• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kumpaa suosittelet 50v naiselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dunkku

New member
Noniin...
Eli H-D ja Kawa -lasit voi heittää nurkkaan ja katsoo paljain silmin asiaa!
biggrin.gif

Kumpaa pyörää (HD Sprster vai Kawa ER-5) suosittelisit 50v naiselle, jolla ajokokemusta takana yksi kausi ja tämänhetkinen pyörä on Honda Varadero 125cc.
Tarkoitus siis olisi ostaa uutta isompaa pyörää ja tässä pähkäillään kumpi ois jees.

Itse suosittelisin kyseiselle henkilölle Er-5, ja perustelut ovat:
- Helppo ajaa
- Kevyempi
- Halvemmat vakuutukset
- Halvempi pyörä
- Huoltovapaampi
- "Parempi" ajoasento, kun kerran pitää Varaderon asennosta.

Kertokaapas omat mielipiteenne asiasta rakkaat
062802moto_prv.gif
-lajitoverit!

Erska
thumbs-up.gif
!! Ei mitään HooDeetä
033102ass_1_prv.gif
crazy.gif
.
Perustelut:
- kevyempi
- vie vämennän polttoainetta
- halvempi pitää
- ei leviä tielle yhtä helposti
- hyvä käsitellä
- kätevä ajoasento
- helppo myydä pois jos tarvii uuden tilalle

riippuu pitkälti siitä kuinka munakkaanpelin haluaa alleen... er:ässä ei juurikaan .. mutta H-D täristää jo ja kääntää päät... tosin kääntäähän se erkkikin ,, mutta toisilla arwoilla....kai se on ihan maku asia ... ostaa sellasen missä silmät lepää.

Varmaanki ER... Kuulostaisi järkevämmältä. Kusipäisten teinien paskanjauhamista ei tosin kannata korkealle arvostaa, joten jos HD miellyttää, niin sellainen sitten. Mutta edelleen, ER saattaisi olla helpompi vaihtoehto.

Vähän räväkämpi typy kyllä ottaisi Sporsterin, ainakin minä arvostaisin
bowdown.gif

sanoi:
- Helppo ajaa
- Kevyempi
- Halvemmat vakuutukset
- Halvempi pyörä
- Huoltovapaampi
- "Parempi" ajoasento, kun kerran pitää Varaderon asennosta.
Mutta, kun ohittaa edelliset argumentit olankohautuksella, jää vain Harrikan henki ja fiilis. Pidemmän päälle voi antaa enemmänkin harrastuksena.

Nämä kaksi pyörää ovat sen verran eri maailmoista, että järkisyitä valintaan on vaikea käyttää. Päätös löytyy vähän syvemmältä, kumpi miellyttää silmää ja kumpi herättää tunteita.

Jos molemmat ovat mahdollisia valintoja, eli molempia on kokeiltu, ja niitä pystyy turvallisesti ajamaan, on päätös täysin henkilökohtaisten mieltymysten mukainen.

Jep pyörät on "ääripäät"... koeajamalla selviää paljon! That's true!

edit:
Niin täytyy vielä lisätä tuohon, että mikäli henkilön oikein tunnen... nauttii hän ajamisesta, ei niinkään "respectin" hankkimisesta.

Aivan mahdoton vastata - ulkopuolisen - näääääs...
Mitäs jos kysyttäisiin siltä, joka pyörällä tulee ajamaan.
smile_org.gif

Jos ostaa pyörää itselleen ja aikoo sillä myös itse ajaa, kannattaa valita omien mieltymysten mukainen.

Uudet/uudehkot pyörät ovat nykyään myös luotettavia, valmistusmaasta tai merkistä riippumatta.

HD pitää paremmin arvonsa. Sijoituksena parempi. HD ei kulu = vanhakin HD on ajaton.

Vain rouva itse voi kertoa mutu-fiiliksen pohjalta kumpi on parempi.

Onnea rouvalle jos pääsee HD:llä ajelemaan
smile_org.gif

Ehdottomasti se joka itsestä tuntuu hyvälle.

Itse ainakin huomannut, että lapsen mieli on muuttuvainen.

Viime vuonna ajettiin toisellaisella fillarilla ja toden näköisesti ensi vuonna jollain muulla!

No HD tietty !!.. ja nyt puhun Sporty 883:sta...vaimon puolesta...sekä huoltajana omasta puolestani...

* Helppo huoltaa (hydrauliset venttiilinnostimet, remmiveto)
* Hyvä ajaa
* Säilyttää arvonsa
* Helppo tehdä 1200:ksi
* Lujaa tekoa
* Ei sammu risteyksiin...päästä kytkin ja anna mennä

Ajettavuus on tässä mallissa on hyvä...ei eukko jää kurveissa Ducatilleni, vaan kanttaa perässä..selkä suorana... maavara tosin kovassa kanttauksessa pakkaa vähän loppumaan kesken..mikä on nähtävissä ao. mopon seisontatuesta / koneen posken alaosasta...mut sillon mennään jo aika kovaa ja kallellaan...

Sportsteri on hiukan jenkkifiilikkäämpi, ER-5 kevyempi, sportsteri matalampi, ER-5 arkisempi, jaa...en tiijä sanoa. Sportsterissa taitaa olla paremmat väännöt pienillä kierroksilla että sikäli helpompi arkiajossa.

Jos emäntä tykkää fiilistelyistä niin ehkä sportsteri, mutta matkaa jos ajelee eikä sen enempää ajattele kuin että matka taittuu mukavasti, niin ER-5.

Ei se sportsteri sen huonompi taida nykyään olla kestävyydeltäänkään.

Tosi lienee että sportsterin arvo pysynee paremmin. Ja osia varmaan saa nyt kumpaankin, mutta viidentoista vuoden päästä vain sportsteriin...

Jep, jep.
Oli kiva kuulla jengin mielipiteitä, näinhän se on... täytyy itse päättää minkä haluaa, tämä kysymys nyt oli ihan mun mielenkiintoa (koska olen yrittänyt itse "myydä" ajatusta Er-5:sta kyseiselle henkilölle
033102bebe_1_prv.gif
).

Mutta joo, samahan se on millä ajaa, kunhan ajaa ja nauttii siitä!
buttrock.gif
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

HD:n puolesta

- Spåra on myös helppo ja ketterä ajaa
- pitää arvonsa -> helpompi myydä/vaihtaa niin haluttaessa
- Osaa, palikkaa ja muuta rensseliä löytyy
- pyörästä riittää moneen käyttöön useaksi vuodeksi

Ajoasento, no, se on mielipidekysymys. Mä olen pitänyt aika monen pyörän ajoasennosta, yhden pyörän perusteella on paha mennä sanomaan. Tykkään nykyisestä paljon (EN) mutta esim. ajamissani Magnassa ja Intikassa oli oivalliset asennot niissäkin.

Uusi HD on muuten ihan yhtä "huoltovapaa" kuin ER vitonenkin. HD:n laukeavat koneet ovat kaupunkilegendaa useamman vuosikymmenen takaa.

Onnea ostoksille!

HD:stä ei oo kokemusta mutta ER:stä on ja se on varma ja helppo peli. Jos järjellä valitsee ni vaihtoehto on kai selvästi ER, mutta pitääkö sitä aina niin järkevä olla? Ite ainakin ottaisin tässä vaiheessa HD:n ja jos yhtään asennetta kaipaa ni sillon se on todennäköisesti parempi valinta koska ER:ssä ei sitä juuri ole. Eikä se 883 ainakaan koeistuessa oo miltään mahottoman raskaalta ja isolta tuntunu.

HD muuten, mutta olisi ihan mielenkiinnosta kiva tietää se, ovatko huoltovälit vielä legendaarisen lyhyet - 4000 km...

Jos minä olisin 50 v niin olisin onnellinen hienosta HD:stä.
Tässä ei nyt sano mikään koko tai ajettavuus,vaan ihan arvokkuus.
Mitä sillä erkillä tekee? Vaihtoon se menee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin (sanoisin aika pian).

Niin ja edit siksi,että jotenkin lasken silti nuo erkit ihan ensipyöriksi.Ei sitten millään pahalla.

Back