• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuminauha vs. ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ssi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ssi

New member
Selailin tuossa netistä rakennettuja xjr:iä ja aika monessa oli vaihettu ketju kuminauhaan... (siis ketjuhan pyörään kuuluu ja kuminauha kalsareihin)mutta mutta
Kysymys kuuluukin että mikä järki tossa on vai onko?

Sattu vielä Thunder bike:in kuvastossa silmään tällänen kuminauhapaketti...

Voisin veikata nämä asiat:

+Hiljanen
+Ei tarvitse öljytä=vanteet pysyy puhtaana
+Paljon kestävämpi kun ketju
+Paremman näkönen kun ketju

Onkos tuosta kestävyyestä tarkempaa tietoa paljonko se remmi kestää. joku puhu et hd:ssä ois 30tkm menny poikki ja mitä sitten remmi maksaa...
1190e maksais xjr:ään setti myös samanhintanen sv650,dl1000 ja gsx1400

Tuo sottaamattomuus on varmaan suurin syy miksi hd:ssä on kuminauha... pysyy kromit siistinä
baaa.gif

+Hiljanen
Juu kannatan....
Itellä kans tekee mieli kyseistä satsia, prkl kun on vaan niin kallis.
Vois huoletta kiillottaa vanteen pysyis komeana ettei tarttis olla koko ajan puunamassa sitä.
Kyllähän hd:ssä remmi jonkun 70 tkm pitäis kestää, niin olen kuullu väitettävän.

"yllähän hd:ssä remmi jonkun 70 tkm pitäis kestää, niin olen kuullu väitettävän.
"

xjr:ssä on vähän enemmän tehoa kuin Hreessa. tietty jos ajaa nätisti matkaa, niin sitten se hihna vois mennä.

+Hiljanen
Juu kannatan....  
Itellä kans tekee mieli kyseistä satsia, prkl kun on vaan niin kallis.
Vois huoletta kiillottaa vanteen pysyis komeana ettei tarttis olla koko ajan puunamassa sitä.
Kyllähän hd:ssä remmi jonkun 70 tkm pitäis kestää, niin olen kuullu väitettävän.
Kuulemma yli 100 000:kin on päästy.
Edellämainittujen hyvien puolien lisäksi vielä se, että sitä ei tarvitse oikeastaan ollenkaan kiristellä.
Huono puoli taas on se, että kun vaihto joskus tulee, niin ainakin HD:ssä se on ketjujen vaihtoa työläämpi homma.

"yllähän hd:ssä remmi jonkun 70 tkm pitäis kestää, niin olen kuullu väitettävän.
"

xjr:ssä on vähän enemmän tehoa kuin Hreessa. tietty jos ajaa nätisti matkaa, niin sitten se hihna vois mennä.
Mutta eiköös sekin ole otettu huomioon remmin leveydessä.
Uskoisin näin. Tai mistäs mää mitään tiiä.
wink.gif

1190e maksais xjr:ään setti myös samanhintanen sv650,dl1000 ja gsx1400
No huh! Tollahan saa 4kpl ZVM-50 x-rengasketju-ratassettiä, joilla ajaa n. 120-160tkm ja jää vielä rahaa rutkasti ketjurasvaan...
Noh, tuohan on koko sarjan hinta.
Eli siihen kuuluu hihnan lisäksi myös hihnapyörät ja muut tarvittavat hilut.
Näytti olevan tuohon Wildstar:iin saavan varahihnan hintaan 359€
Joten ei tuo nyt varmaan huomattavasti kalliimpaa ole xjr:rään.

Taitaapi noiden hihnojen suurin haitta olla se, että tuppaavat menemään poikki aikas yllättäen, kun taas vaihtotarve ketjussa tulee selkeämmin ilmi.
Terävä kivi väärässä paikassa saattaa tehdä pahaa jälkeä hihnassa.
Parhaimman vastauksen hihnan kestävyyteen voisi saada parhaiten joltain HD orientoituneelta foorumilta.

Eikös noihin ole viritelty ihan teollisuus-systeemejäkin
nixweiss.gif
Elikkäs teollisuuden (edullisesta) hihnavalikoimasta katsotaan joku riittävän waffa ja siihen sopivat pyörät - ja eikun fillariin kiinni
biggrin.gif
Tietty tuo tarttee kaverikseen myös asialliset suojaukset mm. irtokivien suhteen, kiristinrullaakaan unohtamatta
cool.gif

Miksei muuten ketjuissa käytetä tuota kiristinrulla-systeemiä? Luulisi siirtävän kerralla ketjukiristykset historiaan
nixweiss.gif

+Hiljanen
Yksi plussa mikä hihnasta tuli mieleen on ilmeinen värinättömyys kaikilla nopeuksilla, vai miten on värähteleekö kuin huonokuntoiset ketjut? Tuo hiljaisuus on varmaan vähän niin ja näin, kun customeissa on suorat putket, ja kyykyissä viri-änkkärit. Se ketjujen rahina on kyllä aika taka-alalla noihin nähden
biggrin.gif

Shadowiin näky jenkkilässä paketti hilppeineen maksavan n.700$  ja vararemmi jotain 80$...
On vain aika työläs vaihtaa ko saa puolpyörää purkaa että saa remmin paikoilleen ja se tietenki katkee sit jossain hevon persiissä...
Mut kaikesta huolimatta vois mopoon laittaa jahka lakkais köyhtymästä  
tounge.gif

Mä olen kuullut, että hihnat saattaa mennä yks kaks poikki, jos sinne menee jotain väliin. Eli kivi tms.
Mutta ei tarvi rasvailla..

Back