Kumpi Michelin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wekkuli

New member
Meinasin pistää alle Pilot Road kakkosen taakse kun ihan ok kokemuksia on tuosta ollut aiemmin. Kestävä, enkä ainakaan mitään vikaa ole keksinyt ajo-ominaisuuksien tai pidon suhteen. Lisäksi pärjännyt käsittääkseni lehtien testeissä hemmetin hyvin. Rengasmyyjä oli kumminkin sitä mieltä että MV Agusta Brutaleen kuuluu paremmin sporttisempi Pilot Power 2CT.

Nooohh... oisin kuitenkin ennemmin ostamassa tuota roadia kun minä en kumminkaan ole mikään Stoner vaan tämmönen seminopee perheenisä...
tounge.gif

Ajelut mutkapätkänautiskeluja vauhdikkaasti, vaan ei verenmaku suussa. Ja satunnaisesti pidempiä siirtymiä. Kulutuskestävyys on tietysti olennainen kriteeri. Radalle hyvin harvoin, jos koskaan.

Kumman laittaisin?

no onhan tuo road 2 mielestäni aika sporttinen gummi ja toimii aivan loistavasti myös radalla sekä sateella ja sitten on vielä tuo kulutus kestävyys aivan mahtava.

Kaksi x Powerit olleet Ison Bandun alla. Loistava rengas, mutta valitettavan vähäkestoinen. Seuraavaksi Z6, jolle vaihtoehtona kyllä oli juuri Road.

Olivathan noi Powerit aivan upeata ajaa. Ja ainakin noin painavassa härpäkkeessä myös lämpenevät todella nopeasti. Radalla ovat melkein kuin karhuntarraa.

Mutta luulenpa Roadin tasoisten saavan piisata jatkossa. Niin hyviä testiarvosteluja tuolle kovuusluokalle tullut pari vuotta.

Saattaapa olla, että Brutalen perustyyliin kyllä Power on enemmän omiaan. Mutta iisi raider -ajotapaan riittänee Road. Eteenhän voisi ehkä laittaa Powerin silti?

-hh-

Road2 takanen kestää about tuplasti sen mitä 2CT takanen. Ite tykkään myös että Road2:ssa on vähän jyrkempi ja pyöreämpi profiili -> kääntyy herkemmin kunnon mutkasyheröllä heitellessä.

Pidon kanssa ei oo ollut kummankaan kanssa ongelmia vähän reippaammassakaan kyydissä.

2CT kuluu myös pidemmillä "suoraa tietä, suoraa tietä" reissuilla ja liikennevalokiihdyttelyillä nopeasti kantikkaaksi, minkä jälkeen onkin sitten kokolailla heikko kääntymään.

On. Minulla on kokemusta vain Road 2:sta ja on se minulle riittänyt. Jos tuo Wellun kuvaus yhtään pitää paikkansa miten ajelee, minä kyllä liputan tuon Road 2:n puolesta.
sport05.gif

Kiinnostaa myös tuo 2CT.

Itellä on alla tällä hetkellä Misukan Pilot Sport ja aattelin seuraavaks laittaa tuon 2CT:n. Tiedä sitten kannattaako. Oon kyllä tyytyväinen Pilot Sporttiinkin. Oikeen hyvä rengas katukäytössä.

Joop. Pito ei mun ajelussa ole varmasti lähelläkään äärirajoilla Roadillakaan, joten miksi maksaisin enemmän renkaasta joka kuluu nopeammin... eli hukkaan menis Pilot power mulla. Helmiä sioille, niinkuin on kyllä MV Agustakin mun alla...
tounge.gif

Mitenhän sen laita lienee ku sanotaan, että noi pehmeemmät kummit toimii vasta kun ovat kunnolla lämmenneet. Ja maantiellä ne eivät ikinä kohtaa olosuhteita, joissa pääsisivät optimialueelle. Ja vasta siellä ne pidoltaan päihittävät touring-kumit? Eli total waste of money... ?

Mitäs noi Pilot Road 2:set kestää? Käsittääkseni tolla Power 2CT:lläkin pitäis olla aikamoinen kulutuskestävyys, joten ei kai sekään rahan haaskausta ole.
nixweiss.gif

Riippuu nyt sit tosi paljon pyörästä ja ajosta. Minulla on takanen kestänyt 16 - 19 tkm ja etunen 24 -26 tkm ==> ei voi kuin ihmetellä että kyllä kestää kumi hyvin !
sport05.gif

Road1 kesti normaalissa katuajossa TRX:n alla n. 8500km ja nyt alla Road2 joka tuntuu oikein hyvältä kumilta ja oletan sen kestävän pidempään. R1 kun ei ole vielä ns. kaksiseos kummi.

Back