Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörä on -09 r versio ja pyörässä on nyt kiinni akran koko putkisto, k&n, pc.

Ok, selkeesti hyvän yksilön oot saanu. Mulla -08 Rytkönen superbike vireisenä tuotti n. 180hp takapallolle ja sen kulku suorilla oli ihan toista maata kuin silloin radalla pyörineillä RC8:illa. Vakionahan tuo R1 antaa jotain 155-165hp takaselle.

Edit. Kallion kotariin en koskaan päässy kulkua vertaamaan. Tosin Vesku nyt olis karannu horisonttiin ihan sama mikä laite sillä olis alla.
 
Mahtaako kukaan KTM-kuski omistaa laitteistoa Tampereen seudulla, jolla saisi pyörään ladattua akran kartan?

Keitaan naapurissa tämä onnistuisi ilmeisesti, mutta paikka on niin heikosti auki, että olen aina töissä.

Voisin maksaa vähän vaivanpalkkaa myös.
 
Mulla ois joutilaana musta tuplakupla pleksi jos jollain tarvetta. Käytetty on mutta lähes uutta vastaava.
Jos on kiinnostusta niin yksityisviestillä tavoittaa. 2008 vuosimallin laitteessa ollut kiinni.
 
Nyt kuulostaa kyllä legendaariselta nuo sun tehot tai sit mun tehoissa tai pyörässä on jotain mätää. Ei löytyny kun 149 takapyörältä. Ja laitettu gbr titaaniputki. Akran kartta, lambdat pois jne, nää normi setit.
Tuo on kyllä realistinen penkki, edellisestä K6 gixeristä mitattii 164 renkaalta ja siihen oli laitettu kans putkistot jne. Gixerissä edellisen omistajan käyttämän penkkilapun perusteella piti olla 177.

Penkeissähän on toki eroja ja tietysti elannokseen tekevä saattaa pitää vähän optimistisena penkin säätöjä että näyttää asiakkaan silmissä hyvältä.

Mutta tuostapa tulikin mieleen ettei mulla nyt olis bensa puolella jotain ongelmaa, jostain luin aiheesta että näissä on jotain bensansuodattimen luhistumista tapahtunu? Toki seokset oli kyllä kohallaan mittauksessa.

Ei ymmärrä.

Käytän omani Tipin penkissä keväällä niin saa hyvän vertailun. Kyseessä 08 akran koko rännillä.

-Ville
 
Ei ole kokemusta mutta olisin myös utelias kuuleen tosta healtecin sifteristä, ainakin järkihintanen verrattuna moneen....

Dukessa kuulemma ainakin pelittänyt hyvin. Samoin viime kesänä radalla, oli jollain Hondassa kiinni ja tuntui kyllä toimivan. Hinta on kyllä järkevä, Storm myyny jossain vaiheessa 199€ alessakin viime vuonna!

Tarvii vaihdekaavio kääntää nyt ekana ja katsoa sitte sifteriä. Voi toki olla, että ihan yhtä tiuhaan ei tarvi radalla vaihdetta vaihtaa ku K7:lla.
 
Hmm, jännä homma.. Laitoin viime kauden lopulla pyörän myyntiin eikä ole vieläkään mennyt kaupaksi. Hyvä yksilö, huollettu säännölliset, maltilliset kilometrit ja IMO fiksusti hinnoiteltu.

Ovatko nämä tosiaan niin marginaalitavaraa, ettei ihmisiä kiinnosta? Vai satsaavatko kiinnostuneet ihmiset suoraan tuoreempaan R-malliin. :right:
 
Hmm, jännä homma.. Laitoin viime kauden lopulla pyörän myyntiin eikä ole vieläkään mennyt kaupaksi. Hyvä yksilö, huollettu säännölliset, maltilliset kilometrit ja IMO fiksusti hinnoiteltu.

Ovatko nämä tosiaan niin marginaalitavaraa, ettei ihmisiä kiinnosta? Vai satsaavatko kiinnostuneet ihmiset suoraan tuoreempaan R-malliin. :right:

Kyllä se sun yksilö vaikuttaa ihan kilpailukykyisesti hinnoitellulta eikä varmaan varusteistakaan ole kiinni, mutta tuntuu että rc8 markkinoilla on nyt ostajan markkinat Ite oon seurannut vuoden päivät kyseisiä pyöriä ostotarkoitusella ja tuntuu että samat pyörät pyörii nettimotossa. R-malleja sen sijaan ei tunnu paljoa nettimotossa olevan myynnissä tai sitten katoavat ennen kuin ehtii bongaamaan.

Pitäis jonkun tulla noutamaan toi Daytona pois nurkista ni riittäis varat RC8 ostoon.
 
Hmm, jännä homma.. Laitoin viime kauden lopulla pyörän myyntiin eikä ole vieläkään mennyt kaupaksi. Hyvä yksilö, huollettu säännölliset, maltilliset kilometrit ja IMO fiksusti hinnoiteltu.

Ovatko nämä tosiaan niin marginaalitavaraa, ettei ihmisiä kiinnosta? Vai satsaavatko kiinnostuneet ihmiset suoraan tuoreempaan R-malliin. :right:

Omani meni onneksi aika helposti, tuurilla. Aiempi omistaja tarjosi vaihdossa 690 motoa josta sitten tehtiin kaupat. Ei ollut jostain syystä motoon tykästynyt. Ennen tätä tein mm. Aarbikeen tarjouksen joka omalta kannaltani olisi ollut todella epäedullinen. Kuitenkin vastauksena oli kohtelias "kiitos ei, on niin vaikea pyörä myydä". Veikkaanpa että jopa alle 6ke ei ostajaa välttämättä löydy, joten jossain vaiheessa noiden hinta putoaa sinne 4-5ke jolloin ostajia mahdollisesti alkaa löytyä. Tai sitten teet kaupat liikkeessä ja maksat riistohinnan väliin.
 
Ei varmaan oo helpoin vekotin myydä, mutta ei ole mielessäkään. Itellä ei ainakaan ole paluuta rivikoneisiin, on se V voima niin upeeta....
Mutta kertokaas viisaammat, mitä toi SAS järjestelmä tekee, mitä hyötyä tulppaamisesta ja täytyykö softaan tehdä muutoksia? Ite käytin pyörän keitaalla kun putken vaihdoin, niin vaihdettiin akran softa ja ainakin pikkukaasulla ajo tuli huomattavan tasasemmaks....
 
Osaako joku sanoa millainen homma stefojen vaihto etupäähän mahtaa olla? Entä paljonko liikkeet veloittaa approx em. työstä?
 
Stefojen vaihto maksaa tuon 200-300€ osineen ja öljyineen, jos pamput vie irtonaisina liikkeeseen tai lähettää johonkin jousitusosia huoltavaan firmaan. Jos koko mopon vie niin varmaan hinta hieman nousee, purkamiseen ja kasaamiseen meni kuitenkin tunti tai pari.

Oman RC8 vaihdoin syksyllä SDR:ään ja sain liikkeestä mielestäni erittäin kohtuullisen hyvityksen. Tässä tapauksessa tietysti hyvitys voi olla parempi, kun uusi mopo oli reilusti kalliimpi.. Kun itse olin RC8:a hankkimassa oli niissä hinnoittelu melko kummallista, kun samanlaisista pyöristä samoilla kilsoilla ja varusteilla pyydettiin 7000 - 10 000€ väliltä. Toisaalta hinnoittelu teki valinnankin melko helpoksi.
RC8 on mainettaan huomattavasti parempi pyörä, mutta moni karsastaa varmaan harvinaisuuden ja alkupään lastentautien takia ja tämä tietysti nostaa kynnystä hankkia tämä mopo, varsinkin jos hinta on korkea. Veikkaan, että RC8 (varsinkin perusmalli ja muutenkin alkuvuosien pyörät) tulee kokemaan samanlaisen hintakuopan, kuin esim. Aprilia RSV (gen2, 2004-2007/2008). Erittäin hyviä pyöriä molemmat niin alustaltaan, jarruiltaan kuin moottoreiltaankin, mutta aliarvostettuja "erikoisuutensa" ja harvinaisuutensa takia.
 
Osaako joku sanoa millainen homma stefojen vaihto etupäähän mahtaa olla? Entä paljonko liikkeet veloittaa approx em. työstä?

Itsellä maksoi 212€, ja putket oli kiinni mopossa (talvisäilytyksessä) eli työn määrä oli kuitenkin kohtalainen. Paikka oli Motoville Espoossa. :thumbup:
 
Aiheeseen palatakseni, tiputtelut loppui aika tehokkaasti kun putsasi pieteetillä keulan ja stefat. Suositukset lähti Sealmatelle tai DIY meiningillä jostain muusta ohuesta muovista värkkää samanlaisen.
 
Ostin viime syksynä ensimmäisenä isompana pyöränä 2008 RC8:n. Pyörään on tulossa 30000km kohtapuoliin ja kyselin manuaalin mukaisesti 30000km isoa huoltoa liikkeestä. Siellä huoltomies katsoi koneelta tietoja ja oli sitä mieltä, että iso huolto olisikin vasta 40000km kohdalla.
Luin sen jälkeen täältäkin, että jotain muutosta olisi huoltoväleihin (7500-->10000; 15000-->20000??) tullut?
Kysyin Kehä III varressa olevalta ketjuliikkeeltä(BW) aiheesta ja totesivat, että: "KTM RC8 2008 huoltovälit ovat ohjekirja mukaiset, uudemmissa vuosimalleissa huoltoväliä on pidennetty.
Onko sinulla nyt tarvetta huollolle ? Ilmoita rekisterinumero jos haluat varailla huoltoaikaa." Mitä tässä uskoa?
Muuten pyörä on ollut ja toiminut, kuten kuuluu. Ja Akrapovicilla kyllä kuuluu, totesi naapuri :;):
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenellekään jäänyt syystä tai toisesta oikeaa peiliä nurkkiin? Lunastaisin mielelläni pois. Koittanut nettiä kierrellä, mutta ei vaan käytettyjä osu silmään... marmorilta 225€, ei oikein sytytä..
 
Onko kenellekään jäänyt syystä tai toisesta oikeaa peiliä nurkkiin? Lunastaisin mielelläni pois. Koittanut nettiä kierrellä, mutta ei vaan käytettyjä osu silmään... marmorilta 225€, ei oikein sytytä..

Mulla on mutta varresta poikki. Ei taida auttaa ellet sitten tarvitse niitä "sisuksia" jotka saattaa olla irrotettavissa en ole tutkinut niin tarkkaan.
 
Back
Ylös