• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ne läppäsysteemit suosittelen silti laittamaan 100, eli koko ajan auki. Luultavasti meno rauhottuu entisestään, kun sä päätät kaasun asennon. Vakioputkella onkin hyvä pitää ne saastekamat käytössä tai se katti hajoaa. Se läppien muokkaaminen ei edes vaadi sitä resetointia tai 15min käyttöä

Näin tein ja nyt on jo melkein täydellinen, moottorijarrutuskin tuntuu vaimeammalta, tai sitten kuvittelen. Ainoastaan 3500rpm kohdilla hienoista nykytystä liittyy varmaan siihen kumpaa karttaa käyttää.140km:n lenkillä kulutti alle 8 litraa tuossa oli mukana reipasta ajoa mutkatiellä ja perus köröttelyä, kuitenkin vähintään litran vähemmän kuin aiemmin. Kiitokset vinkistä.

Miksi tuollainen läppäsysteemi ylipäätään on laitettu, joku saastenormi?
 
Jos jollain on bazzazin shifteri pyörässä niin tarvitsisin ne vaihteiden arvot sieltä diagnose lehdeltä. Mun pyörästä on joku joskus poistanut takapyörn nopeusanturin niin en voi opettaa vaihteita...

Edit. Eipä auta tiedot, tarvii sen anturin kun sen mukaan se tietää millä vaihteella mennään..
 
Viimeksi muokattu:
Koneenposkien suojat ja kaatumatapit Gp-racingiltä. Tuossa kuva toiselta puolen jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Kuvittelin tai katsoin huolimattomasti että pakettiin sisältyy etuhaarukan sliderit mutta nuo mitkä tuli on mielestäni ihan lankarullat huoltopukille tosin muovista http://www.gbracing.eu/images/BA12-8-GBR-SET-640.jpg. En ainakaan keksinyt miten nuo etupäähän saisi.
 

Liitetiedostot

  • 2014-07-11 18.08.44.jpg
    2014-07-11 18.08.44.jpg
    90 KB · Katselut: 93
Koneenposkien suojat ja kaatumatapit Gp-racingiltä. Tuossa kuva toiselta puolen jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Kuvittelin tai katsoin huolimattomasti että pakettiin sisältyy etuhaarukan sliderit mutta nuo mitkä tuli on mielestäni ihan lankarullat huoltopukille tosin muovista http://www.gbracing.eu/images/BA12-8-GBR-SET-640.jpg. En ainakaan keksinyt miten nuo etupäähän saisi.

Kyllä ne lankarullat on. Sivuilta katsoin että pakettiin kuuluu posket, kaatumatapit ja lankarulla (paddock stand / bobbin kit).
 
Onko kokemuksia noista JC:n putkista?

Joku pörinäputki pitäisi ostaa, mutta koska Akra maksaa omakotitalon verran, niin vaihtoehto pitäisi löytää.
 
Onko kokemuksia noista JC:n putkista?

Joku pörinäputki pitäisi ostaa, mutta koska Akra maksaa omakotitalon verran, niin vaihtoehto pitäisi löytää.

Ei ole kokemusta, mutta tuossa olisi kaupan. http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-RC8-1...3&hash=item2c87da201f&clk_rvr_id=670612980813

Itselläni marteliuksen uniikki mölyputki saattaisi olla kaupan jos kiinnostaa/käsitykset hinnasta kohtaa. Kuvasta vähän näkee millainen, eli ulostulot molemmin puolin, joutuu alakatteeseen tekemään kolon toiselle puolen. Eli putki ei enää paikallaan ja kuvia laitan jos kiinnostaa.
 

Liitetiedostot

  • IMG_2617.jpg
    IMG_2617.jpg
    91,2 KB · Katselut: 130
UK:n Ktm foorumilla on paljon juttua JCE putkesta. Itse ostin Jesterin putken johon olen ollut ihan tyytyväinen, tuolla ktm foorumilla oli sille kimppatilaus.

JCE tai Jester, muut on liian kalliita ja noi on ilmeisesti aika samanlaisia.


http://www.ebay.co.uk/itm/Jester-KT...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item35d9da1528

Kuvittelin että kyse on yhdestä ja samasta firmasta, JCE löytyykin helposti, Jesterilä ei sitten taida olla edes sivustoa?
http://www.jcexhausts.co.uk/
 
Taitaa jäädä yksinpuheluksi mutta laitetaan tänne sama kysymys kuin mp-tuen foorumillekin.
Luistokytkimistä kokemusta kenelläkään RC8:ssa? Powerparts osana myytävää on kahta versiota, toisessa jäykemmät jouset. Vakiotehoisessa RC8 (2008) onko mitään syytä hankkia jäykemmillä jousilla? Pyörä kuitenkin katukäytössä joten myös käyttömukavuus. Entä vaihtoehtoiset powerparts osaan verrattuna? Lisäksi kiinnostaa onko jollain ollut jotain vaikeuksia/rikkoja öljypumpussa? Viittaan tällä tähän treadiin. Välivapaa ongelmaa omassani ei ole ollut sen jälkeen kun asensin kääntösarjan joten tuo vaihteistomodi saa jäädä huomiotta.
 
Juu eri firmoja ovat. Jester käy usein tuolla KTM UK:n sivuilla ja putkia voi ostaa siltä suoraan tai ebaysta. Jesterin ainoa vika on siinä että putken pää ja vaimennin ottavat rataan kiinni jos vähän enemmän kanttaa mutta pienellä rälläköinnillä siitä selviää. Lisäksi mun putki on niitä ensimmäisiä Jesterin tekemiä ja kaveri tietää ongelmasta joten voi hyvinkin olla että nykyiset putket on parempia tuossa suhteessa.

Luistokytkimestä ei kokemusta.
 
Nyt olis täysnoviisilla kasa kyvymyksiä.
Oon aikasemmin omistanut pari pyörää mutta niissä ei juurikaan ole ollut vikoja ja
tarvittaessa olen vienyt suoraan huoltoon, eli joudutte vääntämään rautalangasta :paikallatuulee:

Ostin tossa pari viikkoa sitten RC8:n vm. -08.
Edellinen omistaja oli tehnyt siihen sliparin itse eli ihan suoraan läpi hönkii.
äänetkin on sen mukasen :D Sain kuitenkin orkkiksen mukaan ja meinaan sen vaihtaa
paikalleen jotta tolla kehtaa ajella. Siihen liittyen siis kysymys: Kun ton putken vaihtaa
niin varmaan pitäs laittaa piuha kiinni pyörään ja vaihtaa sinne orkkis kartta?
En tiedä onko sille kartalle tehty mitään kun edellinen omistaja vaihtoi ton putken.
Koska en ole koskaan karttojen kanssa pelannut tajusin etten osaa ees ostaa siihen
tarkotukseen ebaysta oikeeta piuhaa :D voisiko joku ystävällisesti liittää tähän linkin
kyseisestä puihasta? Ebaystä löytyy hakemalla kyllä tota piuhaa mutta mun mielestä
sielä on myynnissä kahdenlaisia johtoja, kumpi niistä oikeesti siis sopii sitä en tiedä.

Noh enne kun pääsen vaihtamaan tota putkea orkkikseen niin on toinenkin ongelma joka
ilmeni vasta kun olen pyörällä ajanut jo lähemmäs 500km oston jälkeen. Eilen tossa kaupungilla
alko fillari "rykimään" hetkellisesti kun ajeli tasakaasulla. eli tuntuu kuin ei antais kaasua vaan
hyppää hetkeksi moottorijarrulle ja sitten taas antaa kaasua. Joku taisi aikaisemmin täälä kutsua
tuota toimintaa "humppaamiseksi" :) nyt ei siis pyörällä pysty ajamaan kun tekee sitä lähes koko ajan.
pintakaasulla pienillä kierroksilla kun ajaa niin pystyy vielä liikkumaan. heti kun antaa kierroksia niin
lyö muutaman kerran tyhjää jonka päätteeksi paukauttaa putkeen jotakin niin että kulkusissa tekee kipeetä.
joku autokuskikin pelästy kyseistä metakkaa :D
ajattelin että tulpista vois löytyä vika ja vehjettä purkaessani huomasin että ilmaputsarin
kotelon sisään oli jostakin tullu öljyä (tai sitten se oli ollut siellä). Tulpat
oli kuitenkin jokseenkin kunnossa mutta etummaisen tulpan päälle oli päässy vettä jostakin ja
oli hapettunut. tilasin siis uudet tulpat (asun porissa joten luonnollisesti missään PRKL liikkeesä
ei noita tulppia ollut hyllyssä) tulee kuulemma tiistaina. Veikkaampa että toi tulppien vaihto ei
kuitenkaan poista tota ongelmaa. Omistuista on se että oon kuitenkin ajanut jo pyörällä sen
500 km ja ongelma ilmenee ensimmäisen kerran vasta nyt.

Kauheen oli pitkä kirjottelu mutta nyt kaipaisin kipeesti apua kun tahtoo päästä ajamaan ja
ollaan menossa kovaa vauhtia syksyä kohti. On se vaan niin hieno peli!!! :orgmp2:
 
Minulta löytyy tuo rc8r vm 2013. Oon huomannu siinä ominaisuuden, että jos starttaa myllyn vaihde päällä niin tarraa kiinni ja mopo pyrkii liikkumaan eteenpäin. Viisashan käynnistäisi vapaalla aina, mutta aina ei niin tule tehtyä.
Onkohan kytkin laukeamassa, vai onko tämä olevinaan ominaisuus eikä vika? :dunno:
 
Onko muilla ollut vaikeuksia saada vaihdetta vapaalle pysähdyksissä? Ei meinaa mennä millään ja hyppää helposti kakkoselle. Pyörään on dealer.netin mukaan tehty 2008-mallin takuun vaihteistopäivitys. Vaihdin hajoamassa vai pyörän ominaisuus?

Kyllä se ominaisuudelta tuntuu,, kolmessa v2kotterossa sama ominaisuus. uudessa Advssäkin tosin lievä. Päivitystä voi yrittää esim Oberonin tai tollasella,, http://www.ktmtwins.com/ktm-sigutech-billet-slave-cylinder.

Tuota ajattelin seuraavaksi kokeilla http://www.ktmtwins.com/factory-pro-ktm-rc8r-pro-evo-shift-star-kit.

Tuo tuntuu toimivan hyvin, aavistuksen paremmin 1190ssa kuin Teboilin superbike. 990 LC8ssa taas tb oli kyllä hyvä. Ei liimaa kytkintä ja on siedettävän hintasta. https://www.motonet.fi/fi/tuote/593020/MP-Valvoline-10W50-4T-SynPower-API-SM-4l
 
Nyt olis täysnoviisilla kasa kyvymyksiä.
Oon aikasemmin omistanut pari pyörää mutta niissä ei juurikaan ole ollut vikoja ja
tarvittaessa olen vienyt suoraan huoltoon, eli joudutte vääntämään rautalangasta :paikallatuulee:

Ostin tossa pari viikkoa sitten RC8:n vm. -08.
Edellinen omistaja oli tehnyt siihen sliparin itse eli ihan suoraan läpi hönkii.
äänetkin on sen mukasen :D Sain kuitenkin orkkiksen mukaan ja meinaan sen vaihtaa
paikalleen jotta tolla kehtaa ajella. Siihen liittyen siis kysymys: Kun ton putken vaihtaa
niin varmaan pitäs laittaa piuha kiinni pyörään ja vaihtaa sinne orkkis kartta?
En tiedä onko sille kartalle tehty mitään kun edellinen omistaja vaihtoi ton putken.
Koska en ole koskaan karttojen kanssa pelannut tajusin etten osaa ees ostaa siihen
tarkotukseen ebaysta oikeeta piuhaa :D voisiko joku ystävällisesti liittää tähän linkin
kyseisestä puihasta? Ebaystä löytyy hakemalla kyllä tota piuhaa mutta mun mielestä
sielä on myynnissä kahdenlaisia johtoja, kumpi niistä oikeesti siis sopii sitä en tiedä.

Noh enne kun pääsen vaihtamaan tota putkea orkkikseen niin on toinenkin ongelma joka
ilmeni vasta kun olen pyörällä ajanut jo lähemmäs 500km oston jälkeen. Eilen tossa kaupungilla
alko fillari "rykimään" hetkellisesti kun ajeli tasakaasulla. eli tuntuu kuin ei antais kaasua vaan
hyppää hetkeksi moottorijarrulle ja sitten taas antaa kaasua. Joku taisi aikaisemmin täälä kutsua
tuota toimintaa "humppaamiseksi" :) nyt ei siis pyörällä pysty ajamaan kun tekee sitä lähes koko ajan.
pintakaasulla pienillä kierroksilla kun ajaa niin pystyy vielä liikkumaan. heti kun antaa kierroksia niin
lyö muutaman kerran tyhjää jonka päätteeksi paukauttaa putkeen jotakin niin että kulkusissa tekee kipeetä.
joku autokuskikin pelästy kyseistä metakkaa :D
ajattelin että tulpista vois löytyä vika ja vehjettä purkaessani huomasin että ilmaputsarin
kotelon sisään oli jostakin tullu öljyä (tai sitten se oli ollut siellä). Tulpat
oli kuitenkin jokseenkin kunnossa mutta etummaisen tulpan päälle oli päässy vettä jostakin ja
oli hapettunut. tilasin siis uudet tulpat (asun porissa joten luonnollisesti missään PRKL liikkeesä
ei noita tulppia ollut hyllyssä) tulee kuulemma tiistaina. Veikkaampa että toi tulppien vaihto ei
kuitenkaan poista tota ongelmaa. Omistuista on se että oon kuitenkin ajanut jo pyörällä sen
500 km ja ongelma ilmenee ensimmäisen kerran vasta nyt.

Kauheen oli pitkä kirjottelu mutta nyt kaipaisin kipeesti apua kun tahtoo päästä ajamaan ja
ollaan menossa kovaa vauhtia syksyä kohti. On se vaan niin hieno peli!!! :orgmp2:


http://www.zenoverland.com/bikebits/ktm_ecu_cable.html tuolta ostin ja on toimivaksi todettu voi tietysti koettaa onneaan ja ostaa ebaysta halvemman.
Paukkuminen johtuu luultavimmin siitä että laitettu akran kartta/siellä on edelleen ne saasteenpoisto systeemit toiminnassa (katttipöntöllä tietysti pitääkin olla). Myös liian pienet vastapaineet kuulemani mukaan aiheuttaa ongelmia. Omassani kun oli viriputki kiinni niin nyki ja paukkui pienillä kierroksilla.
Vakioputkella ja tune ecun sivuilta löytyvällä 2001 kartalla toimii hyvin, jouheutta lisäsi se että laitoin toisioläpät pysyvästi auki asentoon. Kannattaa ja täytyy tehdä myös se 15 min tyhjäkäynti juttu koskematta kaasuun, saattais korjata nytkin tilannetta, viimeistään sen jälkeen kun kartan vaihtaa. Pari kertaa tehnyt tuon tyhjäkäynti homman kun alkanut nykiä ja korjaantunut sillä. Piikkiä pienempi eturatas parantaa kaupunkiajoa kummasti, eikä tarvita speedohealeria, nopeusanturi etuhaarukassa.

Omassani toistaiseksi toiminut vaihteet hyvin, parani vielä kun laitoin kääntösarjan. Öljyn vaihdon jälkeen ei myöskään kytkin ole haukkaillut kylmänä ikävästi, Castrol power 1 racing koneessa.

PS jos tankin asennuksessa vaikeuksia räikkäliina, kuormaliina auttaa asiaa.
 
Kiitoksia Sippe.

Tilasin piuhan tuolta samasta paikasta niin pitäs ainakin toimia.
Tiistaina pitäs tulla ne tulpat ni lyön ne kiinni ja teen sen 15min tyhjäkäynti säädön
ja toivotaan että sillä voi ajaa kunnes toi piuha tulee.

Sen jälkeen laitan orkkis pöntön kiinni ja vaihdan kartan ja teen kaikki muut mainitsemasi
toimenpiteet. Tulen todennäkösesti kyselemään lisää kun tulee se hetki jolloin pitäs kytkeä
tietokone kiinni fillariin. Pientä tutinaa on havaittavissa ja pelkotila että saan koko romun
lopullisesti hajalle.

Muistaakseni edellinen omistaja sano että toi orkkis pönttö olis jossakin vaiheessa hajonnu
ja ne olis avannu sen :S pitää vissiin kaivaa jostakin sen numero ja kysellä että mitä sille
on tehty. Uskaltaako lainkaan laittaa kiinni ja mitä tehdä säätöjen kannalta.
 
Kiitoksia Sippe.

Tilasin piuhan tuolta samasta paikasta niin pitäs ainakin toimia.
Tiistaina pitäs tulla ne tulpat ni lyön ne kiinni ja teen sen 15min tyhjäkäynti säädön
ja toivotaan että sillä voi ajaa kunnes toi piuha tulee.

Sen jälkeen laitan orkkis pöntön kiinni ja vaihdan kartan ja teen kaikki muut mainitsemasi
toimenpiteet. Tulen todennäkösesti kyselemään lisää kun tulee se hetki jolloin pitäs kytkeä
tietokone kiinni fillariin. Pientä tutinaa on havaittavissa ja pelkotila että saan koko romun
lopullisesti hajalle.

Muistaakseni edellinen omistaja sano että toi orkkis pönttö olis jossakin vaiheessa hajonnu
ja ne olis avannu sen :S pitää vissiin kaivaa jostakin sen numero ja kysellä että mitä sille
on tehty. Uskaltaako lainkaan laittaa kiinni ja mitä tehdä säätöjen kannalta.

Joo ajurin se kaapeli ainakin tarvitsee, en muista varmaksi tuliko samassa ohjelman kanssa vai hainko jostain muualta. Tuossakin sellaine juju että asennettuaan sen ajurin ei kone saa päästä nettiin tai windowssi hakee uuden ajurin, ainakin jossakin foorumilla valittelivat näin käyneen. Näin tietysti vain silloin kun sen kaapelin laittaa koneeseen kiinni. Tästä treadista varmaan kaiken olennaisen löytääkin, mutta kysy ennen kuin teet mitään jos et ole varma. Helppo hommahan tuo on ja sitä ohjelmaa voi ihmetellä jo ennen kaapeliakin, katsoa miltä ne kartan asetukset näyttää sekä lukea tarkkaan tune ecun sivuilta ohjeet.
 
Nonniin tulpat vaihdettu ja kone kasattu. Ongelma säilyy.
Nyt se on ehkä entistä selvempi.
Eli pienillä kierroksilla kun ajaa niin kone käy hyvin. Kun kierrokset nousee
sinne 4500-5000 RPM paikkeille niin rupee kone "tukehtumaan" sen jälkeen
paukuttaa putkesta pihalle.
Olisko jollakin tarjota diagnoosia? :D
Tuli mieleen että jos ei saa jostakin syystä bensaa mutta miks toimii sitten
pienillä kierroksilla? Voisko sytytyksessä olla jotakin vikaa että
jostakin syystä ei osaa sytyttää oikeeseen aikaan tjms.???
 
Tuli mieleen että jos ei saa jostakin syystä bensaa mutta miks toimii sitten
pienillä kierroksilla? Voisko sytytyksessä olla jotakin vikaa että
jostakin syystä ei osaa sytyttää oikeeseen aikaan tjms.???

Kyllähän se ruiskukoneessa on ilman muuta yksi vaihtoehto, että bensanpaine ei jostain syystä riitä isommilla kierroksilla. Kiertääkö se kuintenkin vapaalla, vai alkaako silläkin paukkua? Eli onko kuormituksen määrällä merkitystä sille paljonko kestää kierroksia?

Oletko muuten mitannut latausjännitteen?

Tuolla tapaa ilmenevä sytkävika on varsin epätodennäköinen minun mielestäni, vaikken ktm-asiantuntija olekaan.
 
Back
Ylös