• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kumissako vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Ajaessani - etenkin hiljaisilla vauhdeilla - tuntuu että takapää hakee kokoajan paikkaansa. Efekti tulee joskus myös vähän suuremmissa nopeuksissa.

Tarkastimme kaverin kanssa että takapyörän laakerointi on kunnossa (tämä tehtiin silmä ja näppituntumalla). Vanne vaikutti olevan myös suora.

Efekti tuntuu voimistuvan kumin lämmetessä (tai pyörän lämmetessä).

Voiko luistelu johtua renkaan rakennevaurioista? Vai löytyisikö hommaan joku muu selitys?

Toki efekti tekee ajamisesta jännittävää, mutta pärjäisin ilmankin sitä.

Tarkista vielä renkaan ilmanpaine, samoin voi myös venkoilla jos on kulunut kulmikkaaksi, renkaan linjaus kannattaa myös tarkistaa... siinä vähän lisä tsekattavaa.

Ilmanpaineet laitoin valmistajan ohjeiden mukaisesti 2,5 / 2,9. Olen n. 95 kg ajovarusteet päällä.

Voiko takajousitus olla niin flesu, että perä menee puolelta toiselle?

Kulunut rengas ja urainen tie.

Siis etenkin keskeltä sileäksi kulunut.

Tuntuu vittumaiselta mut on ihan normaalia.

Jeps, mulla on keskeltä kulunut eli aika kantikas kumi, ja kaikki urapaikkaukset, paksummat suojatie merkinnät ym. tuntuu vääntävän pyörää todella voimakkaasti hiljaisissa vauhdeissa, eli jos rinkulas on keskeltä kulunu, niin normaalia on.

Renkaan pyöreän profiilin silottuessa enempi soikeaksi tai jopa ihan lituksi kulutuksen myötä = voimakkaampi efekti = ikävää, mutta normaalia
lookaround_orig.gif

No rengaskauppaan olin joka tapauksessa matkalla. Kokeillaan eka sitä lääkettä.

Vaihdoin takarenkaan tänään. Tuntui auttavan. Kiitos vinkeistä.

Back