• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kumpi, Ducati vai Agusta ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja p00xpat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No joko se on myymässä sussuukia pois, uus pyörä? Italialainen tilalle?

Jep jep...Beetlehemin tiän kyllä. Kylä se jerusalemi saattaa tulla tänne osoitteeseen kans (mennään kattoon Freukkareita).

Mikä se semmonen sumo on
confused_orig.gif
No ei kait tuosta raski luopua, mutta oon kyllä vähän nuita sumoja (super-motoja) katsellu sillä silmällä. Siis ei sillä homo- eikä perssilmällä, vaan aivan kiinnostuksen vuoksi.

Alkaa vaan tuntuun, et alkais jo oleen noi muovimopot ajettu. Mut taitaa viel tulla tunne tehonpuutteesta jos tuollasen sumon ainoaks laittais.

Pitää vähän katsella tuota aikataulua viikonlopulle. Huomenna pitäs tuossa 11 aikaan lähtee ajeleen Espoosta Torniota kohden. Viimeks meni kuus tuntia ja vartti, mut nyt ajattelin ajella vähän rauhallisemmin, että varmaan siinä kuuden pintaan oon Torniossa.

Ja lauantaita pitä sit katella lauantaina, kun pitää se bemu ajella tänne Espooseen. Oon kyllä vähän tuossa yhtä kaveria vinkannu kuskiksi.

hyvä juttu bimotasta. jossain vitsailivat, että jos desmodesidesi on muka harvinainen, niin sitähän tehdään 1200kpl:tta, kun taas bimotan kaikkien mallien yhteistuotanto on 600kpl vuodessa?. Eli helvetisti harvinaisempi kuin desmodesidesi.

MV agusta olisi kyllä omaan mieleen noista mutta siinä tökkii se neloskone, neloskoneita on joka japsissa.! se on kuin kaurapuuroa söisi. Tekisivät jonkun suoran vitosen tai kutosen siihen. tai jotain.

ite ottasin noista ehdottomasti augustan mut jos olisin kilosta ostaa ni valinta ois japsi pyörä
buttrock.gif
cbr 1000rr... ...rrr rrrr

MV agusta olisi kyllä omaan mieleen noista mutta siinä tökkii se neloskone, neloskoneita on joka japsissa.! se on kuin kaurapuuroa söisi. Tekisivät jonkun suoran vitosen tai kutosen siihen. tai jotain.
Sama täällä.
confused_orig.gif

Ite oon usein brutalea kuolannut ja mediasta lukenut juttuja kuinka esim. äänet on niin sika "race". Mut sit kun luonnossa tota kuulin, niin tuumasin vaan, että se on kun mikä vaan japsinelkku putkenvaihdon jälkeen.

Ja toisekseen: MV Agustan hohtoa pudotta kummasti että käytännössä 17 vuoden tauko tuotannossa tarkoittaa sitä, että mun mielestä kyseessä ei ole enää sama "merkki" kuin legendaarinen prätkävalmistaja Agostinin ajoilta. Perinteet ovat katkenneet ja kyseessä on ihkauusi pyörämerkki Gagivan siipien suojassa, joka on vain ostanut vanhan brändin käyttöoikeuden. Sama kuin Bugatti tai Maybach automaailmassa. Ei niillä ole vanhojen merkkien kanssa mitään muuta yhteistä kuin se merkki.

Sama täällä.  
confused_orig.gif

Ite oon usein brutalea kuolannut ja mediasta lukenut juttuja kuinka esim. äänet on niin sika "race". Mut sit kun luonnossa tota kuulin, niin tuumasin vaan, että se on kun mikä vaan japsinelkku putkenvaihdon jälkeen.

Ja toisekseen: MV Agustan hohtoa pudotta kummasti että käytännössä 17 vuoden tauko tuotannossa tarkoittaa sitä, että mun mielestä kyseessä ei ole enää sama "merkki" kuin legendaarinen prätkävalmistaja Agostinin ajoilta. Perinteet ovat katkenneet ja kyseessä on ihkauusi pyörämerkki Gagivan siipien suojassa, joka on vain ostanut vanhan brändin käyttöoikeuden. Sama kuin Bugatti tai Maybach automaailmassa. Ei niillä ole vanhojen merkkien kanssa mitään muuta yhteistä kuin se merkki.
joo, saman huomasin brutalessa, onhan se hieno, mutta ääni on hanurista.

siksipä on ajossa speed triple. On triplen äänet.

ite ottasin noista ehdottomasti augustan mut jos olisin kilosta ostaa ni valinta ois japsi pyörä  
buttrock.gif
 cbr 1000rr...    ...rrr rrrr
Alkuperäisistä vaihtoehdoista MV Agusta. 1098 on varsin kaunis pyörä 999:n jälkeen, mutta no contest Agustaan verrattuna ja tuolla V2-konstruktiolla ei vaan optimaalista moottoria tehdä. factoryriderin tapaan japseista sitten 1000RR

Onneksi ei itse tartte valita nippon vs. spagettilandia  
smile_org.gif

HONDA SEN OLLA PITÄÄ
062802jumpie_prv.gif
Nyt puhutaaan moottoripyöristä joiden ostajat eivät kuolaa uuden corolla mallin perään tekniikanmaailmaa lehti kädessä.
Itsellä on kiimaa samaan asetelmaan (1098 ja 1000rr). Mulla on se ongelma että Agusta on ollut unissani jo -99 vuodesta lähtien ja siten se on unelma, joka täytyy toteuttaa. Asetelma on vähän epäedullinen ducatia kohtaan. Monacossa näin molemmat vierekkäin parkissa ja kyllä se agusta sinfonia huiluneen vaan mielytti pitkän tarkastelun jälkeen enemmän silmää. Hienoja molemmat, agusta vielä yksilöllisempi ja ihmisten mielissä perintekkäämpi.

Hienoja molemmat, agusta vielä yksilöllisempi ja ihmisten mielissä perintekkäämpi.
Joo. "MV Agustalla" on upeat, jo kymmenvuotiset perinteet moottoripyörien valmistamisesta!
wink.gif
No se on tietysti tyylisi laskea merkin historia. Agusta on alottanut pyörien valmistamisen 1940 luvulla aivan kuten Ducatikin. En kirjoittanut pelkästään omaa mielipidettäni. Niin mopomiesten kuin vanhojen pappojenkin mielestä Agusta liittyy imatran ajoihin ja sitä pidetään perinteikkäänä merkkinä.

Tukatti 1098 olisi meikäläisen valinta italoista, ehkäpä kaikista ~1000kyykyistä. Ne saundit, joita mopo päästelee herättää kyllä naapurilähiönkin, jos Termarit laittaa kiinni.

Videon mukaan avarammat putket avaa _hiukan_ huipputehoja.

Lehdistön mukaan MV on "äärimmäisempi" joka suhteessa verrattuna ducatiin, joten itse valitsisin ehkä tuon 1098S:n, mutta toisaalta allekirjoittaneelle tuntuu tuo R kutvonenkin olevan jo ihan liian extreme, joten se siitä...
nixweiss.gif

Kyllä ehdottomasti noista 1098, toinen potentiaalinen Aprilia RSV, kolmas 999.
R4:sta ei voi samana päivänä puhua twinien kanssa... (Järki vs. tunteet) Ja moottoripyöräilyyn liittyvät investoinnit tehdään aina TUNTEELLA, muutenhan kaikki ajaisi CBR600F:llä

Jos R4 niin osta Gixxeri -> mun mielestä paremman näköinen ja erotuksella saa speciaaliosia vaikka

Back