• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä nua muutokset tuli jo tohon 11 malliin. Eli kyllä ne 11 ja 12 malli on samaa maata.

Olen eri mieltä. 2011 tuli mm. twin spark-sytytys (tulikohan samalla vielä sytkäkartan vaihtomahdollisuus riippuen bensan oktaanista, vai tuliko tuo vasta 2012, en muista), 10 lisäheppaa, täysin uudet alustansäädöt ja takaiskarin linkusto, uusi vaihdepolkimen linkusto, led-valot, uudet värit, vanteet... Vaikka 2011 tuli "täysin uusi" peli niin silti ne vuoden päästä teki siihen pieniä muutoksia. 2011 ei ole teknisesti täysin sama kuin 2012.

Tuossa vielä MotoUSA:n juttu 2012 mallista kun KTM julkaisi 2012 version: http://www.motorcycle-usa.com/668/11527/Motorcycle-Article/2012-KTM-RC8R-First-Look.aspx

E: Hannula vastasikin sillä aikaa kun kirjoitin tätä
 
Viimeksi muokattu:
Onko jenkeillä sitten eri laite?

Motorcycle USA

"KTM RC8R continues to evolve for 2012. The updates are entirely mechanical with emphasis put on the drivetrain and chassis.

One of the weak points we experienced with this year’s bike was its gearbox. Specifically, the shift throw was long and we occasionally encountered mis-shifts on the racetrack at speed. Engineers addressed this by re-engineering the shift drum and fitting an updated gear shift linkage. Furthermore, a sensor has been installed which automatically adjusts the level of engine braking depending on gear in lieu of a true slipper clutch.

In terms of the chassis, the WP inverted fork now uses a larger internal air bladder up 30mm to 110, while the shock features a slightly softer spring. The eccentric ride height adjustment also has a greater range of variation. As always, the RC8R continues to offer class-leading levels of chassis and control surface adjustment.

For the most part the water-cooled 1195cc V-Twin engine is unchanged except for the fitment of a 0.2 pound heavier crankshaft and heftier flywheel with 25% more inertia. This should give the RC8R a bit more grunt off the corner—something it has historically lacked as compared to Ducati’s 1198 Superbike. The engine timing and fuel maps have been altered and are now identical to the spec on this year’s optional Club Race Kit. Other refinements include the functionality of the LCD dash display."

No voi hemmetti mä olin lukevinani samat jutut tosta 11 mallista ja juuri samalta sivulta. :blink:
Se oli joku 2011 KTM RC8R first ride muistaakseni.
Voipi olla, että oon väärässä pahoittelut siitä.
Voihan se olla, et piäntä päivitystä on tapahtunu... :;):
 
Kiitoksia näistä, noin olin itsekkin tulkinnut että 2012 malliin päivityksiä on tullut ja laitoin sellaisen kun ajokeleihinkään ei ole enää kuin 6kk..

e:
löytyi tuosta blogista suomeksikin nuo 2012 malliin tulleet päivitykset:

- vaihteiston toimintaa parannettu uudella vaihderummulla ja vaihdepolkimen linkustolla
- kampiakseli sekä vauhtipyörä ovat painavammat
- moottorinohjauksen asetuksia hiottu ja mm. joka vaihteelle on erilainen moottorijarruasetus
- jo ennestäänkin kattavassa mittaristossa lisätoimintoja
- keulassa on pehmeämmät jouset, mutta iskareiden ilmatilavuutta on kasvatettu
- takaiskarin linkuston ajokorkeudensäätöalue on laajempi


http://tuppinurin.blogspot.fi/2011/11/2012-ktm-rc8r.html
 
Viimeksi muokattu:
Oiskohan tuota sähköistä moottorijarrun estoa saatavilla ECU-päivityksenä tjsp boksina myös esim 08-09-malliin? Eihän se vissiin tee muuta kuin pitää läppää/läppiä auki moottorijarrutilanteissa? Eli teoriassa ei vaadi mitään omanlaistaan laitteistoa?
 
Oiskohan tuota sähköistä moottorijarrun estoa saatavilla ECU-päivityksenä tjsp boksina myös esim 08-09-malliin? Eihän se vissiin tee muuta kuin pitää läppää/läppiä auki moottorijarrutilanteissa? Eli teoriassa ei vaadi mitään omanlaistaan laitteistoa?

Eipä taida löytyä moista toimivaan elektroniikkaan, mutta STM tekee tuohon hienosti toimivaa mekaanista luistolytkintä joka löytyy powerpts osana.

http://www.ktmtwins.com/yoyodyne-ktm-lc8-slipper-clutch

toikaan ei huono ois?
 
Taisi olla id:1354827 tuon alkuperäinen ilmoitus. Jäi vaan mieleen, kun etsin vastaavaa syksyllä. Ostin sitten vähän pohjoisempaa samanlaisen ja samoilla kilometrilukemilla. Mukava laite ainakin minun mielestäni vaikkakin joitakin asioita noissa 2008 malleissa joutuu parantelemaan. Pienillä muutoksilla saa päivitettyä kuntoon.
 
Nyt on paha kevät kuume päällä ja kohteena olisi RC8 RedBull nro.16. Mitä eroa pyörässä on perusversioon tai R malliin? Mitä kokemuksia porukalla on mallista hyviä ja huonoja. Kuume on kova ja nyt tarvitsee mies apua hädässä! :) muuttuuko vihreä oranssiksi?!!
 
Nyt on paha kevät kuume päällä ja kohteena olisi RC8 RedBull nro.16. Mitä eroa pyörässä on perusversioon tai R malliin? Mitä kokemuksia porukalla on mallista hyviä ja huonoja. Kuume on kova ja nyt tarvitsee mies apua hädässä! :) muuttuuko vihreä oranssiksi?!!

Ihan mielenkiintoinen versio tuo näyttäisi olevan. Onko kellään tarkempaa tietoa tästä? Mattipoeka?

Edit: lisätietoa tästä:

"Nyt olis myynnissä tälläinen! KTM RC8 R Red Bull Limited Edition Nro. 16 Pyörässä on seuraavat varusteet: - WP:n titaani-nitriitti pinnotteiset iskunvaimentimet - Brembon vahvistetuilla levyillä olevat monoblock jarrut - Akrapovic:n Evo4 titaani täysputkisto muutoskatsastettuna - Marchesinin takoalumiinivanteet - Kisamallin alakate - Hiilikuitu etulokari - SAS-kitti - Akselien kaatumasuojat - Kilpiteline hiikuituisella kilventaustalla - CNC-koneistetut alumiiniset säiliöiden korkit (Power parts) - Pro-oiler automaattinen ketjunrasvain - Huoltokirja, 10000km:n huolto tehty - Ajettu 8284km - Pyörä hienokuntoinen ja erittäin tarkasti pidetty - Rekisteröity 07.04.2011 - Rekisterinumero 74-JBS Pyöriä on valmistettu vain 100kpl. Suomessa niitä on 2kpl Eli pyörä on ihan todellinen harvinaisuus."
 
tuohan on supertuken legendaarinen entinen menopeli. Jos on edelleen samassa muodossa häneltä lähdettyä niin voin luvata että kyllä puhuu ja pörisee erittäin riittävästi :WAZAAP:

On nimittäin jokusenkin kilometrin rähissyt kiinni mun takavanteessa mutkapätkillä tuo laite. Hieno peli kuin mikä eikä edes etäisesti verrattavissa yhteenkään vihreään. Pieni varoituksen sana lienee paikallaan: pyrkii lähtemään mutka-avauksista mielellään pienessä sladissa jos availee sillee puolihuolimattomasti :polonen:

tässä otos laitteen neitsytkesältä 2011 pk-letkan tauolta:
 

Liitetiedostot

  • letkaa.jpg
    letkaa.jpg
    69,3 KB · Katselut: 288
Viimeksi muokattu:
Nyt on paha kevät kuume päällä ja kohteena olisi RC8 RedBull nro.16. Mitä eroa pyörässä on perusversioon tai R malliin? Mitä kokemuksia porukalla on mallista hyviä ja huonoja. Kuume on kova ja nyt tarvitsee mies apua hädässä! :) muuttuuko vihreä oranssiksi?!!

Loistava pyörä.

Supertukella aiemmin ollut ja se mies huolehtii pyöristään TODELLA hyvin. Eli varmasti huollettu viimeisen päälle.
 
Voi hemmetti kerkeskö joku ostaa mun unelma prätkän :grin:
Olispa ittellä budjetti siinä mallis, että sais tuallaasen hommattua nimittäin se Track malli mitä sain koittaa tuas kotarin ajopäivillä oli sellaanen, että sen muistaa hautahan asti.
Se voiman määrä oli käsittämätöön näin ykspyttyysehen tottuneella :grin:
 
Mites himputilla vesipumpun koppa lähtee irti? Pultit on irti muttei inahda mihinkään. Ei jaksais purkaa koko poskea mokoman homman vuoksi eikä uskalla murjoa kovin väkivalloinkaan sitä.

Siis näin olis tahtotila:
koppa_poissa.jpg
 
Pikkuisen koputtelemalla sitä kantta vähän jokapuolelta niin tiiviste antanee periksi.
 
Pääsinpä vihdoinkin monen vuoden odottelun jälkeen ottamaan pienet kylmätyypit 08-09 RC8:sta. Voi pojat! Ajoasento on ihan käsittämätön verrattuna toisiin kyykkyihin. Pyörä on vaan akkuvikainen, joten koeajo menee ensi- tai seuraavalle viikolle. Jospa Ninjankin saisi stefarempasta pois, niin olisi sitten mahdollista päästä pelipaikalle ajovarusteet päällä :)
 
Päivää että pätkähtää..!


sitä oltas nyt tultu elämässä siihen pisteeseen että siirrytään moottorinposkien raapimisesta pykälää ylemmäs RC8 R pariin... mopo on edelleen kyllä kaupassa kun on oma SDR vieläkin kaupan. (ostakaa pois :p )

Tässä hetkisen lueskeltua ei vissiin oo muuta järkee ku ostaa toi -12 vuosimallin R malli.

Mitkäs on kokemukset tarviiko mitä pakollista heti ekana hankkia tohon kaupassa lojottavaan malliin siis muutakin ku käännetty vaihdekaava ? ohjaus iskari lie ekana ainakin simmitettävä tiukemmaksi ? entäs alusta?
 
Päivää että pätkähtää..!


sitä oltas nyt tultu elämässä siihen pisteeseen että siirrytään moottorinposkien raapimisesta pykälää ylemmäs RC8 R pariin... mopo on edelleen kyllä kaupassa kun on oma SDR vieläkin kaupan. (ostakaa pois :p )

Tässä hetkisen lueskeltua ei vissiin oo muuta järkee ku ostaa toi -12 vuosimallin R malli.

Mitkäs on kokemukset tarviiko mitä pakollista heti ekana hankkia tohon kaupassa lojottavaan malliin siis muutakin ku käännetty vaihdekaava ? ohjaus iskari lie ekana ainakin simmitettävä tiukemmaksi ? entäs alusta?

Luistokytkin ja piikkiä pienempi eturatas. Tietty Akra myös jos lompsa kestää.
 
Kysellääs joskos täällä joku osaisi jakaa kokemuksia.

Eli, buelli lähti varkaan matkaan, ja nyt uutta mopoa etsiessä koin pienen rakastumisen tohon RC8:iin.

Nyt kiikarissa oleva yksilö olisi -10 27tkm ajettuna.

Fillaria kävin koeajamassa, ei ainakaan helpottanut tähän kuumeeseen mutta pari kysymystä kimposi esille.

Laatikon / kytkimen ääni? Tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä kuului tolta kopasta sellainen ihme "kalina" (ehkä vähän sellanen ducatityylinen). Onko toi aivan normaalia. Myyjä sanoi että kuuluu asiaan, mutta ajattelin varmistaa.

Samaten koeajolla huomasi että öljyvalo "nilittää" kojelaudassa, ilmeisesti joku anturivika :/ Kattoo nyt, koeajon jälkeen pyörä ajettiin suoraan huollon puolelle määräaikaishuoltoon, samalla sovittiin että duunaa ketjut (löysät / kuluneet) ja sen öljyvalon. Soittaa mulle sitte niin käyn koeajaa uudestaan ja ehkäpä mahdollisesti aletaan vääntelemään lappusia.
 
Back
Ylös