Ajattelinpa kirjoittaa tanne vahantapahtumia euroopanretkeltani niin on sitten itsekin halpomi yhdistaa kuvia ja tapahtumia kun palaan Suomeen. Ja jos joku muukin haluaa tarinaa lukea niin mikas siina.
Eli matka alkoi tiistai-iltana 29.6 Turusta. Mina ja kaverini Manu lahdettiin Turusta Silja Linella kohti Tukholmaa, molemmilla pratka mukana. Laivamatka meni rentoutuessa; joimme muutaman oluen, kavimme syomassa ja menimme hyttiin nukkumaan n. klo 24. Tosin Manu kuorsasi sen verran aanekkaasti etta itse nukahdin vasta kahden jalkeen. Aamulla oli heratys kello 06 ja klo 07 alkaisi ajo kohti Tanskan Århusia.
Tukholmassa paistoi aurinko ja ajo maittoi. Pidimme ensimmaisen pidemman taukomme Vatternin rannalla, soimme ruotsalaisia lihapullia ja tankkasimme pyorat. Kun kilometreja oli takana n. 500 ja saman verran viela edessa, paatimme yrittaa jos Halmstadista saisi lauttakyydin Tanskan puolelle. Se oikaisisi n. 350 kilometria.
Halmstadista ei kuitenkaan lauttoja Tanskaan mennyt joten ajoimme Helsingborgiin ja menimme sielta lautalla Helsingjoriin Tanskaan. Nyt matkaa Århusiin tanskalaisen kaverini Kimin luo oli enaa 300km, tai niin me ainakin luulimme. Matkaa oli kuitenkin 150km enemman kuin olimme arvioineet ja viimeiset 200km ajoimme kaatosateessa. Nopeus oli koko ajan n. 140-190km/h joten matka kylla edistyi vaikka olikin aika tuskaista.
Saavuimme Århusiin n. klo 20.30. olimme paivan aikana ajaneet 1007km ja aikaa matkaan taukoineen meni 13,5 tuntia. Helvetin rankka ajomatka mutta kivaa kuitenkin oli. Ja hienot maisemat. Ja helvetti etta olut maistui nyt hyvalta
Århus on paljon isompi paikka kuin odotimme. Ja Kim odotteli meita jossakin kaupungin McDonaldsissa. Paikka kuitenkin lopulta loytyi parin ystavallisen tanskalaisen avulla. Otimme Kimin kyytiin ja lahdimme hanen luokseen. Ilta meni jutellessa, olutta juodessa ja EM-Futista katsellessa.
Torstaina paiva meni kierrellessa kaupunkia. Århus on hieno kaupunki. Naiset ovat kauniita ja olut hyvaa. Alkuillasta menimme Kimin luo pohjustelemaan tulevaa baari-iltaa ja joimme laivalta tuotua vodkaa ja poltimme tanskalaista ruohoa. Minulle ruohonpoltto oli ensimmainen kerta elamassani eika vaikutus ollut ihan sellainen kuin kuvittelin. Paljon puhetta tyhjasta mun mielesta.
Ilta oltiin diskoissa. Saimme poytaamme akkia 5 tai 6 tyttoa jotka tuntuivat viihtyvan yllattavan hyvin humalaisten suomipoikien kanssa, ilmeisesti koska ostimme heille juomaa lisaa sita mukaan kuin he sita joivat. Jossain vaiheessa iltaa vaihdoimme baaria. kello oli ilmeisesti n. 03.00 kun saavuimme ihan tyylikkaaseen diskoon. tassa vaiheessa iltaa kanni oli jo sita luokkaa etta jarkevampaa olisi ollut kotiinlahto mutta eihan se tietenkaan kaynyt edes mielessa. Mulla oli viikon vanha Canonin digikamera mukana baarissa ja kun kavin vessassa jatin kameran wc-paperirullatelineen paalle. ja kun olin hoitanut asiani lahdin vessasta...kamera jai sinne. helvetti etta harmittaa, se kun maksoi melkein 500 euroa. onneksi lahes kaikki kuvat on tallessa Kimin tietokoneella. pitaa ostaa uusi kamera huomenna saksasta.
kavimme myos katsomassa paikallisten maksullisten tyttojen hintoja, mutta kovat hinnat ja ei niin kauniit venalaiset naiset eivat riittavasti meita kiinnostaneet joten otimme taksin kotiin.
Tanaan meidan piti lahtea Roskilden festareille klo 12 lahtevalla lautalla. herasimme kuitenkin vasta kahdelta joten festarit jaavat valiin. paiva ollaan palloiltu kaupungilla ja ajeltu pratkilla. Aurinko paistaa ja on pirun lamminta. Eras todella upea tytto (nimea en muista enka edes osaisi sita kirjoittaa) johon Kim on ihastunut halusi paasta moottoripyoran kyytiin ensimmaista kertaa elamassaan joten ajelimme satama-alueella tama tytto kyydissa n. 220km/h. Tytto oli aivan haltioissaan ja kehuikin etta se oli "my best ride ever"
Nyt Manun kanssa istutaan nettikahvilassa Århusin keskustassa ja Kim meni taman upean tyton kanssa kahville tai jotain. Helvetti ettø olen kateellinen!
Illalla poltellaan taas pilvea, juodaan olutta ja mennaan jonkun Kimin kaverin bileisiin. saapa nahda mita ilta tuo tullessaan.
Huomenna mina jatkan matkaani kohti Hampuria ja Manu lahtee Gøteborgiin koska hanella on siella jotain tyojuttuja. koulutusta tai jotain. Hamburin jalkeen jatkan matkaa kohti Amsterdamia, Brysselia ja sielta sitten ranskan kautta italiaan