• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM RC8 R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tachometer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Putkimaisen näköinen.
tounge.gif
 
Väritys on tosi makeen näköinen, jotenkin peittää noi tökeröt katteet.
 
Jos olis ylimäärästä, ni tohon ne laittasin. Aivan mielettömän cool! Jokos tos RC8:ssa on luistokytkin?
 
Olihan tuo R-malli odotettavissa, kuten muistakin on tullut. Ja tehoa oli vähän kilpailijoihin verrattuna aikaisemmin. Tosi makee laite kyllä. En silti lähde vaihtamaan tavan RC8:ia tuohon, siinäkin on enemmän kuin tarpeeksi tehoa mulle  
wink.gif
 
Yllättävän kallis on tuo RC8R, lähenee jo MV Agustan hintaa:

MV AGUSTA F4 1078 R312: 29900,00 EUR
KTM RC8R: 26690,00 EUR

Tuohon kun lyö KTM:n mainostaman tehoputkiston ja ohjelman, jolla tehot nousee 180 heppaan, niin ollaan jo MV Agustan hinnoissa...
 
Kyllä tuossa on liian vähän uudistusta hinta eroon nähden, mielellään olisin jotain toista putkistoa ja lisää tehoa halunnut sekä toivottavasti on parannettu alakierros käyntiä sekä taka jarrua. Eikö tuo muotoilu ole aika sama kuin vanhassa.

Oranssi väritys mielestäni oikea KTM,ään kuuluva .

Itse laitan mielummin putkeen, ruiskun ohjaukseen sekä pieneen näölliseen tilböhööriin kuin alan vaihtaa koko pyörää.
 
Harmi että sitä on niin köyhä että ei ole varaa RC8:aan saatikka sitten R-malliin. Messuilla kävin ensi kertaa koeistumassa kumpaisenkin ja täytyy sanoa, että ainakin kylmien tyyppien perusteella tilavampi ajoasento mitä kyykyltä olisi voinut olettaa. Uusi R1 ja GSX-R olivat kumpainen paljon ahtaammanoloisia.
 
Yllättävän kallis on tuo RC8R, lähenee jo MV Agustan hintaa:

MV AGUSTA F4 1078 R312: 29900,00 EUR
KTM RC8R: 26690,00 EUR

Tuohon kun lyö KTM:n mainostaman tehoputkiston ja ohjelman, jolla tehot nousee 180 heppaan, niin ollaan jo MV Agustan hinnoissa...
Ristus tollahan saa jo Ducatin 1098 S .. eipä tarttis kauaa miettiä kumman pihaan haluais
 
Niinhän se yleensä menee: pienemmät valmistajat eivät pysty kilpailemaan hinnalla, koska valmistusmäärät ovat pienempiä -> kalliimmat yksikkökustannukset. Sen sijaan niihin saatetaan laittaa hieman kalliimpaa/laadukkaampaa osaa, jolla erotutaan massasta. Muotoilulla ja imagolla haetaan lisäksi sellaisia ostajia, jotka etsivät sitä hieman erikoisempaa tai eksoottisempaa vaihtoehtoa.

Eri asia on sitten, mitä pitää haluttavana - KTM:ää, MV Agustaa tai Ducatia. Nuo kuitenkin kilpailevat samoista asiakkaista. Noilla italialaisilla vaan on etunaan pitemmät perinteet näillä markkinoilla, joten Kotarin on varmasti vaikeaa saada jalansijaa, ainakaan kovin nopeasti.

KTM:n tapauksessa hintaa nostaa vielä se, että se haluaa käytää mahdollisimman vähän alihankkijoita ja tehdä suurimman osan komponenteista itse. Yksi syy tähän on esimerkiksi se, että aikoinaan KTM:n saavutti kyseenalaista mainetta sähköistään huonon alihankkijan takia.

KTM tosin on kompensoinut korkeita valmistus- ja suunnittelukustannuksia tekemällä samasta tuotealustasta erilaisia tuotevariantteja, esim. LC8: Superduke, Supermoto ja Adventure. En yhtään ihmettelisi, että RC8-perheeseen tulisi vielä tänä vuonna tuo odotettu Venom.
 
Taitavat myös KTM:llä laskea sen varaan että aina on niitä asiakkaita jotka eivät halua sitä samaa kuin kaikilla muilla.

Ostin oman gixun 2007, taisivat tuona vuonna rekisteröidä noita yli 100kpl (näin ainakin yksi jälleenmyyjä kertoi).

Tulikohan KTM:n tehtaalta 2008 edes tuon vertaa RC8:ja linjalta ulos?
 
Mistäs mahtaa saada suomessa vuonna 2008 rekisteröityjen pyörien määrät/merkki tietoja?
Saako mistään?
 
Back
Ylös