• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM Super Adventure 1290 (2015)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Nyt se on varmistunut. Ko malli julkaistaan vuoden 2015 markkinoille!
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/ktmta-vahvistus-uudesta-1290-super-adventuresta
Alkaa olla melko kilpailtu myös tuo tehokkaiden adventurepyörien luokka. Tosin KTM tarjoaa ilmeisesti paljon paremmin maastoon soveltuvan ajopelin kuin Ducati Multistrada tai tuleva BMW S1000XR...
1190 mallikin oli vertailuissa käytännössä vain muiden "aitojen" adventurepyörien kanssa... Eli GS, Triumph Explorer, Yamaha Super Tenere, jne jne

Viimeksi muokattu:
BMW ja Ducati tulee 17 tuumaisella etuvanteella, kun nuo muut ovat 19 tai 21 tuuman etusella varustettuja.

Selkeästi siis erilainen lähestyminen.

Mulle kelpais kyllä 1290 Adventure R just niinkuin nykyinen, mutta isommalla kierrosherkemmällä koneella ja vakionopeussäätimellä.

Olisi myös kiva saada 990 SM-T:n korvaaja KTM:ltä. Tosin tuo 1190 Adve taitaa olla jopa parempi ajaa kuin tuo vanha SM-T ihan asfaltillakin :)

BMW ja Ducati tulee 17 tuumaisella etuvanteella, kun nuo muut ovat 19 tai 21 tuuman etusella varustettuja.
Onko se etuvanteen koko sitten se ainoa ratkaiseva tekijä kun puhutaan maasto-ominaisuuksista? Voi olla... Tai siis itse ajattelen että ehkä tärkein on maavara/ jousitusvarat, sitten ehkä renkaat....

Niin ja BMW:n tulevaa pyöräähän ei vielä ole julkistettu!

Onko se etuvanteen koko sitten se ainoa ratkaiseva tekijä kun puhutaan maasto-ominaisuuksista? Voi olla... Tai siis itse ajattelen että ehkä tärkein on maavara/ jousitusvarat, sitten ehkä renkaat....

Niin ja BMW:n tulevaa pyöräähän ei vielä ole julkistettu!

Käy kokeileen hiekalla, soralla 17, 19 ja 21 tuumaisella. Voisin väittää, että mitä isompi rengas sen parempi siellä, mutta asfaltilla 17 ehdottomasti paras :)

Käy kokeileen hiekalla, soralla 17, 19 ja 21 tuumaisella. Voisin väittää, että mitä isompi rengas sen parempi siellä, mutta asfaltilla 17 ehdottomasti paras :)

Samaa mieltä. Lisäksi takakumin paksuus vaikuttaa, yli 150 nakki rullaa herkästi irtosoralla eikä uppoa jarrutuksissa lukittuna yhtä hyvin kuin kapeampi. Ja takis 18" koossa auttaa myös.

1190R:n alusta on kyllä niin hyvä että tehoa saisi olla assulla enemmänkin, myös noilla orkkiskumeilla. Siinä mielessä uusi Superi kuulostaa järkeenkäyvältä. Mulle kyllä riittää toi nykyinen, ainakin toistaiseksi.

Viimeksi muokattu:
Tätä ei nyt pidä ottaa provona, mutta mihin hemmettiin tarvitaan allroadpyörässä yli nykyiset 150 hp? En tosin tiedä koneen luonnetta, eli pitää kai käydä itse kokeilemassa.
Tsekkasin aikoinaan RC8:n ja siinä tehon hyöty näkyi lähinnä moottoritienopeuksissa ja yli mutta allroad on kyllä asennoiltaan ym. täysin erilainen. Vaikuttaa lähinnä hotrodilta.

Tätä ei nyt pidä ottaa provona, mutta mihin hemmettiin tarvitaan allroadpyörässä yli nykyiset 150 hp? En tosin tiedä koneen luonnetta, eli pitää kai käydä itse kokeilemassa.
Tsekkasin aikoinaan RC8:n ja siinä tehon hyöty näkyi lähinnä moottoritienopeuksissa ja yli mutta allroad on kyllä asennoiltaan ym. täysin erilainen. Vaikuttaa lähinnä hotrodilta.
Itse kyllä tykkään. Vanhalla 990:Ilä sai usein vetää luru levällään, tällä ei tartte (paitsi radalla tietty). Tosin en ole vielä päässyt kokeilemaan karkeammalla rengastuksella nykyistäkään. Tehon sivussa tulee lisää vääntöä alakierroksille, joten aika rivakasti voi edetä huudattamatta konetta yläkierroksilla. Ja suurin osa näidenkin pyörien kilometreistä tulee kuitenkin asvaltilla.

Viimeksi muokattu:
Istuin tämmöisen päällä Kölnissä ja melko möhkön tuntuinen oli. Matkapyöränä varmaan hyvä. Omaa R:ää en tähän vaihda.

Istuin tämmöisen päällä Kölnissä ja melko möhkön tuntuinen oli. Matkapyöränä varmaan hyvä. Omaa R:ää en tähän vaihda.

Varmaan oli maukkaita pyöriä paljon mutta mites olut, joutuikos siellä Kölsch:iä maistelemaan? :thumbup:

Mitäs muita uutuuksia oli nähtävillä?

Varmaan oli maukkaita pyöriä paljon mutta mites olut, joutuikos siellä Kölsch:iä maistelemaan? :thumbup:

Mitäs muita uutuuksia oli nähtävillä?
Joo Reissdorf oli hyvää edellisenä iltana, mutta olin pyörällä liikenteessä. Kawasaki H2 oli hienoin pyörä, Ducatin Scrambler lähes lelun näköinen kun joku iso mies kävi päällä. BMW RS miellytti kovastikin ja miksei uusi S1000RR.

Joo Reissdorf oli hyvää edellisenä iltana, mutta olin pyörällä liikenteessä. Kawasaki H2 oli hienoin pyörä, Ducatin Scrambler lähes lelun näköinen kun joku iso mies kävi päällä. BMW RS miellytti kovastikin ja miksei uusi S1000RR.

Nam nam! Mites se paljon puhuttu bemarin sporttinen matkapyörä, olikos sellasta edes siellä? Taas lisää valinnan vaikeutta....

Super Adventure lähti tänään tilaukseen Oulusta.. En ole kyllä tällaista liikkua aiemmin tehnyt, eli pyörää näkemättä, istumisesta tai ajamisesta puhumattakaan :) Väri ja varusteet ovat auki, kuten myös viimeinen vahvistus lopulliseen hintaan. Eihän näitä järjellä osaa selittää, mutta jostain syystä tuo Kotari nyt kyllä livenä näkemättäkin kolahti. BMW:n Advea kävin viime kesänä pariin otteeseen kokeilemassa ja kauppaakin tehtiin, mutta kuumetta ei silti oikeasti tullut. Nyt tuli ja näköjään siihen löytyi lääkekin :)¨
Kävin viime viikolla Vantaan Bike Worldissä kysymässä tarjousta, kertoivat myyneensä jo kaksi. Mutta kyllä on mukava olla, kun on taas jotain mitä odottaa :D

Back