• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM Freeride 350

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ValeRossi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ValeRossi

New member
KTM Freeride 350

Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta harrastelijapeliltä. Luultavammin melko huoltoystävällinen ja näppärä peli poluille ja hiekkateille pienen painonsa ansiosta. Ja kai tuosta sen 30 hevosvoimaa saisi ulos putkella ja softamuutoksella...
 
Tehoton enska tai tollanen pyörä voi olla yllättävän hauska ajaa. Jos kovin freeride on ja tehokas niin äkkiä rynteilee miten sattuu.

Jos kadulle meinaa niin auttamatta tehoton ja kadulle onkin eri vehkeet.
 
Toivottavasti saavat kilvellisenkin hinnan pysymään kohtuurajoissa. Tuohan on normikannonkiertäjälle enemmän kun huippupeli. Normiharrastajalla ajo ei taatusti jää kiinni tehonpuutteesta.
 
Toivottavasti saavat kilvellisenkin hinnan pysymään kohtuurajoissa. Tuohan on normikannonkiertäjälle enemmän kun huippupeli. Normiharrastajalla ajo ei taatusti jää kiinni tehonpuutteesta.
Saapa nähdä, miten hinnoitellaan.

Itse ostin keväällä ylivuotisen Bmw G450x:än, kun näytti olevan liki ainoa järkevästi hinnoiteltu kilvellinen enska.

Tiedä sitten, onko se hyvä verrattuna muihin vastaaviin, kun kokemusta muista likikään nykyaikaisista enskoista ei ole.

Teho ei ainakaan tunnu kesken loppuvan, mutta bensa kyllä näemmä aika herkästi...

Täytyy varmaan laittaa tehonalennusplugi kiinni, kun ei tätä täyttä osaa hyödyntää. Sitten kun käyttää sen kaikki 40 hevosvoimaa, niin kokeillaan sitten uudestaan.
 
sanoi:
Täytyy varmaan laittaa tehonalennusplugi kiinni, kun ei tätä täyttä osaa hyödyntää. Sitten kun käyttää sen kaikki 40 hevosvoimaa, niin kokeillaan sitten uudestaan.

Tätä ei kaiketi kukaan tässä keskustelussa kyseenalaistanut.
 
hyvä pyörä, vihdoin ne tajus sen, että moni haluaisi enskan, jossa ei tarvitse olle 50heppaa, ja joka mielellään kestäs yli 100tuntia ilman koneremonttia, ja öljyä ei tarvisi vaihtaa muutaman tunnin välein.

24 heppaa on hyvä teho, jos pyörä on kevyt ja teho tulee nätisti. esim täysteho kevarienskoissa 24heppaa on ihan kiva teho, vaikka teho tulee ulos mahdollisimman huonosti.
 
Saapa nähdä, miten hinnoitellaan.
En tiedä mikä hinta, että onko kilvetön vai kilvellinen mutta 7 450€ pyytävät. Esim. 125exc maksaa 7 490€ ja rekisteröitynä 8231,84€. Joten varmaan 8200e nurkilla tuon kolmepätkän freeriden hinta pyörii kilvellisenä?

Harmi ettei vielä sähkösen version hintaa ole saaneet leivottua pihalle.
 
Saapa nähdä, miten hinnoitellaan.
En tiedä mikä hinta, että onko kilvetön vai kilvellinen mutta 7 450€ pyytävät. Esim. 125exc maksaa 7 490€ ja rekisteröitynä 8231,84€. Joten varmaan 8200e nurkilla tuon kolmepätkän freeriden hinta pyörii kilvellisenä?

Harmi ettei vielä sähkösen version hintaa ole saaneet leivottua pihalle.
Mistä olet hinnan löytänyt? Toisaalta tuota markkinoidaan "street legalina", eli hinta voisi olla tuo ensimmäinen??
 
^Kallishan tuosta näyttää tulevan kilvellisenä. Muuten olisi omaan maastopötköttelyyn oiva peli.
 
Jotain tuon tapaista ite kaipaisin. Voisin myydä katupyörän pois ja keskittyä nautiskeluun :grin:
Jotenkin tavallinen enska ei kiinnosta yleismetsä ja hiekkatiepyöräksi. En ole oikein vakuuttunut että niillä on kovinkaan helppo tavallisen pulliaisen ajella hitaissa paikoissa (voimaa vain ylemmillä kierroksilla ja kytkin ottaa terävästi?).
 
Mun mielestä tuo on myös tosi loistava idea. Mitä sen päällä olen istuskellut, niin vaikuttaa oikein viimeisen päälle kivalta. Hitto se on pieni! Varmasti omiaan myös talvikurvailuun.
 
Joko on tätä sunnuntaienskaa joku päässyt testaamaan?
Paino näyttää ainakin olevan maagisen 100 kg alapuolella, joten voi olla ihan jännäkin peli laiskalle enskamiehelle, kuten minä. Kiinnostaisi, pystyykö tuolla ajamaan minkäänlaista siirtymäpätkää ilman, että vittuuntuu kuoliaaksi?
 
Kuullut huhuja ettei tuohon mahdu piikkirengas takana pyörimään. Jos pitää paikkaansa niin melko typerää...
 
Kuullut huhuja ettei tuohon mahdu piikkirengas takana pyörimään. Jos pitää paikkaansa niin melko typerää...

Ainakin tuossa kuvassa näyttäisi vähän ahtaalta iskarin kiinnikkeen kohdalta:

2012%2BKTM%2BFreeride%2B350%2B2.jpg


Jos ei mitään piikkejä saa, niin menisi varmasti tukivarsi vaihtoon, tai ainakin tulisi jatkopalat perään.
 
Päällä istuneena ja pyörää kummastelleena vihdoin, jäi pyörästä jo jonkinlainen (hieman ristiriitainen) kuva.

Kovin pieni ja matala pyörä on, joten hallinta on varmasti helpompaa kuin "oikealla" enskalla. Pyörä tuntui/näytti hieman enduron ja trial pyörän sekoitukselta. Kovinkin vahvasti harkitsin tuommoisen hankkimista, mutta nyt ostohalut hieman pienenivät. Pyörässä ei varsinaisesti ollut mitään moitittavaa, mutta ehkä sitten henkilökohtaisesti kallistuisin kuitenkin tuohon "oikeaan enskaan", eli EXC-F 350 pyörään. Luultavasti itselle tuo Freeride pyöränä olisi enemmän kuin tarpeeksi, mutta jotenkin tuo ei hankitahaluja enää sytyttänyt.

Myyjän mukaan tuon Freeriden moottorin saa "vapautettua" täysitehoiseksi pienin toimin, joten potkua peliin kyllä saisi ilmeisen helposti lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös