KTM 990 SMT

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JT79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kohtaan 1 ei mitään väliä kummalla puolella on toimii kyllä.

Kohtaan 2 Esijännitys säädetään painumien mukaan eli tuossa kirjassa on vaan tietyn painoiselle säädöt. Ota parikaveria mittaamaan ja pitämään pystyssä. Jä säädä painuma omalle painolle hyväksi.

1 Kiitos.

2 näin se taitaa olla paras tehdä juu. Kiitos.
 
Morjens

Toinen kesä menossa SMT:llä ja tyytyväinen valintaan edelleen. Yksi asia vaan askarruttaa, nimittäin vaihdepedaalin asento. Liian ylhäällä on se minun koivelle ja kurjistaa muuten mainiota ajonautintoa.

Ulkomaalaisia foorumeja selaillessa huomaan ongelman olevan melko yleinen. Olen ohjeen mukaan yrittänyt säätää poljinta alemmaksi mutta sitten se alkaa ottaa kiinni sivutuen jousen kiinnitystappiin eikä ykköstä saa päälle.
Nyt joutuu aina nostamaan jalkaa tapilta kun pitää vaihtaa pienemmällä.

Onko vinkkejä korvaavaan pedaaliin millä ongelman saisi pois?

T Marko

Lämmitelläkseni vanhaa aihetta, taisin lopulta selvittää mistä ongelmat vaihdepolkimen kanssa juontavat juurensa. Kottaraiseen on asennettu se Powerparts pohja "panssari" ja toisen puolen yksi kiinnikerauta on siellä sivuseisontatuen kiinnikkeen ja rungon välissä.
Näinollen seisontatuki härdelli on varmaan puoli senttiä ulompana kuin normaalisti ja sen seurauksena vaihdepolkimen liike alaspäin on rajallinen. Ottaa kiinni siihen palautusjousen kiinnityspulttiin.
Onko kellään moista asennettuna? Kuva siitä vaihdepolkimen läheisestä kiinnikkeestä tai alkuperäinen asennusohje voisi auttaa selvittämään onko meitsin pohjapelti asennettu oikein.

T Marko
 
Uutena omistajana smt vaikuttaa tooodella hyvältä myös kaupunkiin, jousituksen ja näppärän kääntyvyyden vuoksi. Toki alakierrosten epätasainen käynti pitänee jossain välissä korjata mutta ei muuta. Etujarrulevyissä heittoa ja täristää jarruttaessa, onko kellään kokemusta ebc levyistä, joita saa n 200e ebay.de?.
 
Jos tallin nurkista löytyy jollakulla ovaalinmuotoiset slip on vaimentimet noise killereillä,järkihintaan, olen kiinnostunut.

Myös air box modiin tarvittavat osat kuten rottweiler/ITG suodattimen pohjalevyt kiinnostavat.
 
Jos tallin nurkista löytyy jollakulla ovaalinmuotoiset slip on vaimentimet noise killereillä,järkihintaan, olen kiinnostunut.

Myös air box modiin tarvittavat osat kuten rottweiler/ITG suodattimen pohjalevyt kiinnostavat.

Löytyis pohjalevy 990 Kotariin Itg suodattimelle, jos et ole vielä mistään sitä hankkinut.
 
Morjens kaikille! Minusta tuli muutama viikko takaperin oranssin 2012-mallisen SMTn omistaja ja hurjan tyytyväinen olen ostokseen. Tuolla kelpaa kiertää Eurooppa kesäkuussa. Laatuvaikutelma on ihan eri tasolla kuin Kawasakeissa ja potkuakin on sen verran, että ei varmana lopu kesken.

Suzu-ukon kanssa ehdinkin muutaman lauseen asiaan liittyen vaihtaa tuolla kahvanlämmittimet-ketjussa. Lootassa odottelevat vielä kuten myös oileri. Etuloksun jatke on postissa tulossa ja suodattimen kun saa niin pitää laittaa tuoreet öljyt sisään.

Vielä huomenna eturengas tilaukseen ja jossain vaiheessa alle, niin sitten voisikin keskittyä vain ajamiseen.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Kannattaa käydä kaikki pultit, kytkimen pultteja myöten läpi momenttiavaimen ja lukitteen kanssa ennen pidempää reissua. Erittäin hyvä pyörä, mutta pulttien löystyminen ominaisuutena ilman lukitetta. Samoin takarattaan välys (puslat) kannattaa tarkistaa.
 
Kannattaa käydä kaikki pultit, kytkimen pultteja myöten läpi momenttiavaimen ja lukitteen kanssa ennen pidempää reissua. Erittäin hyvä pyörä, mutta pulttien löystyminen ominaisuutena ilman lukitetta. Samoin takarattaan välys (puslat) kannattaa tarkistaa.
Hyvä vinkki. Kiitän. Vaikka tuo on juuri semmosta hommaa mikä ei juuri kiinnostaisi, niin onhan se silti tehtävä.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Uutena omistajana smt vaikuttaa tooodella hyvältä myös kaupunkiin, jousituksen ja näppärän kääntyvyyden vuoksi. Toki alakierrosten epätasainen käynti pitänee jossain välissä korjata mutta ei muuta. Etujarrulevyissä heittoa ja täristää jarruttaessa, onko kellään kokemusta ebc levyistä, joita saa n 200e ebay.de?.

Näissä kotarin kelluvista etulevyistä on ollut vähän puhetta muualla.
Yleensä ne levyt ei o kierot vaan niitten kellunta pulttien väliin on menny hiekkapölyä ja muuta kakkia ja tekee sen että se ei saa vapaasti liikkua (selitin tän ehkä maailman eniten päin helsinkii mutmut..).
Eli jos vaan jaksat purkaa ne ja laittaa yöks liukenemaan johonki mömmöön niin pitäisi sillä parantua.
Toivottavasti oli jotain hyötyä ja järkeä.
 
Tässä tapauksessa levyt piti uusia --> EBC. Levyn keskiosa oli kulunut syvemmälle, ja edellisten omistajien jäljiltä osa levyn napeista olivat ovalisoituneet.
 
Paras akku kohtuulliseen hintaan otsikon mukaiseen pyörään?

Toivottavasti meni vaan akku Motoparkissa, mutta siitä nyt aloitetaan kuitenkin. Edellinen ainakin oli entinen.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
En osaa sanoa parhaasta, mutta kohtuuhintainen oli ainakin Exide, jonka ostin viiime vuonna Eurobikerilta. Kuudenkympin akulle jäi orgin etusetelin avulla hintaa huimat 30€ :thumbup: Ainakin vielä on toiminut.
 
En osaa sanoa parhaasta, mutta kohtuuhintainen oli ainakin Exide, jonka ostin viiime vuonna Eurobikerilta. Kuudenkympin akulle jäi orgin etusetelin avulla hintaa huimat 30€ :thumbup: Ainakin vielä on toiminut.


Minulla toimi Exide melkein vuorokauden.... GS battery on sitten taas ollut hyvä.
 
Minulla toimi Exide melkein vuorokauden.... GS battery on sitten taas ollut hyvä.

Jos ei Köpiskään ole kuten ennen, ei ole "Jasatkaan" :D.
Nykyinen on jo hieman huonossa hapessa kolmen vuoden jälkeen, vaikka ei ole saanut kertaakaan siipeensä.
Muinoinhan nuo pelittivät isältä pojalle.
 
Jos ei Köpiskään ole kuten ennen, ei ole "Jasatkaan" :D.
Nykyinen on jo hieman huonossa hapessa kolmen vuoden jälkeen, vaikka ei ole saanut kertaakaan siipeensä.
Muinoinhan nuo pelittivät isältä pojalle.


GS ja Jasa ei vissii eroa toisistaan kuin nimessä :D
 
Ja jos jotain kiinnostaa, niin mie voisin luopua sopuhintaan tuosta takalaatikosta ja vaihtaa sen hieman virtaviivaisempaan. Kotarin orkkisloota siis kyseessä, allekirjoituksen blogista löytyy kuvia.

Minkälaisia kokemuksia SMTn laukuista? Houkuttaisi nuo suuremmat lukittavat sivulaukut, mutta 600€ on iso raha. Toisaalta kapasiteettia en tarvitse hirveesti lisää, että eiköhän seuraavan kesän reissut pärjää samanlaisella virityksellä.
 
Ja jos jotain kiinnostaa, niin mie voisin luopua sopuhintaan tuosta takalaatikosta ja vaihtaa sen hieman virtaviivaisempaan. Kotarin orkkisloota siis kyseessä, allekirjoituksen blogista löytyy kuvia.

Minkälaisia kokemuksia SMTn laukuista? Houkuttaisi nuo suuremmat lukittavat sivulaukut, mutta 600€ on iso raha. Toisaalta kapasiteettia en tarvitse hirveesti lisää, että eiköhän seuraavan kesän reissut pärjää samanlaisella virityksellä.

Läiskää siihen jotkut alumiinilaukut kotarin omilla kiinnikkeillä. Kyllä ne vakio kiinniikkeet tuntuu sen hyvin kestävän. Säästää siinä pari hunttia jos ei omaa työtä kiinnikkeiden siirrossa ota huomioon.
Holanin 31 litraisilla laukuilla perä on jopa kapeampi kuin kotarin 13 litraisilla vakio laukuilla.IMG-1411300879550-V.jpg
 
Uusi KTM kuski ilmoittautuu! Tuli hommattua parin Hondan (CBF&VFR) jälkeen tällainen -11 990 SMT ja eilen pääsin ajaan jo ekat ajelut!

Pari kyssäriä, löytyykö just tähän SMT:hen jotain korjausmanuaalia mistään? Oma guugle-taito ei vielä riittänyt moisen löytämiseen. Kytkentäkaavio ainakin kiinnostaisi. Ja paljonko muuten latausjännitteen pitäisi tyhjäkäynnillä ja kierroksilla akun navoista mitattuna?

Lisäksi ilmeisesti näiden kotarien tyyppivika on tuo mittariston sähköt. Eilisellä lenkillä mittaristo toimi alkuun hyvin mut sitten jossain vaiheessa ryhtyi pätkimään eli kiekkamittari tipahti nollaan ja nopeusmittari yms kaikki pimeni. Tosiaan ei siis pimentynyt lopullisesti mutta pätki ja silloin tällöin resetoi itsensä. Tuntu että jossain on joku pieni maadoitushäikkä mahdollisesti, onko jotain tiettyä kohtaa kellään tiedossa mistä vikaa voisi lähteä etsimään? Pyörä toimi muuten ihan hyvin.
 
Back
Ylös