• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Äkkinäisen korvaan kuulostaa tyhjältä akulta. Geeliakuissa on isompi jännite kuin perinteisessä. Bilteman ohjeessa täysi oli 12,8-13,2V. Pitää myös ladata isomalla jännitteellä.

Joo, yleismittarihan sen "vian" paljasti, molemmat akut tuuttas alle 12v. Latasin toista yön yli ja käynnistelin ilman valojen sulaketta niin pärähti käyntiin kuin palmun alta. :doh:

Kiitos talkoisiin osallistuneille.

Ktm tykkää yuasa akuista. En tiedä mikä taika niissä on mutta oma 990 adve ei suostunut käynnistymään euroglobella kylmän yön jälkeen. Uudella pyöritti hieman mut kuoli sitten uudestaan.

Hain yuasan, latasin yön yli ja pam käyntiin.

Laadukas akku antaa huomattavasti enemmän starttivirtaa kuin halpisakku. Ei siinä muuta taikaa ole.

Ei ole Yasakaan niin kuin ennen, pyörässä saattoi olla 4-7 vuotta alkuperäinen akku mutta nykyään Yasakaan ei tahdo kestää kuin pari-kolme vuotta. Levymäärä on pudonnut ja taitaa olla niin että samat halpispajat tekee nekin.

Ei ole Yasakaan niin kuin ennen, pyörässä saattoi olla 4-7 vuotta alkuperäinen akku mutta nykyään Yasakaan ei tahdo kestää kuin pari-kolme vuotta. Levymäärä on pudonnut ja taitaa olla niin että samat halpispajat tekee nekin.

Bandit 1200:ssa Yuasa kesti 7 vuotta ja oli ihan ok kun pyörän meni vaihtoon. Trumpassa täsmälleen samanlainen Yuasa alkuperäisakku meni kahdessa vuodessa. Vaihdoin Bilteman geeliin ja kesti 7v:blink:

Moposkootterissa meni vartaa ja vastaavaa vuoden-kahden välein. Bilteman huoltovapaa ollut nyt kauemmin kuin jaksan muistaa. Mopo ollut meillä kohta 15v. Lähemmäs 10v on akku pakko jo olla.

Omasta RC8:sta oli myös akku hyytynyt talven aikana, vaikka lämpimässä oli säilössä (akku tosin osoitti väsymisen merkkejä jo syksyllä). Laitoin tilalle litiumakun, ainakin keveni huomattavasti (950g vs 2900g lyijyakku) ja hyvin tuntui starttaavan +7 lämpötilassa. :orgmp:

Voisin olla kiinnostunut ostamaan sliparin Ärseehen, jos jollain on ylimääräisenä tai muuten haluaa luopua. Tuppaavat uudet olemaan aika kalliita ja käytetytkin (varsinkin järkihintaiset) katoavat Ebaysta todella nopeasti. :blink:

Omasta RC8:sta oli myös akku hyytynyt talven aikana, vaikka lämpimässä oli säilössä (akku tosin osoitti väsymisen merkkejä jo syksyllä). Laitoin tilalle litiumakun, ainakin keveni huomattavasti (950g vs 2900g lyijyakku) ja hyvin tuntui starttaavan +7 lämpötilassa. :orgmp:

Voisin olla kiinnostunut ostamaan sliparin Ärseehen, jos jollain on ylimääräisenä tai muuten haluaa luopua. Tuppaavat uudet olemaan aika kalliita ja käytetytkin (varsinkin järkihintaiset) katoavat Ebaysta todella nopeasti. :blink:

Jesteriä olisi tarjolla ~£490 hintaan eBayssa:

http://www.ebay.co.uk/itm/331544460156

Itse painin edelleen JCE:n ja Frescon välillä...

Itse kun mietin putkea niin vain Akra ja Jester olivat ns. alkuperäisen näköisiä ja asettuvat nätisti alakatteen koloon.

Työnjälki ja viimeistely ovat Jesterissä hienot, vähän äänekäs se kyllä on killerinkin kanssa. Tuon pääsee itsekin toteamaan Turun seudulla jos huvittaa. Viestiä vaan mulle niin sovitaan treffit.

image.jpg1_zpsricetxu1.jpg

Tollaset käyttämättömät GB Racing suojakopat löytyy mun kirjahyllystä Aku Ankkojen seasta. GB Racing pyytää noista 127£ without VAT. Voisin myydä 120€ sis. postikulut. Muistini mukaan 2008-2011 malliin ainakin käy, tarkistan asian. Yvtä voi laittaa, jos tunteet heräsi:rakastunut:

Jesteriä olisi tarjolla ~£490 hintaan eBayssa:

http://www.ebay.co.uk/itm/331544460156

Itse painin edelleen JCE:n ja Frescon välillä...
Ei tuo silti ole kyllä järkihintaa nähnytkään.. Tosin selvästi halvin ja parhaimman näköinen noista halvemmista ja on kyllä harkinnassa, ellei nyt jostain käytettynä irtoa halvemmalla.

Teppoman sanoi:
Itse kun mietin putkea niin vain Akra ja Jester olivat ns. alkuperäisen näköisiä ja asettuvat nätisti alakatteen koloon.

Työnjälki ja viimeistely ovat Jesterissä hienot, vähän äänekäs se kyllä on killerinkin kanssa. Tuon pääsee itsekin toteamaan Turun seudulla jos huvittaa. Viestiä vaan mulle niin sovitaan treffit.
Pistän viestiä, kunhan saan pyörän ajoon. Jester kyllä kiinnostaa juuri tuon hinta/laatusuhteen kannalta ja killeri on plussaa, jos äänet ilman sitä ovat järjettömät. Entinen Aprilia RSV-R oli kyllä ilman killereitä jo aika rajoilla äänien puolesta..

No niin, pistin itse JCE:n tilaukseen ja saas katsoa miten nopeasti tulee perille. Hiukan kyllä kirpaisi tuo £670 hinta...

No niin, pistin itse JCE:n tilaukseen ja saas katsoa miten nopeasti tulee perille. Hiukan kyllä kirpaisi tuo £670 hinta...

Olipas silläkin hintaa.... No sellasta se on.
Tietääkös kukaan täällä, mistä sais ostettua techspec snake skin tankin suoja setin järkihintaan? Kattelin noita mut aina rahdit ihan jäätävästi.... Sais olla se keskiosakin kun ei tällähetkellä oo mitään

Tietääkös kukaan täällä, mistä sais ostettua techspec snake skin tankin suoja setin järkihintaan? Kattelin noita mut aina rahdit ihan jäätävästi.... Sais olla se keskiosakin kun ei tällähetkellä oo mitään

Ostin viime vuonna briteistä 50 puntaa +11 toimituskulut http://www.speedycom.co.uk/shop/home.php. Omani on C3 joka syystä tai toisesta on menettänyt pitoaan vaikkei varsinaisesti olekaan kulunut. Snake skiniä jossain sanottiin pikkuisen ajovarusteita kuluttavaksi, onko tämä sitten todellinen ongelma? Powerparts osat taitaa olla lähinnä suoja ilman parempaa pitoa. Edullisempi kylläkin 30€ jos oikein muistan ja saa hommattua jokaiselta KTM diileriltä.

Olisihan noita kokoputkistojakin GPR, Fresco ja MSR saanut about samaan hintaan.. JCE tuntui olevan ihan pidetty muilla foorumeilla, niin sillä mentiin.

eBaysta kanssa katsellut noita Techspecejä, halvimmat osunut silmään ~60€ + tk..

Mulla on ollut aiemmissa pyörissä Stomp Grip joka on suunnilleen saman hintaista muuta ehkä hieman pitävämpää. Läpinäkyvänä ihan hyvän näköinen ratkaisu.

Tech spec snake skin lähti tilaukseen, löyty järki toimituskuluilla saksasta koko setti :-) kuinkas muuten muilla toi ohjausiskari, miltä tuntuu? Itellä jäykimmällä ja saa vatkaan aika helposti.... Olis pakko saada lisää jäykkyyttä! Oon kuullu et jotku on saanu orkkisvaimentimen shimmitettyä jäykemmäks, kukahan niitä tekis, mielellään pirkanmaalla

Ja tarjolla olisi jopa 1 kpl red bull editionia kaikilla menomausteilla, hyvin huollettuna ja vähän ajettuna.
No. 016 sadasta valmistetusta kappaleesta... Jos mielii kiusailla busseja sun muita itseään nopeana pitäviä kyykkyjä niin siinä olisi peli vailla vertaa. Suomeen tuotu 2 kpl. Raivokkaan makea peli, joka metelöi, kulkee ja keulii enemmän kuin laki sallii (sanan varsinaisessa merkityksessä) :grin:

Niin kyllähän tässä monen "kokeneemmankin" kyykkärin mielessä on ollut laitteen hankinta, varisinkin kun on läheltä nähnyt ja seurannut laitteen menoa ja meininkiä!!

Tech spec snake skin lähti tilaukseen, löyty järki toimituskuluilla saksasta koko setti :-) kuinkas muuten muilla toi ohjausiskari, miltä tuntuu? Itellä jäykimmällä ja saa vatkaan aika helposti.... Olis pakko saada lisää jäykkyyttä! Oon kuullu et jotku on saanu orkkisvaimentimen shimmitettyä jäykemmäks, kukahan niitä tekis, mielellään pirkanmaalla

Mulla on kanssa melkoinen vatkaaja jäykimmällä toi ohjausiskari, tosin ihan riittävä kyllä itselle. Haluatko heittää linkkiä mistä tilasit noi Techspecit?

Mulla on kanssa melkoinen vatkaaja jäykimmällä toi ohjausiskari, tosin ihan riittävä kyllä itselle. Haluatko heittää linkkiä mistä tilasit noi Techspecit?

Omani taas ei vatkaa enää. Alkuun vatkasi kun alusta oli päin peetä ja rutistin hullunlailla kahvoista. Silloin tota ihmettelin ja kysäisin Kallion Vesalta koulutuspäivillä, sanoi että jos vatkaa niin varsinainen ongelma on jossain muualla. Uk foorumeilta jostain löytyy treadi aiheesta. Vaihtaneet paksummat öljyt, mutta kuten edellä sanoin niin ainakin Vesku ei oikein ollut uskoakseen että vika olisi ohjausiskarissa, jäykemmillä öljyillä vain peitellään todellista ongelmaa.

Back