kumpi pikkuruinen V2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ajelin pari vuotta s-mallin pikku SV:llä, ja tykkäsin kovasti. Ei mitään vikoja tms, vain huoletonta ja mukava ajoa. Vaihdoin 650SV:n sitten SV1000S:ään.

Niin kuin tuossa jo joku totesi, Cagivan 650 Raptor on häijyn näköinen peli SV:n koneella. Siinä taitaa olla muutama hepo enemmän kuin SV:ssä ja paremmat jousitusosat. Taitavat vaan olla aika harvinaisia suomessa nuo pikku Raptorit.
 
Jos luotettavaa ja hyvän näköistä v-konepyörää (v-4) hakee, niin mulla olis myynnissä Nettimotossa. Ilmoitetusta hinnasta voidaan tarpeen tullen vielä keskustella kaffekupposen äärellä, jos tekee ostajalle tiukkaa.
 
Tollasta Cagiva Raptor tonnista joskus ihailinkin.

Taitaa SV:n kone olla kuitenkin joustavampi ja tehokkaampi kuin putkiviritteinen 750 SS Ducatin?? Ducatissa loppu teho vähän kesken(näin kun innostuksen jälkeen miettii
biggrin.gif
) vaikka vääntö ja ajettavuus vaikuttikin aika hyviltä.

Eikös ducateissa ole näitä "ihme" remmienvaihtoa ym huoltojen yhteydessä?
 
2/20 tkm vuoden välein pitää jakoremmit vaihtaa Ducatiin. Helppo homma. Remmit saa jollain 60 Eurolla 2V-koneisiin.

SV:ssä 650ssä on muutama heppa enempi ku 750 2V Ducatissa. Niillä kierroksilla, mitä Ducati ottaa (9000 rajoitin + jotain 500 RPM DP lastulla) on vahvempi, mutta SV kiertää ylemmäs ja ero tulee siellä. Kaupunkiajossa SV on joustavampi, ku siinä on pidempi kierrosalue. Nostaa se Ducatikin vähä etutassua kummiskin kiihdytyksessä (tämmönen 85 kilon kuski), kun välitykset on vakiota vähä tiuhemmat (=sopivat). S ja SS Ducatissa on enempi spartalaista tunnelmaa (enempi äijäpeli) eli mukavuus ei kovahkon jousituksen ja kovan etunojan takia ole yhtä hyvä ku SVssä, mutta kovemmassa ajossa asento ja jousitus on kohdallaan ja kantaa kyllä kuormaa hyvin. Tehossa noissa ei ole paljoa eroa, mutta onhan se SV vähä tehokkaampi. Ducatissa taas on paremmat jarrut ja jousitus sporttisempaan ajaoon.

Painossa kannattaa ottaa muuten huomioon, että Ducati ilmoittaa painon akun ja öljyn kanssa ilman bensaa. Japanilaiset taas yleensä ilmoittaa painon ilman akkua ja nesteitä.

Osta se, josta tykkäät - kumpi se onkaan. Muuten harmittaa. 2-pyttyset on kivoja joka tapuksessa.

062802moto_prv.gif
 
Jos Ducatin ostaisi, niin mistä noita hihnoja saisi, pitääkö tilata kauempaa??

Pitää nyt vielä katella, kyllä ite tykkään vähän askeettisemmasta pelistä. Ducati vaikutti aika jämäkältä.
 
Japanilaiset taas yleensä ilmoittaa painon ilman akkua ja nesteitä.
Aikaisemmin näin, mutta juuri tälle vuodelle homma on muuttunut siten, että ainakin osa japseista ilmoittaa nyt ´curb weight´:in, eli paino täysin ajovalmiina, ja jopa tankki täynnä bensaa. Meininki kai on, että kaikki japsit alkaisivat tekemään samoin.

Sinänsä ihan fiksua, koska eipä noilla kuivapainoilla ole juuri merkitystä oikeassa elämässä, harvempi kuitenkaan ajaa pyörällä ilman akkua ja nesteitä.
 
Saako Ducatin SS mallissa tankoa paljonkin "ylemmäs", kun siinähän on säädettävä, siis vertaa SUzuki SV 650 S ? Koitin toisen kerran tuota 750 S mallia, se oli aika kyykky mun mielestä.

Yhtään mihinkään se ei kulkenut, mutta ihan ok vääntö siinä kuitenkin oli alhaalla ja tunnelma kohdallaan.
 
Back
Ylös