• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kun vahinko sattuu...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1955
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onpa tarina! Taalla ulkosuomalaiset kuvittelevat viela Suomen olevan lintukodon, jossa kaikki ovat rehellisia ja kaikki pelaa kunnolla...

Itse olen taalla kerran briteissa joutunut kolariin, ja autoilijan vakuutusyhtio lahetti minut laakarille. Laakari kysyi valtavasti kysymyksia jokapaivaisesta elamastani: miten kauan kesti kunnes pystyin imuroimaan, enta kavelemaan portaat alas, yms. Jos vastasin 'pari paivaa', han sanoi, 'no laitetaan viikko'. Hanen mielestaan polveeni olisi pitanyt jaada pysyva arpi, joten sain €4k korvausta; nyt pari vuotta myohemmin en tata 'pysyvaa' arpea edes loyda vaikka kuin etsin.

Tsemppia, toivottavasti lautakunta nakee jarkea!

Täytyy muistaa että epärehelliset ihmiset huijaa vakuutusyhtioiltä miljoonia vuosittain, lähinnä omaisuusvahinkojen kohdalla että kai ne ottaa sitte takas menettämiään rahoja näin! Perseestä että kärsimään joutuu sellaiset jotka olis oikeesti korvausten tarpeessa
033102ass_1_prv.gif
Jokainen katsoo nyt peiliin ja kysyy onko tullu ilmoitettua kadonneeksi, varastetuksi, hajonneeksi tavaraa mitä ei ole ikinä omistanutkaan tai minkä on itse rikkonu
ghostface.gif

vakuutusyhtiöiden bisnes on tunnetusti laillistettua huijausta.
Vakuutusyhtiöiden kanssahan menee tunnetusti kaikki hyvin jos maksaa laskut ajallaan eikä satu minkäänlaista vahinkoa joka ylittää omavastuun ?
veryangry.gif

Vakuutusyhtiöiden tuulimyllyjä vastaan taistelu vie aikaa ja on äärimmäisen turhauttavaa puuhaa.
Kuten jossain toisessa ketjussa totesin: vakuutusyhtiöt vain ryöstää ja huijaa eli kaikki nousaamme barrikaadeille eli irtisanotaan kaikki mahdolliset vakuutukset mitä voidaan (eli vain liikennevakuutus pakko pitää voimassa). Ei enää yhtään senttiäkään riistoyhtiölle. Speedyä ja Sakua lainatakseni: "Omalla vastuulla, jee jee"
biggrin.gif

Olin ja olen vieläkin hiukan vastaavassa tilanteessa kuin alkuperäinen ketjun aloittaja. Pääsin myös koittamaan ilmalentoa suoraan mopon sarvista viime elokuussa ja alastulossa meni rikki kaikki oikean polven nivelsiteet.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=73267

Vastapuolen vakuutusyhtiö oli tässäkin tapauksessa IF, mutta mun tapauksessa kaikki on toistaiseksi hoidettu heidän puoleltaan mallikkaasti. Polvi on leikattu kaksi kertaa ja kolmas leikkaus on edessä ensi syksynä. Siihenkin on jo annettu maksusitoumus. Fysioterapiassa olen käynyt viime syyskuusta alkaen n. 60 kertaa ja sairaslomaakin on pidetty reilut 8 kuukautta. Kaikki on korvattu ajallaan ja liikennevakuuutuslain mukaisesti, eikä mistään ole tarvinnut kinata. Polvi jää pysyvästi jäykäksi, muttei estä ammattini harjoittamista. Korvausta pysyvästä haitasta aletaan kuulemma miettimään, kunhan viimeisestä leikkauksesta on kulunut 1 vuosi. Minulla ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa IF:stä.  
buttrock.gif

Nyt sain liikennevahinkolautakunnan lausunnon korvauksestani. Siinä katsotaan, ettei ole kyetty näyttämään polveni vian syntyneen ko. onnettomuudessa. Tai toisaalta kaiketi todetaan, ettei polvessani ole mitään vikaa. Nyt vain kohdallani on niin ikävästi, että samaan aikaan kolarin kanssa se vain lakkasi toimimasta. Liikennevahinkolautakunnan kantaan ei vaikuttanut mitään tähystyksestä saatu tieto, ettei polvessani ole kulumaa. Vaikutti itseasiassa siltä, ettei sitä oltu käsitelty lainkaan. Nyt olen hakemassa omalta yhtiöltäni oikeusturvavakuutuksesta laskutuslupaa asian viemiseksi oikeuteen. Eli, jatkuu....
PS. Minullakaan ei ollut IF:n korvauksista ennen tätä minulle n. 40.000 euron ansionmenetystä lääkärikuluineen aiheuttanutta tappiota, mitään huonoa kokemusta.

Nyt sain liikennevahinkolautakunnan lausunnon korvauksestani. Siinä katsotaan, ettei ole kyetty näyttämään polveni vian syntyneen ko. onnettomuudessa. Tai toisaalta kaiketi todetaan, ettei polvessani ole mitään vikaa. Nyt vain kohdallani on niin ikävästi, että samaan aikaan kolarin kanssa se vain lakkasi toimimasta. Liikennevahinkolautakunnan kantaan ei vaikuttanut mitään tähystyksestä saatu tieto, ettei polvessani ole kulumaa. Vaikutti itseasiassa siltä, ettei sitä oltu käsitelty lainkaan. Nyt olen hakemassa omalta yhtiöltäni oikeusturvavakuutuksesta laskutuslupaa asian viemiseksi oikeuteen. Eli, jatkuu....
PS. Minullakaan ei ollut IF:n korvauksista ennen tätä minulle n. 40.000 euron ansionmenetystä lääkärikuluineen aiheuttanutta tappiota, mitään huonoa kokemusta.
Vakuutusyhtiöistä harvemmin ruvetaan "kauheasti" selvässä asiassa purnaamaan mutta jos se asia aiheuttaa xyz vuotta jatkuvan korvauksen niin minkään muun kuin oman lääkärin lausunto ei kelpaa ja oma lääkäri laulaa sitä paskaa mitä sille maksetaan. Yksinkertaisesti olet liian kallis että ei kannattaisi tapella asiasta.

PS. Montako kertaa olet tarvinnut IF:n palvelua tätä ennen?

Kuten jossain toisessa ketjussa totesin: vakuutusyhtiöt vain ryöstää ja huijaa eli kaikki nousaamme barrikaadeille eli irtisanotaan kaikki mahdolliset vakuutukset mitä voidaan (eli vain liikennevakuutus pakko pitää voimassa). Ei enää yhtään senttiäkään riistoyhtiölle. Speedyä ja Sakua lainatakseni: "Omalla vastuulla, jee jee"  
biggrin.gif
Noooh, taidan jättää väliin nämä barrikadit.
smile_org.gif
Itse tuossa juurikin tänä keväänä tinttasin pyörän lepikkoon. Lauantaina kohelsin, maanantaina soitti tarkastaja että lunariin, perjantaina uusi vastaavilla varusteilla oleva pyörä alla. Omavastuu 150,- ja täyskaskon bonareihin -20%. Sen hintaluokan hyrrästä oli kyse että sanoisin olevani voitolla seuraavat n. 15 vuotta mp-vakuutuksissa.
tounge.gif

Kun sitä joku kuitenkin kysyy niin propsit asiallisesta toiminnasta Turvalle.

Ja lampaat koheltajalle, onneksi en päätynyt kesän surullisiin tilastoihin.

Back