• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huolto on muuttunut 2010 10tkm väliksi. Ohjelmallinen päivitys, huoltokirjan tieto vanhaa. Eli uskoo vaan sitä mittaria.
 
Tervehdys. Olisiko foorumilaisilla jakaa kokemuksia kyseisestä laitteesta niin risut kuin ruusutkin. Eli miksi ostaisin tai miksi en..? Onko speedsifter, luistokytkin, asioita joita ilman voi elää.. Mitä on otettava huomioon, eli onko erikoinen laite ja erikoiset viat.. Nousevan auringon maasta telee kyllä hienoja mopoja mutta, en viitsi ostaa moottoripyörien toyota corollaa..
 
Viimeksi muokattu:
Ei. Vakiossa on 100dB(A)/5000rpm. Käyty apparalla kokeilemassa, pitää paikkansa.

OK, kiitos tiedosta.

Seuraava kysymys - saako RC8:n jollain tempulla 95dB:iin? Onnistuuko esim omatekoisella killerillä ja jos näin, olisiko jollakin tietoa/kuvaa minkälaisella?

Kiitos jo etukäteen.
 
OK, kiitos tiedosta.

Seuraava kysymys - saako RC8:n jollain tempulla 95dB:iin? Onnistuuko esim omatekoisella killerillä ja jos näin, olisiko jollakin tietoa/kuvaa minkälaisella?

Kiitos jo etukäteen.

SuperDuken ainakin sai modatulla killerillä tuonne 94 db
 
Yritin kännykameralla ottaa kuvaa mutta eihän siitä mitään tullu. Aika sontanenkin oli mutta äkkiseltään se näytti aika samalta. En mee tosin vannomaan, täytyy koettaa tutkailla paremmalla ajalla sitä vielä tarkemmin.

Kiitos, mahtavaa. Tuo kuva on nyt KTM:llä arvioitavana mutta jos näkee millainen tuo on muissa pyörissä niin aina parempi. Nuo mun kuvat on muuten otettu kaikki Iphone 4:llä, oisko puhelimesta kiinni? ;D
 
Onko muilla ollut vaikeuksia saada vaihdetta vapaalle pysähdyksissä? Ei meinaa mennä millään ja hyppää helposti kakkoselle. Pyörään on dealer.netin mukaan tehty 2008-mallin takuun vaihteistopäivitys. Vaihdin hajoamassa vai pyörän ominaisuus?
 
Onko muilla ollut vaikeuksia saada vaihdetta vapaalle pysähdyksissä? Ei meinaa mennä millään ja hyppää helposti kakkoselle. Pyörään on dealer.netin mukaan tehty 2008-mallin takuun vaihteistopäivitys. Vaihdin hajoamassa vai pyörän ominaisuus?

Taitaa toimia kunnolla vasta vm. 2011 jälkeisissä malleissa :D
 
Joo taitaa tää laahaava kytkin olla pyörän ominaisuus... koneen sammutuksen jälkeen vapaa livahtaa päälle jotta naks.
 
Joo taitaa tää laahaava kytkin olla pyörän ominaisuus... koneen sammutuksen jälkeen vapaa livahtaa päälle jotta naks.

Liekö RC8:ssa sama ominaisuus kun allekirjoituksen Apriliassa, jossa kytkin vaatii ilmausta aina silloin tällöin. Oireet ainakin kuulostaa tutulta eli paikoillaan kone käynnissä joutuu hytkyttelemään pyörää edestakasin ja silti vaihde helposti hyppii ykkösen ja kakkosen väliä, sammutuksen jälkeen taas suunnilleen pelkkä hipaisu vaihdepolkimeen siirtää vapaalle.
 
Onko kukaan vaihtanut uudemman mallin ilmanputsarikotelon kantta 08-09 malliin? Tuossa vanhemmassa on ilmeisesti riski saada huohottimen kautta öljyt pitkin koteloa kovassa ajossa esim radalla. Välimallin korjaussarja on joku keräyspullo, mutta uusimmissa tuo on toteutettu kotelon kanteen integroidulla kärääjällä. Ilmeisesti tuo uudempi menee heittämällä paikalleen?
 
Onko kellään tietoa, mitä eroa 2011 ja 2012 katumalleilla on keskenään, tai tuleeko 2013 mitään uutta? Kampiakselin tasapainoitus ja painavampi vauhtipyörä on ainakin jossain yhteydessä mainittu 2012 malliin uudistuksena mutta -13 malli taitaa tulla täysin samanlaisena kuin -12.
 
No noilla 11 ja 12 malleilla ei oo mitää eroa. Ne muutokset tuli aikanaan tohon 11 malliin ja tuskin tua ensvuoden malli muuttuu hirveesti nykyisistä.
 
Vaikka 2011 tuli paljon uudistuksia, on 2012 mallissa myös joitain teknisiä päivityksiä. Vaihdepolkimen linkusto on muokattu, samoin vaihdeaskissa on pieniä muutoksia helpottamaan vaihtamistuntumaa. Moottorissa on sensori, joka muuttaa karttaa moottorijarrussa riippuen vaihteesta. Vauhtipyörä ja kampiakseli on myös hieman painavammat kuin 2011 mallissa. Nokat eri profiililla ja sytkän säädöissä muutoksia (perustuen race kitin säätöihin). Alustan suhteen on keulassa erilainen öljytilavuus, takajousi pehmeämpi ja ajokorkeuden epäkeskosäätömurikassa on enemmän säätövaraa.
 
Vaikka 2011 tuli paljon uudistuksia, on 2012 mallissa myös joitain teknisiä päivityksiä. Vaihdepolkimen linkusto on muokattu, samoin vaihdeaskissa on pieniä muutoksia helpottamaan vaihtamistuntumaa. Moottorissa on sensori, joka muuttaa karttaa moottorijarrussa riippuen vaihteesta. Vauhtipyörä ja kampiakseli on myös hieman painavammat kuin 2011 mallissa. Nokat eri profiililla ja sytkän säädöissä muutoksia (perustuen race kitin säätöihin). Alustan suhteen on keulassa erilainen öljytilavuus, takajousi pehmeämpi ja ajokorkeuden epäkeskosäätömurikassa on enemmän säätövaraa.

Kyllä nua muutokset tuli jo tohon 11 malliin. Eli kyllä ne 11 ja 12 malli on samaa maata.
 
Onko jenkeillä sitten eri laite?

Motorcycle USA

"KTM RC8R continues to evolve for 2012. The updates are entirely mechanical with emphasis put on the drivetrain and chassis.

One of the weak points we experienced with this year’s bike was its gearbox. Specifically, the shift throw was long and we occasionally encountered mis-shifts on the racetrack at speed. Engineers addressed this by re-engineering the shift drum and fitting an updated gear shift linkage. Furthermore, a sensor has been installed which automatically adjusts the level of engine braking depending on gear in lieu of a true slipper clutch.

In terms of the chassis, the WP inverted fork now uses a larger internal air bladder up 30mm to 110, while the shock features a slightly softer spring. The eccentric ride height adjustment also has a greater range of variation. As always, the RC8R continues to offer class-leading levels of chassis and control surface adjustment.

For the most part the water-cooled 1195cc V-Twin engine is unchanged except for the fitment of a 0.2 pound heavier crankshaft and heftier flywheel with 25% more inertia. This should give the RC8R a bit more grunt off the corner—something it has historically lacked as compared to Ducati’s 1198 Superbike. The engine timing and fuel maps have been altered and are now identical to the spec on this year’s optional Club Race Kit. Other refinements include the functionality of the LCD dash display."
 
Back
Ylös