Kuivasäkki ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sebulban
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä on ollut käytössä, ja noitahan löytyy monestakin paikasta, esim. Biltema jne..
smile_org.gif

On kyllä ollut hintansa väärti, pysyy romut kuivana ja helpolla saa kiinnitettyä takapenkille.

Edit: Itsellä muistaakseni juurikin tuo partioaitan versio.

Bilteman versio ollut reissulla käytössä, hyvin toimaa. Täytee kun pakkaa ja vetää lonkeroilla tiukalle, kestää hyvin kyydissä lerpattamatta.

No kyllähän tuollaista on sitten testattava.
Kriegan selkärepussa kulkee ihan mukavasti tavaraa mutta tuollaiseen säkkiin saa kyllä sullottua vaatteita useammankin päivän reissulle

thumbs-up.gif

Mulla on tämä Louiksen pussi ja se on ehdottomasti paras koska aukeaa sivusta eikä toisesta päästä, jolloin kaikkea kamaa ei tarvitse ottaa pussista pois saadakseen sen yhden paidan tai kalsarit sieltä esiin.

http://www.louis.de/_10f8ba....0024009

Mulla on tosin se vanha sininen versio jota ei enää myydä. Se ainakin pitää vettä 100%:sti ja tilavuuskin on sitä luokkaa että muuta kassia ei tarvitse mukaan ottaakaan. Takapenkkiin vain tavaraverkolla kiinni ja  
062802moto_prv.gif

Hintakin on kohdallaan tässä säkissä....

Jokaisella Euroopan reissulla on vastaava ainoana pussukkana pitkittäin takasatulan päällä. Tankin päällä pelkkä karttatasku ja tietullikolikot tms. Pääsee ajamaan baanoilla highspeedtourinkia niin paljon kuin mopo laukkaa.

Vaatteet mulla on vielä sellaisissa minigrip tyyppisissä pussukoissa, helppo pakata ja menee tiiviisti.

Töistä tullessani poikkesin partioaitassa muilla asioilla ja mukaan tarttui juuri tuo 35L musta ortlieb.

Mallailin kyllä sitä 59L säkkiäkin mutta se tuntui niin julmetulta että ajattelin ensin kokeilla pienempää. Mulla on ainakin takapenkki niin pikkuinen että en kyllä uskaltais kokeilla pitkittäin 50L säkkiä
nixweiss.gif

Mä ostin juuri tuon Bilteman pussin, se on ovelasti nimetty siellä "moottoripyörän suojapussiksi", mikä saattaa tarkan kielikorvan omaavan motoristin silmäkulmaa hieman kohottaa... olikohan hiotaa jotain alle kaksikymppiä. Tömäkkää jäykänpötköä materiaalia, pari hihnaa tulee mukana jota ei nyt kaksiset ole... mutta kumminkin. Tuohon päälle vielä otin samasta puljusta sellaisen kuusikoukkuisen "mustekalaverkon", minkä saa hyvin kiinni sivulukkujen rautoihin ja paketti on paikallaan. Verkko kulkee muutenkin satulan alla jos tulee jotain satunnaista repopua tai muuta kyytiin.

Kaikenlaisista härpättimistä millä olen tavaraa pyörällä roudannut on tuo Bilteman 15€ säkki ollut kaikkein toimivin. Esim sikakallis KTM tankkilaukku ei kestänyt ollenkaan kyydissä vaan levisi totaalisesti. Loppumatkan roikkui jotenkuten kyydissä. Bilteman säkki taas toimii loistavasti.

Mulla on tämä Louiksen pussi ja se on ehdottomasti paras koska aukeaa sivusta eikä toisesta päästä, jolloin kaikkea kamaa ei tarvitse ottaa pussista pois saadakseen sen yhden paidan tai kalsarit sieltä esiin.

http://www.louis.de/_10f8ba....0024009

Mulla on tosin se vanha sininen versio jota ei enää myydä. Se ainakin pitää vettä 100%:sti ja tilavuuskin on sitä luokkaa että muuta kassia ei tarvitse mukaan ottaakaan. Takapenkkiin vain tavaraverkolla kiinni ja  
062802moto_prv.gif

Hintakin on kohdallaan tässä säkissä....
Mulla on tuo mustaversio:

Louig bag

Naisystävällä tuo sininen.
Tuo musta on huomattavasti tukevampaa ainetta.
Muuten sama. molemmat toimii.
Kannattaa laittaa sinne vanerista tms pohja niin ei roiku edes puoli tyhjänä.

Noi päästäavattavat toimii kans (näitä käyttäny myös) mut tavaroiden ottaminen/pakkaaminen on vaikeampaa ja työläämpää kun joutuu ottaa enemmän tavaroita ulos et pääsee käsiksi alempiin.

tuommoset sisäkassit auttaa paljon tavaroiden pitämisessä järjestyksessä:
3 os sisäkassit
tai
tavarapussi
tai jopa kypäräpussi- vähän pienempi kuin tuo punainen:
Kypärä pussi

Edit:mulla itellä on käytössä noita punaisia tavarapusseja ja nyt mös noita kypärä pusseja- molemmat on toimivia, ohuita eikä vie juuri tilaa ei tuo painoa. Mutta eivät ole vesitiivitä.
Tuommosiahan tekisi ompelutaitoisena kyllä hetkessä mut kun ei sattunu oleen sopivaa kangasta ja noita tuli sit muun tilauksen kylessä.

Back