KTM SMC 625/660

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manu.s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

manu.s

New member
Moi! Eli nyt kesällä olen ajatellut hankkia kyseisen pelin (tuo 660 malli) ja ajattelinkin kysellä teiltä fiiliksiä tuosta pyörästä. Näistä kun en parilta muulta foorumilta haulla löytänyt mitään juttua.

Onko näiden tuonti suomeen lopetettu kun ainakaan mistään liikkeiden nettisivuilta en enää löytänyt kyseisiä malleja? KTM:n kotisivuilla kuitenkin molemmat löytyy vielä.
 
ymmärsin että valmistus olisi jo lopetettu ja ainoat suomeen saadut ylivuotiset on jo myyty alkukesästä.
Hieno laite, katukäytössä täristää lapsettomaksi.
 
Selvä, eli valmistus on loptettu. Olen miettinyt että miksi näitten hinnat ovat niin korkeat, kun 2003 mallisistakin pyydetään jotain 8500 euroa kun eihän tämä uutenakaan maksa kun 11k?
withstupid.gif
 
Selvä, eli valmistus on loptettu. Olen miettinyt että miksi näitten hinnat ovat niin korkeat, kun 2003 mallisistakin pyydetään jotain 8500 euroa kun eihän tämä uutenakaan maksa kun 11k?
withstupid.gif
Kaverilla oli tollainen, arvo ei vuodessa tippunut juuri ollenkaan...
Varmaan syy on se, että noita on vähän tarjolla niin on varaa pyytää kovaa hintaa. Ja kilpailijat ko. mallille on aika vähissä.
 
Tuossa ketjussa on jotakin juttua SMC:stä (ja muistakin motoista). Onhan toi 660 vallan kiva laite. Täristää toki jonkin verran mutta niin kai kaikki noi LC4:set tekee. Omasta mielestä sopiva kompromissi kisamaisemman smoton ja perus LC4:sen välistä.
 
Täristää kun hullunmulkku. En ole vielä ajanut, kaveri osti tuollaisen juuri. Otin siitä kurit pois, ja jo paikallaan huomas, että tärisee ihan sikana vs. oma husaberg. Mutta ihan hienonnäköinen peli. Koneessa pisti silmään hervoton määrä kamaa koneen ympärillä. Jotain saastelaitteita?? Hyvä työkalusarja muuten kotareissa
biggrin.gif
Saa purettua vaikka koko romun osiin. No niinhän se oli ladassakin.

Kun saan itseni kuntoon, käyn kokeilemassa, niin voin kertoa, millainen tuo on vs. oikea kisamoto.
 
Niin juu ja tuolla on 86 sivun viestiketju LC4:sta yleensä. Keskustelua paljon myös SMC:stä jos vaan jaksaa kahlata läpi.
 
Eilen tuli ostettua 625smc-06. On pirun mukava pyörä ajaa ja leikkiä. Onhan se tehoton(kun vertaa edellisiin omistamiini) mutta on se ihan toisen tyylinenkin. Joo kyllä se täristää mutta siihen tottuu todella nopeasti ja minua se ei häiritse. Välitykset ainakin vakiona tuntuu aika pitkältä, mutta pienellä nykäsyllä nostaa keulaa helposti. Hiekalla se on yllättävän helppo jaa vaikka alla onkin katurenkaat. Moottoritiellä pystyin pitämään ihan helposti mukavaa 130km/h matkavauhtia. Tankkihan tuossa on pieni, 9litraa... Tulee pidettyä tauot useasti. Yksi asia harmittaa. Miksen ostanut tällaista pyörää heti. Suosittelen hankintaa!
 
No niin määki ostin 625 SMC:n vm-06/-07 maanantaina. Täristäähän se aika lailla, mutta ei sitä enää edes huomaa, joten tottumuskysymys.
Tehoja ei ole ihan samalla tavalla kuin K4 kilogixerissä
tounge.gif
, mutta on toi pyörä niin erihenkinen muutenkin. Suosittelen, näinkin vähällä S-motokokemuksella muidenkin kyykkymiesten kokeilemaan.

Omani ostin käytettynä, ja mukana ei ollut huoltokirjaa. 1000km huolto oli tehty liikkeessä (kuitti todisteena), mutta myyjä sanoi ettei maahantuojalla ole huoltokirjoja näihin. Mites muilla??
 
Omani ostin käytettynä, ja mukana ei ollut huoltokirjaa. 1000km huolto oli tehty liikkeessä (kuitti todisteena), mutta myyjä sanoi ettei maahantuojalla ole huoltokirjoja näihin. Mites muilla??
Ei mulla ainakaan mitään huoltokirjaa tohon omaan ole. Mitäpä sillä pahemmin tekisikään kun takuut ei ole kuin sen 6kk (siis ainakin 660:ssä). Voihan noita huoltokuitteja säästellä jos liikkeessä teettää ja haluaa seuraavalle omistajalle vakuutella että huollot on tehty.

Sitten ei muuta kuin Lavankoon kaahottamaan jos pääkaupunkiseudulla liikutte.

Jos muuten menee radalle jossa on hyppyjä, niin se rekisterikilpihässäkkä kannattaa suosiolla ruuvata irti. Osuu muuten todennäköisesti takarenkaaseen alastulossa ja menee poikki (vaikka olisi joku sirompikin tarviketeline).

nimim. kaksi kertaa ko. telineen korjaillut
 
Takuuasiasta vielä; soitin Kone-Jönneille joensuuhun ja siellä puhuivat ainakin 2 vuoden takuusta, siis 625 SMC:n kohdalla.

Voiko joku 625 SMC:n omistaja vahvistaa/teilata tämän väitteen vai pitääkö tässä soittaa maahantuojalle?
nixweiss.gif


En aio viedä mopoa kalliiseen merkkihuoltoon jos takuu ei ole voimassa kuin sen puoli vuotta...
 
oliko 625 smc.ssä neitinappi? mitä eroa löytyi 02 ja 03 mallien välillä? kansi? tärinät ei varmaan paljoa parane lc4 verrattuna?
 
Jees, 625 on sähköstartilla. Käytännössä sama pata noissa 625/660/normi lc-4 on, joten tärisevätkin yhtälailla. Kansi tuo suurin ero taitaa noissa -02 -> -03 olla. Tuolta löytyy jonkin verran infoa.
 
Ajattelin kirjotella tähän aiheeseen niin ei tarvi uutta tehdä. Itsellä olisi kiikarissa vm. 05 660 SMC, jolla ajettu hieman yli 8000tkm. Kokemukset pyörien kanssa on lähinnä crossista ja kyykkypyöristä, joten mitähän tollasesta laitteesta kannattaisi tarkistaa oston yhteydessä. Tietenkin kaikkien perus juttujen tarkistus kuuluu kaikkien pyörien ostoon, mutta onko näissä jotain erityistä mikä saattaisi hajota? Ei kuitenkaan huvittaisi heti remppaa alkaa tekemään.
 
Vesipumppu.
Keinuvipujen rullat.

Nuo tuossa on jossain vaiheessa edessä, ei tosin mitenkään kalliita eikä eikä isoja hommia.
Kunhan ehtii tehdä huollon ennen kuin tarvitaan korjausta.

Tuskin noilla kilometreillä viellä kumpikaan ajankohtainen.
 
Vesipumppu.
Keinuvipujen rullat.

Nuo tuossa on jossain vaiheessa edessä, ei tosin mitenkään kalliita eikä eikä isoja hommia.
Kunhan ehtii tehdä huollon ennen kuin tarvitaan korjausta.

Tuskin noilla kilometreillä viellä kumpikaan ajankohtainen.
Millä kilometreillä about olis nämä rempat edessä? Miten nämä viat oireilee?
Vettä öljyn joukossa jos vesipumpun stefat pettää.
Ensin tosin alkaa (paperielementti) öljynsuodatin "aaltoilemaan", siis lievemmissä tapauksissa.
Vähän niin kuin varoitukseksi tulevasta.

Venttiilin välykset alkavat kasvamaan vauhdilla, tehottomuutta, kilinää ja kolinaa...

Eiköhän tuolla vielä parikymmentä tuhatta ajele ilman että noista täytyy suuremmin huolestua.
Vaan kovin ovat yksilöitä nuo kottaraiset.

Toisaalta eivät ole mitään kalliita tai monimutkaisia hommia jos jaksaa vaikka talvella tehdä ennakoivana huoltona.
Parin kolmen vuoden välein.

Parikin hyvää paikkaa ihmetellä, Pohjolan kurapyöräilijät ja lontooksi Advrider.
 
Back
Ylös