• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kun korjaus venyy...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iso M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

iso M

New member
Tulipa tässä mieleen, että miten olette toimineet tilanteessa jossa mopon korjaus venyy sovittua pidemmälle?

Itse otin auton kanssa yhteen 4.7. ja sovin 20.7. korjauksen mahantuojan kanssa. Korjauspäiväksi sovittiin 3.8. ja pyörä piti saada ajoon saman päivän iltana. Kun päivä koitti, tuli puhelinsoitto jossa kerrottiin korjauksen venyvän. Eivät olleet huomanneet kaikkia rikkimenneitä osia, nyt pitäisi tilata niitä lisää. Odottelin viikon ja soitin uudestaan ja tiedustelin tilannetta. Menee ainakin ensi viikon puoleen väliin (n. 17.8.). Heillä oli reilusti yli kaksi viikkoa aikaa tarkastaa pyörän vahingot ja tilata osat. Pyörän tarkastus tehtiin ilmeisesti huolimattomasti koska kaikkia rikkoutuneita osia ei huomattu.

Mitäs nyt? Pohjolan piikkiin menee korjaus joten tuskin voin vaatia mitään hinnanalennusta, mutta mitä olette vastaavissa tilanteissa saaneet hyvitykseksi? Vai täytyykö nyt minun tyytyä tilanteeseen?

Itselläni viimekesänä oli mopo kanssa pajalla hieman yli kuukauden (alunperin piti mennä n. viikko). Vaikka pyörää ei laitettu missään vaiheessa seisontaan, vakuutusyhtiö maksoi takaisin siltä ajalta kun mopo siellä liikkeessä kökötti. Paja todisti että sillä ei ole ajettu metriäkään sinä aikana ja näin sain edes hieman helpotusta jo huipussaan olleeseen v-käyrään..
wink.gif
Mutta sen täytyy käsittääkseni olla ajamatta vähintään se kuukausi, jotta korvauksia heruu, ainakin pohjolalla..
nixweiss.gif

Itse suhtaudun noihin mopokauppojen lupauksiin hyvin varauksellisesti...
crazy.gif

Itselläni viimekesänä oli mopo kanssa pajalla hieman yli kuukauden (alunperin piti mennä n. viikko). Vaikka pyörää ei laitettu missään vaiheessa seisontaan, vakuutusyhtiö maksoi takaisin siltä ajalta kun mopo siellä liikkeessä kökötti. Paja todisti että sillä ei ole ajettu metriäkään sinä aikana ja näin sain edes hieman helpotusta jo huipussaan olleeseen v-käyrään..
wink.gif
Mutta sen täytyy käsittääkseni olla ajamatta vähintään se kuukausi, jotta korvauksia heruu, ainakin pohjolalla..
nixweiss.gif

crazy.gif

Mulla on mopo seisonnassa, ei siinä mitään. Se onnistui takautuvasti ihan ongelmitta. Lähinnä harmittaa se, että ei pääse ajamaan. Taitaa olla niin, että mopokauppiaiden ja -huoltojen puheisiin ei kannata luottaa.

Ei tunnu olevan mitään merkitystä sillä, että on tehty kirjallinen huoltosopimus. Mitähän olisi käynyt jos olisin vienyt mopon toiseen huoltoon sen jälkeen kun korjaus alkoi venymään? Ei taatusti olisi onnistunut. Olisi varmasti vedottu siihen kirjalliseen sopimukseen...

Jos olisit itse maksajana, olisi selvästi huomattavan hinnanalennuksen paikka, senverran paljon myöhästyny. Kyllä kannattaisi kuitenkin jotain korvausta pyytää.

Kysy paikkakunnan kuluttaja-asiamieheltä mitä mieltä asiasta.

wink.gif
nixweiss.gif

crazy.gif
Kyllä Pohjola maksoi mulle korvauksia vaikka pyörän huolto ei kestänyt kuin vähän yli viikon. Seisonta-ajan korvauksia koskee toi kuukauden karenssi.

Ei kai sille mitään voi että ei vaan satu huomaamaan kaikkia kilkkeitä jotka paskana? Toisinpäin kun tuumaa, jos maksaisit ton omasta pussistasi, ja laskussa olisi vaikka 4 tuntia ylimääräistä vian etsintää, 50 euroa/h, niin täällä taas huudettaisi kuluttaja-asiamiestä paikalle.

Ei noi liikkeiden mekatsut sentään mitään selvännäkijöitä ole.

Back