakuorisena,ite otin 47 litrasen.
Alustan saa tosiaan säädettyä sellaiseksi kuin haluaa.

Onko mitään toivoa että jonkin muun version laukkutelineet kävisivät suoraan?

Onko noita muuten missä koeajeltavissa? Uudellamaalla?

Lehtiartiklojen perusteella vaikuttaa kiintoisalta.

Nyt on sitten  
062802moto_prv.gif
150 km ja naama on  
smile_org.gif
.

Onko mitään toivoa että jonkin muun version laukkutelineet kävisivät suoraan?

Onko noita muuten missä koeajeltavissa? Uudellamaalla?

Lehtiartiklojen perusteella vaikuttaa kiintoisalta.
BW:n kummastakin liikkeestä löytyy koeajo pyörät.
SW-Motech:in (RM-Heino) mallistosta löytyy sopivat telineet sekä alu-boxille, että normi muovi ämpäreille.
Jousitus on säädetty vakio asetuksissa turhan löysäksi ainakin satakiloiselle apinalle, mutta säädöt löytyvät.
Häiritsevin asia on rivikoneisiin tottuneelle tuo kotarin V2:sen kulmikkuus. Todennäköiseti koeajan adventuren ennen ostopäätöstä.
Optimi yhdistelmä minulle olisi Triumph:in kolmipyttyinen 1050 moottori, kotarin alusta ja runko. Yhdistettynä Triumphin ulkoiseen olemukseen...

Juuri nuo asialliset laukkutelineet ja riittävät lisävarustelaukut tuossa T-mallissa tekevät pelistä houkuttelevan. Jos olisin nyt pyörää vailla, niin tuossa olisi yksi vaihtoehto jonon kärkeen.

ei siinä mikään kulmikas kone ole. Pistää eturattaaksi piikkiä pienemmän elikk 16 piikkisen ja G2sen kaasuhandelilla tasoittaa ranneliikkeen rosoituutta.
Kahva käy kaikkiin lc8hin.

alkuperäistä kahvaa voi myös viilata anteeksiantavammaksi, ts. progressiivikseksi. ideana on rajoittaa läppien avautumisen vauhtia 1/3 kierroksen aikana. loppukierto sitten nostaa luistit katttoon

Houkutteleehan se. Mutta vittuuntuuko sitä tuohon kulmikkuutteen vai innostuuko siitä. Jotenkin vain tuntuu sille, että pieni kaasun liike aiheuttaa vähän liikettä ja reilumpi liike aiheutta vahvan lähdön?!? Kaasuun vastaavuus on minulle iso ongelma. Korjaantusikohan tuo powercommanderilla?

Kyllä se kaasun kulmikkuus on ihan todellinen ongelma sm:ssä. Toiset tottuu, toiset ei. Itse sanoisin, että ei se ainakaan kauheasti pahempi ole kuin mva brutalessa, joka mulla oli aiemmin. Että ajattelin vaan tottua.

Semmonen mielikuva mulla on, että pcllä saattais asiaan saada parannusta, mutta joku ktm-foorumi vois olla asiaan paremmin valaisua antava...

SMTssä on eri kartta jossa polttoainetta on pienille avauksilla ja tyhjäkäynnille erilailla kuin näissä aikaisemmissa... Käykää ajamassa niin selviää onko kulmikas...

BW:n kummastakin liikkeestä löytyy koeajo pyörät.
SW-Motech:in (RM-Heino) mallistosta löytyy sopivat telineet sekä alu-boxille, että normi muovi ämpäreille.

Ne mustat alulaatikot eivät välttämättä näyttäisi tuossa pahoilta..?

Mahtaneeko BW:stä järjestyä koeajoa jolla ehtii muutakin kuin ajaa pari liittymänväliä kehällä? No, se selvinnee jos ja kun poikkeaa.

Kävin koeajolla Espoon liikkeestä ja tunnin kirjoitteli aikaa. Ehdin ajamaan Bodomin lenkin. Olisi sitä ajoaikaa varmaan irronnut enemmänkin, jos ollut vailla. Pitänee heittää vielä toinen lenkki ja samalla ajaa adventurekin.

Paljonko yleensä on kulutus lc8 moorttorisella? Itse sain pikaisesti laskien vaihtelevalla ajolla 6.8 litraa/100km; osin kaksi päällä.

No kas kun otti silmän käteen ja katsoi niin ovathan nuo tellingit jo tuolla SW Motechin sivuillakin joten mainitaanpa täälläkin referenssinä jos joku etsii.

kft_04_621_20001_b_1_xl.JPG

Ja ennen kuin joku vinkuu siitä miten rumat ovat, niin muistutetaan että ovat siis niks-naks pikairrotettavat joten ei tarvitse riiputtaa mukana ilman laukkuja.

Eka huolto takana ja nyt pääsi hiukan kokeilemaan smt:n voimavaroja. Täytyy kyllä sanoa että niitä löytyy ihan kiitettävästi
bowdown.gif

Paljonko yleensä on kulutus lc8 moorttorisella? Itse sain pikaisesti laskien vaihtelevalla ajolla 6.8 litraa/100km; osin kaksi päällä.
Mulla 6,2-6,8 litraa satkulle tankkausvälit tähän asti. Pyörä siis 990 SM.
En tiedä sitten miten paljon tuon Super Duken moottorinohjaus eroaa tuosta, mutta sillä pääsee rauhallisella ajolla tuohon 6,5 litraan/100 km. Tosin aktiivisemmalla ajolla saattaa palaa 9 litraa/100 km, jollei enemmänkin...

Tuossa keskiviikkona vetäisin 800 km siivut ja sain keskikulutukseksi 6.4 L/100km. Ajo oli yksi päällä ja kivaa oli
062802jumpie_prv.gif

Kyllä se kaasun kulmikkuus on ihan todellinen ongelma sm:ssä. Toiset tottuu, toiset ei.
Kävin kokeilemassa pyörän eilen ja odotukset oli kyllä aika korkealla kaiken lehdissä ja netissä tapahtuneen hehkutuksen jäljiltä.

Tuo kaasun kulmikkuus oli kyllä ainakin minulle todellinen ilon tappaja ja ruppesi ottamaan kupolista oikein huolella. Lisäksi olin jostain syystä odottanut, että T = Travel/Touring joka tarkottaisi edes jonkinlaista suojaa ajoviimalta. Mutta ainakaan minun 185 cm ei juuri suojaa nauttinut moottoritienopeuksissa. Ilman tulppia ei mitään mahdollisuutta ajella matkanopeuksilla.

Kävin kokeilemassa myös hiekkatiellä ja rengastuksesta huolimatta oli ihan jees myös tuollaisella pätkällä. Tuohon rengaskokoon vain ei taida löytyä tilalle pitävämpää supermotokumia?

Olihan se hauska pyörä ja mukava ajaa tuota kaasua lukuunottamatta. Tuli muuten ajettua putkeen BMW R1200GS ja siitä kyllä jäi positiivisempi maku, joten kai se pitää vaan kaivaa nahkaiset polvihousut jalkaan ja baijerilaislakki päähän.

Back