KTM 990 SMT

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JT79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
WP_20150602_13_47_18_Pro.jpg


WP_20150602_17_46_39_Pro.jpg


Tuossapa pari kuvaa "rakkuloista", toinen siis puhkaistu ja toinen ei. Enpä ole aiemmin huomannut että katteissa on kalvot päällä. Pitänee tosiaan repiä kalvo osin tai kokonaan pois kun aika huonolta näyttää nykyisellään.
 
Onko kukaan suihkutellu SMT:n omiin kangas sivulaukkuihin jotain tekstiilin tai coren suojaksi tarkoitettua ainetta. Vettähän pinta ei pidä mutta auttaisiko käsittely? Mitä ainetta ns. Kovempi materiaali kankaan alla on, josta laukku muotonsakin saa? Ei ole tarkoitus luopua sisäkasseista vaan saada laukuista vettä ja likaa hylkivät.
 
Los Problemos: haaveilin jo lähteväni koko päivän lenkille mutta kun tuossa härvelissä ei toimi enää mittaristo; kierrokset ja lcd-pimeenä, samoin merkkivalot paitsi vasemman reunan ajonesto ja abs. Sulakkeet ok. Juhannuksen seutuun pelitti, jäi ajosta talliin, pikkasen märkänä tosin. Jotakin hapettunut?

Onko havaintoa moisesta? Miten toi mittaristo lähtee irti ehjänä?

:kääk:
 
Los Problemos: haaveilin jo lähteväni koko päivän lenkille mutta kun tuossa härvelissä ei toimi enää mittaristo; kierrokset ja lcd-pimeenä, samoin merkkivalot paitsi vasemman reunan ajonesto ja abs. Sulakkeet ok. Juhannuksen seutuun pelitti, jäi ajosta talliin, pikkasen märkänä tosin. Jotakin hapettunut?

Onko havaintoa moisesta? Miten toi mittaristo lähtee irti ehjänä?

:kääk:

Purat paritonnia muovia ympäriltä niin tulee se sieltä. Vähä sama operaatio kun lampun vaihtasit.
Omani joudun kanssa purkamaan kun alkoi sekoilemaan ja itse selvisin liittimen putsauksella ja kontakti suihkeella.
Vaihdoin samalla lamput parkki ja ajovalo et ei tarviis heti uudestaan purkaa :grin:
 
Purat paritonnia muovia ympäriltä niin tulee se sieltä. Vähä sama operaatio kun lampun vaihtasit.
Omani joudun kanssa purkamaan kun alkoi sekoilemaan ja itse selvisin liittimen putsauksella ja kontakti suihkeella.
Vaihdoin samalla lamput parkki ja ajovalo et ei tarviis heti uudestaan purkaa :grin:
Kiitti vinkistä, vika ei kuitenkaan löytynyt vielä mittariston liittimestä. Eikä mittariston sisältä:
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=4246&sid=0e88bb5cc2c2fa8d17acc00007406404&start=10
Eikä kortilta:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=719313&highlight=dead+instrument
Uusia ideoita? Huomasin, että mittariston syöttävällä fuse 6:lla on vaan 9.3 volttia kun virrat päällä. Riittääköhän tollanen?

Naapurin äijä lähti just iltalenkille japanilaisvalmisteisella moottoripyörällään... moro vaan.:bye:
 
Tänään ilmeni aivan uusi mysteerio SMTeehen. Jos tom tomin laturi on kiinni 12v ulosotossa, ei pyörä starttaa ja herjaa lukko ja FI symboleita. Koodit kerto että musta avain ei olisi aktivoitu tai jotain. Laturia vähän ylös niin että kontakti katkeaa, niin avot , starttaa taas. Ei haittaa sinänäsä mutta olis kiva tietää miten tuokin voi vaikuttaa.
 
Muutama sata kilometriä rullattu 16-piikkisellä eturattaalla, ja hyvältä vaikuttaa. Hidasajossa en ole huomannut juuri eroa, liekö johtunee siitä että SMT:ssäni on edellisen omistajan jäljiltä vaihdettu kaasukahva. Sen sijaan mutkatieajossa pyörä on huomattavasti paremmin alueella. Aiemmin piti tarjota kakkosta välillä, nyt vetää kolmosellakin alle viidestäkympistä. Kolmonen/nelonen silmässä voi pommittaa/kruisailla valtaosan mutkapätkistä. Motarivauhtia piti hieman tiputtaa, 130 mittarissa kierroksia on hieman reilu 5000 ja marssivauhti sopiva.
Rattaan vaihdon huomasi myös siinä että näppejä kihelmöi hieman ajelun jälkeen. Yleensä tätä on ilmennyt pyörää vaihtaessa ja kauden alussa. Twinin tärinä lienee siis hieman muuttunut rattaan vaihdon yhteydessä :)

Olen hieman alkanut haikailemaan sorateille, kävin taannoin jopa koeajamassa uuden Triumph Tiger XCx:n. Tänään ajelin SMT:llä hieman kestopäällysteen ulkopuolella, ja aloin miettiä että saisiko siitä kelvollisen satunnaiseen offroad-pyörittelyyn. 16-piikkinen eturatas paransi jo soratiekäytöstä. Jos alle laittaisi jotkut dual sport -tyyppiset kumit, ja alustan vääntäisi asfaltilta poistuessa löysempiin asetuksiin niin luulisi sillä jo auttavasti pärjäävän. Toki 17-tuumainen etuvanne rajoittaa osaltaan, mutta siihenkin löytyy jo useita DS-renkaita. Pitänee tutkia asiaa tarkemmin.
 
Kiitti vinkistä, vika ei kuitenkaan löytynyt vielä mittariston liittimestä. Eikä mittariston sisältä:
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=4246&sid=0e88bb5cc2c2fa8d17acc00007406404&start=10
Eikä kortilta:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=719313&highlight=dead+instrument
Uusia ideoita? Huomasin, että mittariston syöttävällä fuse 6:lla on vaan 9.3 volttia kun virrat päällä. Riittääköhän tollanen?

Naapurin äijä lähti just iltalenkille japanilaisvalmisteisella moottoripyörällään... moro vaan.:bye:

Mittaristo on rikki. Vieläkin odottelen uutta Itävallasta. Meneehän tämä kesä näinkin - kotilolla kurvaillessa ja mopon vakuutuksia maksellessa.:sad:
 
Mittaristo on rikki. Vieläkin odottelen uutta Itävallasta. Meneehän tämä kesä näinkin - kotilolla kurvaillessa ja mopon vakuutuksia maksellessa.:sad:

2 viikkoa meni diagnoosista siihen, että mittaristo tuli Itävallasta. Aika säälittävää nykyaikana. No nyt se kuitenkin toimii ja kilometritehdas on taas avattu. :orgmp:

Ulkomaisten nettilähteiden mukaan kyseessä taitaa olla jonkunasteinen tyyppivika 990 serkuksissa. Joku Duke-ukko sanoi että mittareita menee niinkuin muissa vehkeissä ketjuja ja rattaita. Kalliiks tulee aina 15 tuhannen välein vaihtaa 400 egen mittari.

Paljon enemmän sain vastinetta rahalle kun huoltivat mittareistoa odotellessa myös takaiskarin. Nythän toi laite menee kuin sukkasillaan - olikohan edes uutena noin hyvä...:cruising:
 
Morjens

Toinen kesä menossa SMT:llä ja tyytyväinen valintaan edelleen. Yksi asia vaan askarruttaa, nimittäin vaihdepedaalin asento. Liian ylhäällä on se minun koivelle ja kurjistaa muuten mainiota ajonautintoa.

Ulkomaalaisia foorumeja selaillessa huomaan ongelman olevan melko yleinen. Olen ohjeen mukaan yrittänyt säätää poljinta alemmaksi mutta sitten se alkaa ottaa kiinni sivutuen jousen kiinnitystappiin eikä ykköstä saa päälle.
Nyt joutuu aina nostamaan jalkaa tapilta kun pitää vaihtaa pienemmällä.

Onko vinkkejä korvaavaan pedaaliin millä ongelman saisi pois?

T Marko
 
Morjens

Toinen kesä menossa SMT:llä ja tyytyväinen valintaan edelleen. Yksi asia vaan askarruttaa, nimittäin vaihdepedaalin asento. Liian ylhäällä on se minun koivelle ja kurjistaa muuten mainiota ajonautintoa.

Ulkomaalaisia foorumeja selaillessa huomaan ongelman olevan melko yleinen. Olen ohjeen mukaan yrittänyt säätää poljinta alemmaksi mutta sitten se alkaa ottaa kiinni sivutuen jousen kiinnitystappiin eikä ykköstä saa päälle.
Nyt joutuu aina nostamaan jalkaa tapilta kun pitää vaihtaa pienemmällä.

Onko vinkkejä korvaavaan pedaaliin millä ongelman saisi pois?

T Marko

Onko sinulla jalkatappien kumipehmusteet paikallaan? Itse aina irroitan ne kun tykkään laittaa saappaan suoraan metallihampaille, mutte ne pienentävät väliä puolisen senttiä.
Krossisaappailla ajo auttaa myös :thumbup:
 
Onko sinulla jalkatappien kumipehmusteet paikallaan? Itse aina irroitan ne kun tykkään laittaa saappaan suoraan metallihampaille, mutte ne pienentävät väliä puolisen senttiä.
Krossisaappailla ajo auttaa myös :thumbup:

Minun pitäisi saada sitä vaihdepoljinta alaspäin eli kumien poistaminen vain huonontaisi tilannetta. Saapas menisi alemmas ja vipu jäisi näin vielä ylemmäs siis.
Ongelma oli että ei tarvitsisi nosta jalkaa tapilta vaihtaakseen pienempää ja toisaalta tarvitsisi taivuttaa nilkkaa niin paljon ylöspäin isompaa vaihtaessaan.
 
Minun pitäisi saada sitä vaihdepoljinta alaspäin eli kumien poistaminen vain huonontaisi tilannetta. Saapas menisi alemmas ja vipu jäisi näin vielä ylemmäs siis.
Ongelma oli että ei tarvitsisi nosta jalkaa tapilta vaihtaakseen pienempää ja toisaalta tarvitsisi taivuttaa nilkkaa niin paljon ylöspäin isompaa vaihtaessaan.

Juurikin ajattelin että jos poistettu, niin laittamalla takaisin saattaa auttaa hiukan
 
Back
Ylös