• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuka korvaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Calypso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Calypso

New member
Tuli pien liikenneonnettomuus ja kyytiläisen(?) upouus nahkatakki otti osumaa, kuten myös muutamanvuoden vanha vähän käytetty kypärä. Siis vain kaatumistapaus ilman kolmatta osapuolta.

eipä ole muutakun osakasko. Joten korvaako kotivakuutus vai mä?

Yleensä kypärä liikennevakuutuksesta (ainoa pakollinen turvavaruste) ja muut ajovarusteet kotivakuutuksesta. Kannattaa kuitenkin kysyä omasta vakuutusyhtiöstä koska poikkeuksiakin on.

E: enpä lukenut kunnolla aloitusviestiä....
Luulisin liikennevakuutuksesta korvattavan myös kyytiläisen kypärän, takista en osaa sanoa.

"Liikennevakuutus ei kata vakuutetulle moottoriajoneuvolle itselleen eikä siinä olleille tavaroille tai kuormalle aiheutuvia vahinkoja. Matkustajalle (ei kuitenkaan ajoneuvon omistajalle tai haltijalle) korvataan kuitenkin hänen yllään tai mukana olleiden vaatteiden ja henkilökohtaisten käyttöesineiden vahingoittuminen." Lähde

Tuosta ymmärtäisin että kyytiläisen kaikki vaurioituneet varusteet korvataan sinun liikennevakuutuksestasi.
Se että kannattaako tuohon käyttää vakuutusta onkin sitten toinen asia, jos henkilövahinkoja ei tullut. Maksettavaksi jää kuitenkin omavastuu ja mahdolliset bonukset putoaa.

Tuosta ymmärtäisin että kyytiläisen kaikki vaurioituneet varusteet korvataan sinun liikennevakuutuksestasi.
Se että kannattaako tuohon käyttää vakuutusta onkin sitten toinen asia, jos henkilövahinkoja ei tullut. Maksettavaksi jää kuitenkin omavastuu ja mahdolliset bonukset putoaa.
Jos kotivakuutus on sellainen, että korvaa, niin suosittelen kotivakuutuksen käyttämistä varusteiden osalta, jottei tule bonustappioita. Eli soitto kyytiläisen kotivakuutusyhtiöön ja tiedustelua kehiin. Omavastuuhan siitä toki menee silloin, mutta lienee pienempi kuin bonustappio? Siitä haetaan, mistä halvimmalla päästään
smile_org.gif

Puhelimessa lupasivat korvata kaikki kotivakuutuksesta, haluavat kuvia, ja esimerkkihintoja uusista vastaavista. niin ja osa kamoista oli melkein uusia joten niistä on kuittikin. Omavastuu on niinkin hurja kun 20eur, on kuulemma  jotain omavastuuetuhässäkkää jemmassa.

Katsotaan mitä tapahtuu, liikennevakuutuksen pitäisi korvata kyytiläiset vammoista aiheutuneet kulut käsittääkseni, tuota ei tässä ole vielä huomattu sen suuremmin kysellä, ensiavussa kyllä joku liikenneonnettomuuskaavake täytettiin ku käteen löivät.

Jollei sen kummempia vammoja tullut ja selvisitte pelkällä polikäynnillä, niin kannattaa ilmoittaa vak.yhtiöön että maksatte itse sen polikäynnin. Turha sellaisen takia pudottaa bonuksia liikennevakuutuksesta.

Itsellä kaatumisvahinko, kotivakuutus korvasi muut ajovarusteet, paitsi kypärä menee aina turvavälineenä kaskoon. Henkilövahingot liikennevakuutuksesta.

Mulla meni viimesyksyn lipoista ajovarusteet kypärä mukaanlukien kotivakuutuksesta. Jos kypärä on edullisemmasta päästä, kannattaa laskea bonusten aleneminen + omavastuu vs uusi vastaava potta.

Jollei sen kummempia vammoja tullut ja selvisitte pelkällä polikäynnillä, niin kannattaa ilmoittaa vak.yhtiöön että maksatte itse sen polikäynnin. Turha sellaisen takia pudottaa bonuksia liikennevakuutuksesta.
Nyt kotivakuutuspäätös tuli samantien, kun pistettii kuvat vanhoista kamoista, kuitit skannattuna, ja screenshotit uusista vastaavista kamoista hintoineen nettisivuilta. Ihan reilupäätöskin vielä, tyytyväinen olen IFin toimintaan.
Korvattii siis kaikki kamat myös kypärät kotivakuutuksesta. ja omavastuu on normaalisti 100eur, mutta ollaan muka niin mahtavia asiakkaita että oli jotain etua 80eur että omavastuu siis 20eur.

Tuo henkilövahingokorvausasia on vielä auki, vaimolla murtu ranne ja polveen tuli 10tikkiä, vietti yön taysissa tarkkailussa...

Back