• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Veikkaan, että on tottumiskysymys ja pään sisällä tuo ongelma, vanhassa pyörässä oli suht' jämäkkä vrt. nykyisessä.

Hiukan ohi aiheen, on tullut useasti bongattua töiden parkissa sinivalkoinen RC8, ei taida olla ihan orggisväritys? Melkoinen arsenaali powerparts kilkettä ja muuta herkkua kiinni.

Ps. Ei ole vieläkään näkynyt JCE:tä, ei taida Aitchilla olla mikään kiire saati että vastaisi maileihin..
 
Veikkaan, että on tottumiskysymys ja pään sisällä tuo ongelma, vanhassa pyörässä oli suht' jämäkkä vrt. nykyisessä.

Hiukan ohi aiheen, on tullut useasti bongattua töiden parkissa sinivalkoinen RC8, ei taida olla ihan orggisväritys? Melkoinen arsenaali powerparts kilkettä ja muuta herkkua kiinni.

Ps. Ei ole vieläkään näkynyt JCE:tä, ei taida Aitchilla olla mikään kiire saati että vastaisi maileihin..

Odotan mielenkiinnolla raporttia, itseäni arvelluttanut kun on sanottu kovin meluisaksi. Omassa mopossa kiinni ollut pönttö meni vaihtoon juurikin tuosta syystä. Puolalainen Dominator on edullinen ja käsittääkseni astetta hiljaisempi, miinuksena laatuongelmat joista aiheutuneita ongelmia kylläkin ovat korjailleet takuuna.
Omaani laitettiin STM luistokytkin kevään aikana ja parin ratapäivän perusteella erinomainen, toki ihan kadullakin. Moottorijarru ehkä samaa tasoa kun bladessa (jossa luistokytkin). Päivitin myös takapampun linkustoineen vuoden 2012 mallista näitä saa yllättävän edullisesti ebaysta. Tämä myös vaikuttaa onnistuneelta päivitykseltä, oppis vaan ajamaan :cruising:
 
Alkaa huumori loppumaan, kuukauden odotellut JCE:n putkea.. Täytyy varmaan laittaa paypalissa disputea myyjälle.

UK foorumin mukaan melko normaalia toimintaa em. myyjältä.
 
Millaisia sytkän katkomisaikoja olette rc8:n shiftereissä käyttänyt?

Omaan tuli tuo healtech asennettua ja asetuksia haen kohdalleen.
 
Millaisia sytkän katkomisaikoja olette rc8:n shiftereissä käyttänyt?

Omaan tuli tuo healtech asennettua ja asetuksia haen kohdalleen.
Oon kans vakavissani miettiny samaa, vielä tosin kaupas... Ilmotteleppa kuinka pelittää, hinta ainakin kohtuullinen. Mimmonen oli asentaa?
 
Todella helppo asentaa. Suurin työ on tankin nosto kytkennässä. Anturin kanssa joutui myös hieman testailemaan, kun monessa asennossa anturi ei toiminut tai oli tiellä / vaikea johdattaa siististi.
 
Pitäis ruveta asenteleen healtecin vaihdenäyttöö. Käskettiin ottaa ensin ilmeisesti etulamppu katteineen irti, mahtaakohan olla kuinka suuri homma?
Tuli siinä kaikkee tutkittua ja huomasin et tuoltahan löyty vaihdekaavion muutos setti mutta tällä hetkellä toimii orginellisti. Kuinkas täällä muut ajelee, onko porukka paljon niitä muuttanu? Ajattelin ainakin kokeilla, voiko siihen tottua...:jippikaijee:
 
Pitäis ruveta asenteleen healtecin vaihdenäyttöö. Käskettiin ottaa ensin ilmeisesti etulamppu katteineen irti, mahtaakohan olla kuinka suuri homma?
Tuli siinä kaikkee tutkittua ja huomasin et tuoltahan löyty vaihdekaavion muutos setti mutta tällä hetkellä toimii orginellisti. Kuinkas täällä muut ajelee, onko porukka paljon niitä muuttanu? Ajattelin ainakin kokeilla, voiko siihen tottua...:jippikaijee:

Paljon parempi käännetyllä kaaviolla imo, ne vivustot omassani on laitettu "lyhyt liike suuri voima" kun katsoo sieltä ohjekirjasta niitä vaihtoehtoja. Tällä tapaa vaihteet toimineet täsmällisesti eikä välivapaat ole kyllä kiusanneet, saattaa toki toimia hyvin muillakin vivuston välityssuhteilla. Itse olen tottunut liiankin hyvin kun kokeillut mopoja normi kaaviolla niin mennyt väkisellä vaihdot väärin.
 
Alkaa huumori loppumaan, kuukauden odotellut JCE:n putkea.. Täytyy varmaan laittaa paypalissa disputea myyjälle.

UK foorumin mukaan melko normaalia toimintaa em. myyjältä.
Harmi, että olet joutunut odottelemaan putkistoa.. :sad3:
Itse tilasin Jesterin putkiston 25.5. ja sain sen eilen. Olen kyllä tyytyväinen, putkisto vaikuttaa laadukkaalta (joskin hieman oli siistittävää/roiskeita tms. putkien sisäpuolilla muutaman hitsaussauman kohdalla, mutta ei mitään vakavaa) ja sopii hyvin paikalleen. Lisäksi asennus kävi kohtuullisen helposti ja nopeasti.
15 minuutin tyhjäkäyntiresetointi tehty, mutta varmaan penkissä voisi käydä ajamassa kartan paremmaksi. Kaasuvaste parani kyllä melkoisesti ja ärsyttävä nykiminen alakierroksilla pienellä kaasulla loppui melkein kokonaan, kokonaisuudesta tuli paljon sulavampi.
On melkoisen äänekäs ilman dB-killeriä, mutta onneksi killeri rauhoittaa ääntä sopivasti, vaikkei kovin kummoisen näkönen kapistus olekaan. Ilman killeriäkin silti veikkaisin hiljaisemmaksi, kuin monia Harrikoita ja vastaavia. Pistän äänivertailusta videoa myöhemmin.
Kuvaa putkesta:
https://www.dropbox.com/s/a9le032z6l6ig7n/IMG-20150611-WA0009.jpg?dl=0
 
Harmi, että olet joutunut odottelemaan putkistoa.. :sad3:
Itse tilasin Jesterin putkiston 25.5. ja sain sen eilen. Olen kyllä tyytyväinen, putkisto vaikuttaa laadukkaalta (joskin hieman oli siistittävää/roiskeita tms. putkien sisäpuolilla muutaman hitsaussauman kohdalla, mutta ei mitään vakavaa) ja sopii hyvin paikalleen. Lisäksi asennus kävi kohtuullisen helposti ja nopeasti.
15 minuutin tyhjäkäyntiresetointi tehty, mutta varmaan penkissä voisi käydä ajamassa kartan paremmaksi. Kaasuvaste parani kyllä melkoisesti ja ärsyttävä nykiminen alakierroksilla pienellä kaasulla loppui melkein kokonaan, kokonaisuudesta tuli paljon sulavampi.
On melkoisen äänekäs ilman dB-killeriä, mutta onneksi killeri rauhoittaa ääntä sopivasti, vaikkei kovin kummoisen näkönen kapistus olekaan. Ilman killeriäkin silti veikkaisin hiljaisemmaksi, kuin monia Harrikoita ja vastaavia. Pistän äänivertailusta videoa myöhemmin.
Kuvaa putkesta:
https://www.dropbox.com/s/a9le032z6l6ig7n/IMG-20150611-WA0009.jpg?dl=0

Yllättävää että vakiokartat riittää, olen ollut siinä luulossa että akran karttaa vaatis, mahtaako paukuttaa pahasti moottorijarrussa?
 
Kyllä se muutaman kerran lievästi paukutteli. En siis tiedä riittääkö vakiokartta todellisuudessa, mutta ainakaan mitään hälyyttäviä oireita ei ilmennyt. Tuo Akran kartta tai mikä tahansa muukin ns. valmis kartta on kuitenkin varmaan jonkin verran metsässä myös, varmempaa olisi varmaan mennä ajamaan ihan custom-kartta penkissä.
 
Kyllä se muutaman kerran lievästi paukutteli. En siis tiedä riittääkö vakiokartta todellisuudessa, mutta ainakaan mitään hälyyttäviä oireita ei ilmennyt. Tuo Akran kartta tai mikä tahansa muukin ns. valmis kartta on kuitenkin varmaan jonkin verran metsässä myös, varmempaa olisi varmaan mennä ajamaan ihan custom-kartta penkissä.

Totta, paukuttelu kaiketi liittyy niihin saaste hässäköihin.
 
Totta, paukuttelu kaiketi liittyy niihin saaste hässäköihin.
Itellä asennettu akran kartta 50€ ja pelaa. Ei paukuta millään lailla, ei nyi, muutenkin tyytyväinen... Kyllähän ne kehu tos keitaalla et voidaan kyllä jossain välis hieno säätää, mut onkohan sen väärti.
 
Itseltä löytyy se johto ja koneelta TuneECU ja kartan taitaa saada jostain netistä.. Kaipa sitä voisi testata jossain vaiheessa.
 
Täytyy varmaan omaankin pyörään hakea keitaalta akran kartta, ellei sitten vie bikedoctorille ihan säätöön pyörää.

Mulla on myös käännetty vaihdekaavio, enkä muulla halua enää ajaa. Paljon parempi tuo on.

Omaan pyörään en raaskinut putkea ostaa, vaan leikkasin vaimentajan auki ja poistin katit ym. Turhaa. Äänet nykyään paljon paremmat.
 
Alkaa huumori loppumaan, kuukauden odotellut JCE:n putkea.. Täytyy varmaan laittaa paypalissa disputea myyjälle.

UK foorumin mukaan melko normaalia toimintaa em. myyjältä.

Hah, lohduttavaa kuulla näin n.6 vkon odottelun jälkeen myyjältä, että enää odotellaan kannakkeita laserleikkuusta niin olisi valmista. :itkupilli:
 
Miten etujarrupalat saa irti? Noissa M4:ssa ei näy mitään pinniä tai sokkaa, on vaan se iso metalliklipsi jarrukengän sisällä mutta en uskalla väkisin repiä sitä irti. Mihin päin ja mistä kohtaa pitää yrittää saada mokoma auki?
 
Miten etujarrupalat saa irti? Noissa M4:ssa ei näy mitään pinniä tai sokkaa, on vaan se iso metalliklipsi jarrukengän sisällä mutta en uskalla väkisin repiä sitä irti. Mihin päin ja mistä kohtaa pitää yrittää saada mokoma auki?
Männät sisään ja pala kerrallaan pois levyn urasta.
 
Kertokaas mimmosilla takaiskari asetuksilla te ajelette ja paljoko on massaa? Ite pyörin tossa 80-85kg + ajovermeet. Perä on ihan jäätävän kova, ja vaikka tykkäänkin jämäkästä niin ehkä toi on liikaa. Edellinen oli ruuvannu iskarit ns. Urheilulliseen ajoon, jousen kireydestä en viä oo varma missä on.... Ruuvasin ne takas vakio asetuksiin. Joskus kun oikein yrittää hiukan keulia niin takapää lyö "tyhjää" kun antaa kaasua, liian kiree? Vinkkejä paremmin tietävät...
 
Back
Ylös