• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuljetus Suomen sisällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikezuu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikezuu

New member
Ajattelin täältä kysästä, kun itellä ei aiheesta ole kokemusta ja pyörää kattelen itelle, mutta ku vaihtoehdot on joku menny levittelemään pitkin maita ja mantuja. Ja ku pitää muutenkin niin montaa asiaa miettiä tuossa pyörän ostossa ja kun ei firmoihin kehtais lähteä kyselemään tai soittelemaan vielä.

Eli siis hinnathan tietysti vaihtelee, mutta kuka sanois jonku hyvän haitarin mitä maksais tuommosen 600cc supersportin kuskaaminen aikas Etelä-Suomesta tänne Lapin lääniin. Sanotaan nyt esimerkiksi Joensuu-Rovaniemi ja Helsinki-Rovaniemi.

Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen
062802jumpie_prv.gif

Ajaminenha tuo mieluisin vaihtoehto olis, mutta itellä ei vielä ole korttia ajaa 600cc ja en osaa sanoa, että olisko ajajaa. Ja tietenki mieluiten jos ei voi ajaa niin jos ei paljon kalliimpi ole niin säästää toisen vaivannäköä näillä keleillä jo paleltua ulkona ku sitä ajaa ja sitten vähän sekin, että jos en minä niin ei muutkaan x)
062802moto_prv.gif

250 crossin kuskaaminen Transpointilla Salo-Tervola väliilä maksoi 117,-, tommoinen 600cc saattaa ottaa 300,-

ok, tässä myös pari muuta rahtifirmaa.

Schenker
Kaukokiito

Kantsii myös kysellä jos naapurin tutulla olis rahtari-kaveri joka suht vähällä kuormalla ajelis etelästä pohjoseen, pääsisit halvalla.

Niin voi olla. Tai jos jollain tutulla vaikka käyntiä olis, että menis vähän siinä sivussa. Pitää perehtyä hintoihin ja pyörän sijaintiahan ei vielä varmasti tiedä kun ei ole lopullista päätöstä tehty. Mutta kiitos. Eiköhän se noista jollaki tai omalla kyydillä perille tule
buttrock.gif

Kyllähän roista kuskeja löytyy, kun vain latoo tarpeeksi pelimerkkejä tiskiin.. Jos junalla menee opiskelijana vaikkapa helsinkiin, maksaa matka siinä 40 euroa. Sieltä takaisin pyörällä on noin 850 kilsaa, joka vie bensaa vissiin jonkun 5l/100, eli eukoissa noin 60 kappaletta. Sit vielä hakupalkka, kun vuorokausihan siinä helposti menee.. Eli vaikkapa jotain 150 euroa. Tästä kun summaa, niin tulee se 250 euroa.

Transpointin hinnat lähtee tästä.. Eli yllättäen menee aika samaan. Toisaalta kuljetusyhtiöllä on omat vakuutuksensa, jos jotain sattuu..

Onkohan minulla liikaa aikaa, kun tällaisia laskeskelen
lookaround_orig.gif

Itellä taannoin pyöränvaihtoproggis meni niin, että kävin liikkeessä useamman sadan kilsan päässä sopimassa asian + näyttämässä vaihtopelia. Viikon päästä (liikkeen oma) kuormuri tuli pihaan, toi uuden pyöräni sekä vei vanhan mennessään.

Eli jos hommaa liikkeestä, niin on mahdollista että he hoitavat kuljetuksen.

"Essolta peräkärry n. 30 Euroo/päivä koukkuun kun käyt niitä pyöriä kattelemassa. Siinä se pyörä tulee mukana. Joltain tutulta voi saada halvemmallakin. Noin hyvään tarkoitukseen mä ainakin lainaisin kaverille kärryä ilmaiseksi.

Mulle tuli keväällä Tuusulasta 600cc cebari rahtifirman kyydillä ja kustansi 122€.
Oli kyl pientä tuttualennusta mukana
wink.gif

Mulle tuli keväällä Tuusulasta 600cc cebari rahtifirman kyydillä ja kustansi 122€.
Oli kyl pientä tuttualennusta mukana
wink.gif
no se ei kyllä enää ole paha
smile_org.gif
liikenisköhän minullekin tuommosta tuttava-alennusta :P pitää ehkä kysässä kaveri mukaan ja autolla hakea en tiijä. riippuu vähän mikä tulee halvimmaksi niin että pyörä kumminki tulee ehjänä perille

Kyllähän täältä etelän hurjista joku sulle pyörän tuo, ravintolavaunuun vaan piikki auki paluumatkalle  
biggrin.gif

Transpointin hinnat lähtee tästä.. Eli yllättäen menee aika samaan. Toisaalta kuljetusyhtiöllä on omat vakuutuksensa, jos jotain sattuu..

Onkohan minulla liikaa aikaa, kun tällaisia laskeskelen
lookaround_orig.gif
Noihin Transpointin vakuutuksiin ei kannata kovinkaan sokeasti luottaa, valitettavasti. Ja kaikesta huolimati saattavat lastata päälle vaikka teräspalkkeja jos eivät niitä saa muualle sopimaan. olen nähnyt paljonkin sellaista Transpointin kuskaamaa tavaraa jossa ollut ehdoton päällelastauskielto, niin silti on ollut teräspalkkeja tavaroiden päällä.
Tuossa takavuosina ajelin yksityisellä Keu-Hki väliä ja kuskasin "pikarahtia" ja jostakin syytä sellaiset tavarat joita ei saanut särkeä tai hukata niin yllättäen liikkui kyllä juuri sillä kyydillä eikä esim. Transpointilla.

Ja kannattaa todellakin ottaa ensiksi selvää mitä niiden kuljetusvakuutus korvaa esim. jos pyörä on rikki. Eli korvaako vain euroa/kilo eli tankki lommoilla niin periaatteessa maksat itse. Olen joskus tällaistakin kuullut, sillä pitäisi pakata pomminkestävään laatikkoon jos olisi varma että ei todellakaan tule naarmuakaan.

Eli jos mahdollista niin aina kannattaa käyttää yksityistä kuljetusliikettä joka tuo periaatteessa ovelta ovelle, sillä silloin tavara tulee varmimmin ehjänä perille. Isoilla kulj. liikkeillä osataan aina selittää että en minä särkenyt, vaan se oli jo rikki ja kukaan ei tiedä loppupelissä missä vaiheessa "ketjua" se on särkynyt ja yleensä asiakas maksaa itse "viulut".

Moro

Tuun loppukuusta pakulla Leville, kyydissä vain yksi mopo.....toinen sopii hyvin kohtuuhintaan........jos mutkat sattuu, pidä mielessä.

Hanski

Moro

Tuun loppukuusta pakulla Leville, kyydissä vain yksi mopo.....toinen sopii hyvin kohtuuhintaan........jos mutkat sattuu, pidä mielessä.

Hanski
Juu minä pidän. Jos siellä päin sitten pyörä on niin tuohan vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Paiskaan vielä tarkemmin yksityisellä viestillä niin ainaki näet, että olen kirjottanu
smile_org.gif

Back