• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kunhan ihmettelen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja julles
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

julles

New member
Tämä nyt ei millään muotoa ole ollenkaan tärkeää, mutta kumminkin ihmettelin GSA:n öljynvaihtoaskareissa että mikä se on germaani-insinöörin päässä pyörinyt kun on muuttanut öljyntäyttöaukon oikeanpuoleiseen venttiilikoppaan - tarkastusikkuna on edelleen vasemmalla puolella.
Löytyykö tuohon mitään järkevää selitystä, vai meneekö luonnonoikkujen kategoriaan.
 
Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua
062802jumpie_prv.gif
 
Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua  
062802jumpie_prv.gif
No tuotahan vähän itsekin epäilin, hyvä että tuli vahvistus. Teutonisen insinööritieteen ylivertaisuuden vuoksi rahvas joutaa hyvin konttaamaan täyttöaukon ja tarkastusikkunan väliä vaikka joka päivä.
 
Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua  
062802jumpie_prv.gif
No tuotahan vähän itsekin epäilin, hyvä että tuli vahvistus.  Teutonisen insinööritieteen ylivertaisuuden vuoksi rahvas joutaa hyvin konttaamaan täyttöaukon ja tarkastusikkunan väliä vaikka joka päivä.
Jotain parannuksia pitää säästää seuraavaankin mallivuoteeen...
tounge.gif


Ja kun se tarkistussilmäkin sitten siirtyy pientareen puolelle niin siitä tulee tärkeä ja tarkoin tutkittu motoristin turvallisuutta lisäävä ominaisuus...
 
Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua  
062802jumpie_prv.gif
No tuotahan vähän itsekin epäilin, hyvä että tuli vahvistus.  Teutonisen insinööritieteen ylivertaisuuden vuoksi rahvas joutaa hyvin konttaamaan täyttöaukon ja tarkastusikkunan väliä vaikka joka päivä.
Jotain parannuksia pitää säästää seuraavaankin mallivuoteeen...  
tounge.gif


Ja kun se tarkistussilmäkin sitten siirtyy pientareen puolelle niin siitä tulee tärkeä ja tarkoin tutkittu motoristin turvallisuutta lisäävä ominaisuus...
+1
Tälle mä ihan oikeesti repesin. Lisää.
bowdown.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Heh.. kunhan hankitte ylöspäin kallistettupyttyisen bokserin, pääsette ihmettelemään tekniikan tohtorien Giancarlon ja Luigin aivoituksia..  
cool.gif
 
Siinä on ajateltu gsa-miehen vetreyttä, pientä kuntoilua kun juoksee lisäämässä-tarkastamassa-lisäämässä-tarkastamassa... Germaani ei tee mitään turhaan.
 
Heh.. kunhan hankitte ylöspäin kallistettupyttyisen bokserin, pääsette ihmettelemään tekniikan tohtorien Giancarlon ja Luigin aivoituksia..  
cool.gif
Arvaa oliko tyhmä olo jo lähes runkoon asti puretun SP:n ympärillä pyöriessä, öljynsuodatin kädessä...
tounge.gif


Ei löydy niin ei löydy, pakko kilauttaa kaverille ja hämmästellä insinöörien nerokkuutta...
 
Siinä on ajateltu gsa-miehen vetreyttä, pientä kuntoilua kun juoksee lisäämässä-tarkastamassa-lisäämässä-tarkastamassa... Germaani ei tee mitään turhaan.
Käyttöohjeissa liene myös tarkkaan tutkittu ja harkittu kiertosuunta pyörän ympäri, oikea ja vasenkätisille erikseen, tietenkin.

Ja varoitus ajamisesta heti pidemmän tarkistus-täyttö-tarkistus karusellin jälkeen, päästä huippaa kuitenkin tuollainen ympyrän ravaaminen...
 
Päivittävät tuollaisen huollossa, jos tulee takaisinkutsu.

edit: onko se korkki ylä- vai alapuolella? Jos on vaan mennyt kokoonpanossa pytyt väärinperin.
 
Pitää varmaan tarkastaa olisko pyttyrecall tullut... Jollei, niin pysyn keski-ikäiselle miehelle suunnitellussa pakkoliikuntateoriassa. Tosin ei kai se haittais jos tuo gessumiehen sikspäkki vähän kutistuis
wink.gif
 
Niin kyllä minunkin on vaikea uskoa, että Insinööri olisi ihan fiilispohjalta ruvennut porailemaan öljyntäyttöaukkoja sinne sun tänne. Kyseessä lienee tekninen parannus, jonka taustalla ei ole filantrooppinen ihmiskäsitys.

Jos öljyn kaataa vasempaan pyttyy, se menee suoraan siihen silmään eikä sillä silmällä sitten enää mitään näe. Kun öljyn kaataa oikeanpuoleiseen sylinteriin ja siirtyy hetken kuluttua tarkkailuasemiin koneen toiselle puolelle, näkee verrattomasti tarkemmin, miten öljy on imeytynyt moottoriin. Tästä lienee kysymys.
 
... Tosin ei kai se haittais jos tuo gessumiehen sikspäkki vähän kutistuis
wink.gif
...Kyseessä lienee tekninen parannus...
Jos öljyn kaataa vasempaan pyttyy, se menee suoraan siihen silmään eikä sillä silmällä sitten enää mitään näe. Kun öljyn kaataa oikeanpuoleiseen sylinteriin ja siirtyy hetken kuluttua tarkkailuasemiin koneen toiselle puolelle, näkee verrattomasti tarkemmin, miten öljy on imeytynyt moottoriin. Tästä lienee kysymys.
No nyt se selvisi, minkä takia tuo kaljamaha ei kutistu: kun tuossa vanhemmassa mallissa se korkki on eri puolella, niin se liikuntapuoli jää väliin. Hyvä että tämäkin asia tuli ilmi.
biggrin.gif
 
Ei kun BMW on saanut liikaa haasteita, kun öljysilmä lentää vasemmalle ja öljyt samoin.

Niin kävi minulle.
Tuohan on vaarallista kaikille vastaan tulijoille, jotka ajavat heti ojaan, kun tie on täynnä bemariöljyä.
Tuo öljysilmä on tullut maksamaan miljoonia Bemarille.

Mun piti laittaa siihen öljysilmään varmistuslanka.
Varmistuslanka


Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

PS. No nyt ne ovat kyllä laittaneet siihen lukkorenkaan, jotta se ei lentäisi ulos niin usein.
Ennen oli vaan lohkon reikään tungettu silmä, kumikehällä.
 
Back
Ylös