kuljetus spaniaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa97
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuljetusliike Ismo Rajamäki ajaa viikoittain Suomesta Espanjaan, jossa terminaalit Malagassa ja Alicantessa. Kuljettaa käsittääkseni mitä vaan, myös mp:t.

www.rajamaki.info

Vähän katsastelin mahdollisuuksia tuonne Espanjan suuntaan. Rajamäellä sanoivat että lopettavat säännöllisen rahdin toistaiseksi kun ei ole kysyntää. Saa sitten nähdä miten ensi kesänä kulkee jos kulkee. Miten saitte viime kesänä Espanjaan rahdattua? Kulkeeko pyörä jonkun sortin telineessä vai kuinka menee?

Vähän katsastelin mahdollisuuksia tuonne Espanjan suuntaan. Rajamäellä sanoivat että lopettavat säännöllisen rahdin toistaiseksi kun ei ole kysyntää. Saa sitten nähdä miten ensi kesänä kulkee jos kulkee. Miten saitte viime kesänä Espanjaan rahdattua? Kulkeeko pyörä jonkun sortin telineessä vai kuinka menee?

vaihtoehtona on katsella netistä noita rahtifirmoja jotka kuskaa kamaa tonne spannian suuntaan.
Halvin paikka on barce,hinnat muuttuu mitä kauenmaksi barcesta menee.Itellä 600 kyykky makso 540e
hki-barce,iso terminaali barcen lähellä viikon kesti kuljetus.Rahtifirmoilla on sellaset metalliset telineet mihin mopo sidotaan liinoilla kii (itse kantsii tarkistaa toi sitominen) siitä mopon pois otto yksinään on aika hommaa.esim tolla tamperelaisella firmalla on netti sivuilla kunnon fotot telineistä,huom.täytyy olla sitten omat vakuutukset toi tamperelainen vaatii mopon omistajalta kunnon vakuutukset,tyyliin jos menee vit.....me ei vastata...jostain syystä tampereelta italiaan on halvempi kuin hki-malagaan.vinkkinä pistä ajokamat ja laukut mopoon säätää lentorahdissa

Jep,kyselin kanssa jo pari kuukautta sitten, mutta tuli niin epämääräistä vastausta että pitää jättää väliin.
Kolmeen muuhunkin laittanut postia; eipä ole mitään kuulunut.
No, päätettiin kaverin kanssa sitten ajaa rautaperseet Barcelonaan; en viitsi enää edes kysellä. hotellit ja muulle porukalle lennot varattu niin en viitti odotella, että saan maksaa 800 euro jollekin pakettiautopatelle.

Sori jälleen kirjoitustyylini, mutta kun ei toimi niin ei toimi.:D

Itekin kun kyselin suomalaisilta firmoilta jotka mainostaa "euroopaan" kuljetuksia 10 firmaan laitoin kyselyn
vastas 1 ei kuljeta sinnepäin,1 pisti suolasen hinnan.1 vaatii mopon siirtoa tampereelle+suolanen hinta
sai kyllä sellasen kuvan ettei oikeen kiinostanu,no onneks löysin ton yhden firman Jukka ja Marko Haavisto Ky www.haavistoky.com netistä löysin sellasen sivun missä ihmiset voi kysellä kuljetusta eri firmoilta,sinnekin
pistin hakuja,tuntu ettei suomalsilla ollu kiinostusta.Jos laskee ton rahdin 500+lento 120+majotus+taxi/bussi kyyti
niin melkain samaan menee kun ajamalla ruotsin kautta,jos ajaa traven kautta hinta nousee laiva lipun verran.
toisena vaihtoehtoa olis kuljetus saksaan/ranskan rajaalle,sinne suht halpaa,lento sinne halpa siitä ajo barceen.
tietysti tosi miehet ajaa rautaperseen kun tosta tarvesta barceen jotain 1900 km ja 16 h (sanoo google)
2x sen välin ajanu nopeella aikataululla ja aina v..... kylmään aikaan...jos joskun 3 ja lämpimään aikaan.

Moi

Laittelin itsekin kyselyitä kuljetusliikkeille menemään syksyllä. Espanjaan kuljetus hinnat olivat korkeita, mutta yksi löytö (!) www.niinivirta.it Milanoon kuljetus 300€+alv. Kyseessä on 2013 hinta eli varmasti joku indeksi korotus tulee tulevana kesänä, mutta anyway todella halpa. Siitä ei ole kuin kiven heitto Espanjaan ja sateenkin riski aika epätodennäköinen.
Finnlinesilta tuli viikko takaperin kesäkuulle todella hyvä tarjous Travemundeen (317€ =>pyörä, hytti +2hlö) mihin tartuin ja siksi skippasin kuljetus proggiksen tulevalta kesältä. Travehan on jo melkein puolivälissä...

Tässä vielä speksit saamastani tarjouksesta:

Meillä on omat terminaalit Vantaalla ja Milanossa (19km Linaten kentältä).
Lähdöt Vantaalta perjantaisin, saapuminen Milanoon seuraavan viikon keskiviikkona. Pyörän toimitus meille Vantaalle mielellään jo torstaina.
Käytämme kuljetukseen moottoripyörälle suunniteltua telinettä.

Cheers!

Hóla ! 3 viikkoa sitten kun käväisin oman RT:n noutamassa Fuengirolasta hiukkasen "lähemmäs", satuin huomaamaan siinä juna-kadulla, aivan Hostal Nevadan m sen suomalaisen ja hyvän hotellin naapurissa tämän edullisen autovuokraamon, jossa puhutaan myäs suomea...

Sivut, kuten huomaatte, eivät ole kovin "kaksiset", ei se tsto:kaan siellä kadunvarressa, mutta eivät olleet mp:n kuljetushinnatkaan! Kyselin siinä jotta kuinkas esim: HKI-Fuge ja "normi-matkapyörä" niin vastaus oli 600.00 €, suunta, eli varsin kohtuullinen! Oli kuulemma aivan sama oliko lähtö HKI, vai JKL tai TRE !

Että ei vielä kokemuksia, kun ajohommat vielä kuitenkin kiinnostaa, vaikka kustantaakin sen 750.00 € suuntaan, (kirjanpito 11/2012).....:orgmp: (ei tosin sis rengas- eikä muitakaan huoltokuluja).

Tässä vielä speksit saamastani tarjouksesta:

Meillä on omat terminaalit Vantaalla ja Milanossa (19km Linaten kentältä).
Lähdöt Vantaalta perjantaisin, saapuminen Milanoon seuraavan viikon keskiviikkona. Pyörän toimitus meille Vantaalle mielellään jo torstaina.
Käytämme kuljetukseen moottoripyörälle suunniteltua telinettä.

Cheers!

Olisko sulta unohtunu pilkku tosta ?
1,9km Linaten kentältä kuulostaisi oikeammalta

https://goo.gl/maps/6JgvT

:

Anyway Huurre....juu pelkästään tuon kotisivun perusteella ei ihan välttämättä uskaltais suorilta käsin laittaa tilausta sisään/ luovuttaa pyörää. ...

Firmalla on kuljetuksiin vakuutukset, samoin jos pyörässä on KASKO-vakuutus, niin en itse ainakaan epäröisi tuota jos olisi tarvetta.....:dunno:

Kannattaa vähän kysellä minkälainen vakuutus kuljetusfirmalla on,
esim. sillä jota käytin viime kesänä oli vain pienin mahdollinen, joka olisi korvanut täydellisestä tuhosta/katoamisesta n. 2500 Euroa (8,33 SDR per kilo)

Samaten kannattaa selvittää korvaako kasko, mulla ei olisi korvannut.
Jotkut vakuutusyhtiöt suostuivat myymään kuljetusvakuutuksia vai omille asiakkailleen :dunno:

Edit: Kommentti myös tohon edellä keskusteltuun etäisyyteen lentokentästä,
Puhutaankohan me nyt ihan samasta paikasta, mulla on Niinivirran terminaalin osoitteena Via Addetta, 20067 Tribiano (Milano) ja se on alle 2km päässä Linaten kentältä, kattokaas toi mun linkki ylempää ?

Tohon edittiin:D (joka ei nyt niin olennaista ole) niin sun linkin alareunassa kun on mittakaava (jana 2km tms.) niin senkin mukaan se näyttää sieltä kentän pohjoispäästä tuon pidemmän matkan, josta ainakin reittiohjeen mukaan lähdetään liikkeelle. Voisko tuo sun etäisyys olla vaikka linnuntietä kentän eteläkärjestä?:dunno::) Laitan siis vaan, kun ihmettelen jotta tulkitsenko noin väärin tuota kuukkelia...ei ihme kun eksyilen tuolla reissuilla:cruising:

No jo tokkiinsa, mä vanhana suunnistajana luonnollisesti lyhintä linnuntietä :D
Reittiopas antaa tosiaan 15-18½km etäisyyksiä
eli samasta paikasta puhutaan.

Ja ettei menis ihan off-topikiksi niin olen Niinivirran kanssa mailia vaihdellut ja tod. näk. laitan pyörän kyytiin kunhan lumi ny ensin sulaa :grin:

Moi

Hyvä huomio, en tutkinut tekstin oikeellisuutta. Kyseessä on kopsattu teksti suoraan ko yrityksen tekemästä tarjouksesta. Lähellä se on anyway :-)

Cheers!

toisena vaihtoehtoa olis kuljetus saksaan/ranskan rajaalle,sinne suht halpaa,lento sinne halpa siitä ajo barceen.
Tuo voisi itse asiassa olla aika kätevää, kun lomapäivät ovat kortilla. Saksaan on varmaan rahtia paljon ja halpoja lentojakin löytyy. Säästäisi 2-3 pv per suunta ja sieltä olisi helppo singahtaa eteenpäin. Onko kokemuksia Saksaan rahtaamisesta mikä firma on luotettava?

http://www.kuljetuskissaviekoon.fi/ tämä ainaskin kehu hakevansa ranskasta viinejä,mopon ois saanu suht helposti jonnekin spannian ja ranskan rajan lähelle, onkelmana saada aikataulu sopii kun on niin liikkuva,ois pitäny itse tarkistaa missäpäin menee sen mukaan kattela lähin kenttä.melkein helponmaks menee kun kattelee tuolta netin rahtikuljetus firmoilta kuka kuskaa saksan suunalle,luotettavasta ei valitettavasti ole tietoa.ainoot mitä tiedän on toi kulkurin logistiikka, kuljetus kissavieköön ja toi jukka ja marko haavisto ky.

http://www.kuljetuskissaviekoon.fi/ tämä ainaskin kehu hakevansa ranskasta viinejä,mopon ois saanu suht helposti jonnekin spannian ja ranskan rajan lähelle, onkelmana saada aikataulu sopii kun on niin liikkuva,ois pitäny itse tarkistaa missäpäin menee sen mukaan kattela lähin kenttä.melkein helponmaks menee kun kattelee tuolta netin rahtikuljetus firmoilta kuka kuskaa saksan suunalle,luotettavasta ei valitettavasti ole tietoa.ainoot mitä tiedän on toi kulkurin logistiikka, kuljetus kissavieköön ja toi jukka ja marko haavisto ky.

Tämä kaveri kuskaa ainakin Ranskaan ja Spaniaan. Lastaukset ja purut terminaaleissa. Muutama kerta käytetty palveluita. http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Kirkkonummi/737733/Fenno+Transalp+Oy/

Kysy, Huuhka Jukka.

Turha näitä pyöriä on Espaniaan rahtailla.
Siellä on niitä paljon enemmän kuin Suomessa.

Turha näitä pyöriä on Espaniaan rahtailla.
Siellä on niitä paljon enemmän kuin Suomessa.

Miksi se pyörä on sinne etelään kuljetetettava jonkun rekan kyydissä?? Paljon mukavampaa on käyttää sekin rahamäärä omaan mukavuuteen ja nautintoon ja kuljetaa se pyörä sinne itse .... ajamalla! Eurooppa on täynnä hyviä reittejä ja paljon mielenkiintoista nähtävää.

Pyörän voi sitten jättää johonkin maahan säilytykseen (paikkoja löytyy) ja käydä siellä ajelemassa niin kauan kuin sitä intoa riittää. Sitten kotiuttaa pyörän aikanaan Suomeen ja jatkaa harrastusta eri muodossa.

Itse olen nyt muutaman vuoden ajanut tuota Suomi-Espanja -väliä ja pyörä talvehtii siellä. Ajelureissut ovat olleet huikeita ja niistä on jäänyt paljon muisteltavaa. Sitten kun tämä toimintamalli alkaa kyllästyttää, niin tuon pyörän pysyvästi Suomeen ja alan käymään paikallisissa kokoontumisajoissa ja juomaan kaljaa jossain savisella pellolla ;)

-J-

Back