• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kulutus

Taas tuo Adventureri söi kaiken bentsiinin, mutta onneksi juuri silloin kun räpläsin varatankkia auki mopon rullatessa , tulivat liikkuvat vastaan... olis nimittäin voinut tulla kalliiksi jos tuota soppaa olisi piisannut vähänkään pidemmälle.

5.5 l Daytona sekalaisessa ajossa. Sisäänajossa vielä ja alle 8000 rpm "etappi" meneillään ... vähiin käy sisäänajokilometrit ennen kuin loppuvat.
Varaudu kulutuksen nousuu litralla, kun olet saanut sisäänajon "hoidettua."
tounge.gif

Kumma juttu. Tuntuu, kuin joka tankkauksella pääsisi pidemmän ja pidemmän matkan... Olisiko alku innostus jo ohitse?

Ennen merkkivalon syttymistä on mittarissa n. 350 kilometriä.

Ennen merkkivalon syttymistä on mittarissa n. 350 kilometriä.
Siis häh?
No melko pitkälle pääset. Itellä syttyy jo alle 300km:n kohdalla.
On kyllä totta, että uusi vekotin aluksi vie vähän enemmän, kuin myöhemmin. Ainakin kun olen uusia autoja ostanut, niin kulutus kilometrien myötä vähenee. Johtuneeko uutuudenkankeudesta ja siitä, että laakerit alkaa kulua kohdilleen.

Tusarireissulla (Hki-Tku) ajeltiin ensin kilometritolkulla rekan perässä (Gixxerrr veti letkaa, eikä uskaltanut ohittaa), sitten motarilla ajeltiin 150 - 205 km/h...paluumatkalla tankkasin ja laskin että 4,59 l/100km oli mennyt...

Edit. lisäys: varoitusvalo ei ollut vielä syttynyt, vaikka ajoa tasan 300km, mutta viisari oli jo punaisella.

Vaimoke on harjoitellut omalla pyörällään ajamista ja minä oon ajellu Trumpalla perässä.Vauhti on pysytelly maantiellä keskimäärin 90 km/h ja kulutus on jääny alle viiden litran.Normaaliajossa menee vähän päälle viiden ja matka-ajossa tavaroiden kanssa kuuden litran huitteille. Olen ollut huomaavinani, että pöntön vaihdon jälkeen kulutus on noussut pikkasen...

Trophyhän onkin varsinainen talouskone! Viimeisellä tankillisella 6 litraa/100km. Sisältäen moottoritieajoa. Eihän tätä usko kukaan ;)

Trophyhän onkin varsinainen talouskone! Viimeisellä tankillisella 6 litraa/100km. Sisältäen moottoritieajoa. Eihän tätä usko kukaan ;)
Onhan tuo ihan hyvä tulos, esim. MOn testikataloogin (2001) mukaan keskikulutus 1200 cc Trophylla oli 7,3 l/100 km. En sitten tiijä, miten paljon testiin kuului kaupunkiajoa tai autobaanavingutusta. Kuuden litran pintaan on luemma mahdollista vain "eläkeläisvauhdilla"... ja näköjään suomalaisilla moottoritienopeuksilla.

Samaisen opuksen mukaan ysisatainen Trophy kulkee seka-ajossa 5,3 litralla sata kilsaa, eli tankillisella vaatimattomat 470 km. Siis Saksan läpi yhden pysähdyksen taktiikalla?

kumma juttu, mulla 955i syö kaiken minkä tankkiin laittaa.  
tounge.gif
sport05.gif

aikuisten oikeesti kulutus on sisäänajon jälkeen ollut 5.5 - 7.5 l satkulla, riippuen käskytyksestä.

TBS kulutus about 5,5l./100km
Avarammat putket itseasiassa hieman pudottivat kulutusta.
Keväällä kolme-neljä ekaa tankillista menee jostain syystä yli kuuden litran. Kai siihenkin joku syy on...

Oma S4:n kulutus putosi rutkasti 3000 km jälkeen.
Nyt on pyörinyt kaupunki / mutkatie ajossa 6,5 - 6,7l/100 km.

Back