KTM Duke 790 2018

Joo kyllähän noita melko luovia tapoja oli vallalla jossain kohtaa kun kuivapainoja ilmoitettiin, mutta kyllähän nuo samantyyppiset pyörät osuu painossa aika lähelle toisiaan, koska osien määrät ja koot on likimain samoja. Itekin kieltämättä odotin, että 790Duken paino olisi ollut ajokunnossa samaa luokkaa kuin nyt ilmoitettu kuivapaino. Tämä ihan vain sillä, että 10 vuotta vanhan kyykynkin saa ratakunnossa suht helposti tuonne 175kg lukemaan. Paljonkohan lie lähtee Dukesta painoa täysrännillä? Lisäksi jos se proton sinkkuperä tulis powerpartseihin niin paino varmaan rapisisi entisestään.

990 SD:stä läks pelkällä sliparin vaihdolla -8kg kun se orkkis tuplaslipari+katti yhdistelmä painoi noin 2kg ja leovincen tuplasliparit ilman kattia oli yhteensä 2kg.
 
Kotari ei itseasiassa kuulu enää kyseisen liikkeen valikoimiin, ainakaan uusien laitteiden osalta. Varaosista ja huolloista en mene vannomaan.

Kyllä kuuluu.
Sopimuksesta oli kyllä neuvottelua mutta edelleen Bike World myy Kotareita ihan niinkuin ennenkin.
 
RS:ssä on muuten aika pirun etukeno ajoasento, myös vanhaan 675R verrattuna. Kaupunkiin Duke 790 toimii varmasti paremmin, ja taitaa olla pidemmät joustotkin mukulakiville...

Kun koe ajoin ton 765 RS:n niin ensin meinasin että tähän täytyy laittaa korkeampi tanko... mutta kun oli sillä hetken ajellut niin kaikki tuntui olevan hyvin kohdallaan eikä enää sitä pystympää asentoa kaipaillut.

Eri tyyppisiä fillareita ovat,
Street Triple on mukava versio Supersport pyörästä.
Duke 790 on pystympi nakupyörä.

Polvikulma on Dukessa on myös paljon rennompi.
Itellä ajo on yleensä aika aktiivista joten liikun fillarin päällä paljon.
Tälöin tuo Striplen "tiukempi" ajoasento ei haitta yhtään vaikka olen 196cm pitkä.
 
Kun koe ajoin ton 765 RS:n niin ensin meinasin että tähän täytyy laittaa korkeampi tanko... mutta kun oli sillä hetken ajellut niin kaikki tuntui olevan hyvin kohdallaan eikä enää sitä pystympää asentoa kaipaillut.

Eri tyyppisiä fillareita ovat,
Street Triple on mukava versio Supersport pyörästä.
Duke 790 on pystympi nakupyörä.

Polvikulma on Dukessa on myös paljon rennompi.
Itellä ajo on yleensä aika aktiivista joten liikun fillarin päällä paljon.
Tälöin tuo Striplen "tiukempi" ajoasento ei haitta yhtään vaikka olen 196cm pitkä.

Elikkä..,pikku duke edelleneenkin sinun suosikki...
 
Ainakaan Bikeworldin nettisivut eivät mainitse enää sanaakaan KTM:stä myytävän kaluston osalta.

Tammikuussa kipasin Bikessa ja silloin höpöttelivät että Vantaalle ei tule uusia myyntiin. Onhan se voinu tietty muuttua mut kuinka oikeasti on?

(Wiiwween juttu ei näkyy kopioitunut mukana..)
 
Vantaalle ei tosiaan tule uusia myyntiin. Varaosia sieltä ainakin vielä sai. Etelässä ei juuri siis pääse testaamaan uutuuksia.

Mielenkiintoinen nähdä, paljonko 790 saa irti ”KTM perusvirityksillä”, jos 115 hp, niin olisi jo sopiva ja minimi tuohon. Jousituksen toiminta kanssa mielenkiintoinen nähdä, esim. Vakio 1090 ei-säädettävä jousitus oli sysipaska mukulakivillä verrattuna SMT säädettyyn ja huollettuun alustaan, joka kelluu epätasaisuuksien yli. Tokihan perussäätö on voinut Dukessa onnistua paremmin. Keskustan ulkopuolella perus 1090 toimi tietty ihan ok, mutta luulisi että pitkäjoustoinen adventurepyörä pärjäilisi auttavasti myös keskustan ”patikossa” :D
 
Nyt tuli sen verran mielenkiintoinen uutuus vastaan että piti kaivaa yli 10 vuotta vanhat .org tunnarit esiin. En löytänyt palstalta juttua / topicia ko. pyörästä.

Täysin uusi pyörä keskiluokkaan, uusi moottori ja paperilla pelkkää asiaa! Ainoa miinus äkkiseltään on ei säädettävä etupää.

http://www.ktm.com/fi/naked/790-duke/

Koska tulossa Suomeen, milloin pääsee kokeilemaan ja missä? :jpstyle:

Mulla on ollut nyt reilu pari viikkoa jo musta 790. Ostin Orimattilasta Motopalvelusta, ja sinne oli ainakin silloin tulossa esittelypyörä. Eri asia onko se myyty alta pois. Tuo spekuloitu rekisteriotteen omapaino on 187 kg (= tankattuna ja öljyttynä). Kaiken kaikkiaan erittäin hauska peli, jopa hauskempi kuin osasin ikinä odottaa, tilasin koeajamatta ja vanha pyöräni oli Z750.
 
Elikkä..,pikku duke edelleneenkin sinun suosikki...
Veikee lelu.
Mulla on nyt ollut noita 3 putkeen 2012, 2014 R ja nyt 2016 R.
kevyt ja älyttömän helppo ja hauska ajaa.
Yli 140 kmh vaudeissa aika onneton koska pieni ja ei mitään tuulensuojaa ja tehoja on suht vähän mutta eipähän tule "vahingossa" ajettua kahtasataa niinkuin kyykkypyörällä.
Aiemmin mulla oli RC8, Kawa Ninja ja muita kyykkyjä mutta enpä niitä juuri kaipaa enää.
690sen kun laittaa parkkiin niin mun kokonen jamppa voi napata fillarin perseestä kinni nostaa ilmaan ja pyöritellä ympäri. :grin:
Tammikuussa kipasin Bikessa ja silloin höpöttelivät että Vantaalle ei tule uusia myyntiin. Onhan se voinu tietty muuttua mut kuinka oikeasti on?

(Wiiwween juttu ei näkyy kopioitunut mukana..)
Just kävin Turun Bike Worldissä hoitaa 690sen 10000km huollon ja Duke 790 on tulossa vasta heinäkuussa heille liikkeeseen.
BikeWorldillä tosiaan Kotarin kanssa oli sopimuksen jatkosta neuvottelua ja arpomista niin meni ennakkotilaukset ohi ja tulee vähän myöhässä pyörää liikkeeseen.

Vantaan liikkeestä en tiedä mutta aika outoa jos he eivät enää KTMää myy jos muut Bike(&Boat)Worldit myy
 
BikeWorldillä tosiaan Kotarin kanssa oli sopimuksen jatkosta neuvottelua ja arpomista niin meni ennakkotilaukset ohi ja tulee vähän myöhässä pyörää liikkeeseen.

Vantaan liikkeestä en tiedä mutta aika outoa jos he eivät enää KTMää myy jos muut Bike(&Boat)Worldit myy

Ei kai ne Tampereellakaan KTM:iä bikeworldista myy, vaan edustus on Motokeitaalla.
 
Ei kai ne Tampereellakaan KTM:iä bikeworldista myy, vaan edustus on Motokeitaalla.
Motokeidas myy Kotareita juu mutta ei se tarkoita että se olisi ainoa myyjä yksinoikeudella.
Itse ostin ton uusimman Duke 690R:n juurikin sieltä kun ei ollut Turun Bike Worldissä yhtään uutta Rää.
Pelkästään perusmallia.

Jos samassa kaupungissa on iso pärrekauppa kuten Motokeidas Joka ilmeisesti myy vaan Kotareita niin myyvät Bike Worldistä ihan suosiolla vaan Hondaa, Aprilliaa ja mitä muita koska Suomessa suht vähän myydään motskareita niin turha kilpailla keskenään.
Ei tqrkoita ettei Bike Worldistä KTMää saisi jos sellaisen haluaa.

Kukakohan Husqwarnan katupelejä myy ?
Vois huvikseen koeajaa Vitpilen 701sen ja katsoa miltä se tuntuu KTM Duke 690 R verrattuna.
 
Tulipahan ostettua ko. kampe heti koeajon jälkeen. Ens viikolla luovutus ja kahvalämppärit, hälytin ja usb-ulostulo meni jälkitoimitukseen kesäkuulle. Tankkilaukku oli ainut mikä oli samantien saatavilla. Oranssina tuli otettua kun harmaa oli aika tylsän värinen
 
Tämä 790 Duke oli yksi kevään must koeajopyörä. Tulipa tyypit otettua Lahdessa tänään. Postitivinen kokemus täytyy myöntää. Kevyt käsitellä, kapea kuin mikä. Erittäin tilava ajoasento jaloille. Isossa Dukessa paljon tiukempi polvi kulma. Rouhea moottoriääni vaki pölntöillä. Kivat vakio varusteet ja mielestäni erittäin toimiva shfter/blibber. Molempiin suuntiin toimii kivasti ja helpottaa ajelua. Tosi kepoinen käsitellä ja moottorin luonne mukava. Vääntää jo alhaalta ok. Toki huipputehot jää vähän vaatimattomiksi mutta hyvin riittää.
Jousitus perus asiallinen katu ajossa ja jarruilla tulee toimeen. Laatuvaikutelma ok ei priimaa. Hallintalaitteet vähän heppoisen tuntuiset.
Kokonaisuus kiva ja hinta/ominaisuudet kohdallaan. :)
 
Tuli testattua, ja tuo moottori kyllä yllätti positiivisesti. Samoin keveys ja keulan ja vaihteiston toiminta. Perä tuntui aika kovalta, ja samoin etujarrun tuntuma ei paras. Kuitenkin aika pienikokoinen pyörä, ja se tuleva adventure enduro -malli mielenkiintoinen nähdä.
 
Jonkunnäköistä potentiaalia:

"Chris Fillmore breaks another Pikes Peak International Hill Climb record aboard the KTM 790 DUKE with a middleweight class win and a new middleweight course record!"
https://www.facebook.com/81981162586/posts/10155267328812587/

:WAZAAP:
Hyvin kulkee mutta väittäisin että tossa kisassa kuskilla enemmän merkitystä kuin fillarilla.
Toi kisapyörän "Täys Akrapovic" on komia.
PowerParts Akra-slipari on liian iso.
Ei sovi pyörän linjoihin.
 
Kevyt ja näppärä kaupunkipyörä. Hyvä ajoasento ja aivan hyvä ajettava muutenkin siinä ympäristössä, eikä ollut liian ritsa maantiellekkään. Olisi vaan kaivannut parempia jarruja kuten muut kotarit ja enemmän kiukkua koneeseen. Jäi fiilis hieman pliisuksi.
 
-Ohjattavuus erinomainen
-kone kiukkuinen yläkierroksella (samalla tavalla kun ST765)
-paljon enemmän kuin kaupunkipyörä
-ajoasento=sportti naku
-etujarrut ok
-etujousitus ei säädettävä
-etupää kevyt kovassa vauhdissa
 
Back
Ylös