kuntopyörä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adville
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

adville

mähän sanoin...
biggrin.gif
nyt lähtee läskit
biggrin.gif


oiskos jollakin tarjolla kilpienskaa hintaluokkaan n,2000€

koolla ja merkillä ei oo kauheesti väliä mut yli 250cc...

kaveri osti jo , niin ois ajokaverikin
biggrin.gif
 
Taitaa olla turhan nafti budjetti sulla. 250 2t vois tuohon hintaan olla saatavissa, mutta yli 250cc = tyypillisesti 4t ei oikein kuntolaitteita kilvellä saa. Tai voihan sitä kuntoilua harrastaa vaikka jollain korotetulla rd:llä, mutta sellaista vaihtoehtoa tuskin olit hakemassa.

Itse laitoin viime syksynä -00 Exc 400 Kotarin ja tuo irtosi silloin alle 4000 tonnin, mutta mitä noita tuli etsittyä niin ei kovin tuoreita pelejä tuolla hinnalla vielä saa. Valkokilpisistä pyöristä nyt siis puhetta, punakilvet ja ilman on sitten toki eri hinnoittelu.

Sitten on tietty nämä vanhemmat husset ja kotarit yms. mutta kannattaa varmistaa, että kyseiseen laitteeseen saa varaosia jotenkin järkevästi sitten kun laite alkaa poikimaan..
 
biggrin.gif
onhan noita sentään
biggrin.gif


kotareita vm-96-01 400cc 4t ja 250-360cc 2t
kilvissä ,papereilla ja ilman kilpiä...

jammuja löytyi pari 250yz;taa ja xt350 pari kappaletta...

sit oli noita möhköenskoja dr650 ym , ne on halpoja mutta taitaa olla hiukan turhan raskaita kantaa pois pellolta...

ovat vaan kaikki jossain pohjoisessa, ei huvittais ajella pitkin suomea turhanpäiten...
 
biggrin.gif
Ai oli vai?

Piti oikein mennä nettimotoon katsomaan, mutta alle 2500€ en löytänyt yhtään kriteereihin sopivaa valkokilpeä. Ilman kilpeä ja punaisella noita kyllä saa jo tuohonkin hintaan. Onnea ja menestystä kuitenkin etsinnälle..

Itse kun enskaa hain, oli tuo valkokilpisyys ehdoton edellytys, sillä pelkän peräkärrykyydin varassa saattaisi ajot jäädä aika vähäisiksi. On niin helppoa, kun voi suoraan tallista potkaista romut kolisemaan ja suunta kohti lepikkoa
062802moto_prv.gif
 
Kyllä se niin on, että jos kilpienskan meinaa hankkia ajamista varten, niin 2000€ ei riitä.
Remonttitreenaukseen se kyllä riittää, mutta ajamiseen ei.

Nosta budjettia 4k€:n tuntumaan, niin alkaa pelejä löytymään, ja vielä sellaisia joilla voi oikeesti ajaa ja pitää lystiä!

Vanha totuus on, että minkä ostohinnassa säästää, sen remonttikuluissa maksaa...
smile_org.gif


Toivottavasti löydät passelin pelin alle!
 
biggrin.gif
Voi ristus
biggrin.gif


tuli sitten suututettua varmaan koko kylän porukat kun kohnasin kaikki kinttupolut tossa iltapäivän aikana, sairaan raskasta...

kaikki paikat kipeinä joten kuntopyöräily on juuri sitä mitä pitikin.

suurin haaste on saada tollanen singeri tulille, mutta kaippa tuonkin konstit oppii, tai sitten saa sydärin siitä potkimisesta, ja käyhän tuokin kuntoilusta kun aikansa potkii ja vie sitten takas talliin, kun ei enää jaksa
crazy.gif
 
biggrin.gif
kuukausi kohnattu husulla
biggrin.gif


niin, ostin siis valkokilpi Husqvarna TE410;n parin tonnin hintaluokassa...

eka remontti iski,edellisiltana kun kaffereissulla pamahti kiksi poikki, tai halkesi tyvestä, tyyppivika sano kaveri ja näytti malliksi samanlailla haljenneita omiaan.

no lääkkeeksi oli hankkinut teräsvartisen ,muttei koskaan ollut ehtinyt paikalleen laittaa kun oli pyörä vaihtunut uudempaan.

nyt se on mulla tossa ja taas uskaltaa potkia, lähtee muuten pirun helposti tulille , kun olen oppinut sen tavoille..
thumbs-up.gif


enää ei tuu ees hiki potkiessa...
tounge.gif
 
biggrin.gif
kesäpyörät muuttaa kaiken...
biggrin.gif


eli tänään jo piikit pois alta, ja avautui ihan uusi maailma...
062802moto_prv.gif


älyttömät ojat kaivettu kaikille nurkkakunnan pikkuteille, kun nappulakumilla on voimaa ihan eri lailla kuin piikeillä
thumbs-up.gif


sairaan kivaa... nyt ei enää pysty päättämään kummalla lähtee, huskyllä kaivamaan ojia vai maxilla kiillottamaan pikitietä...
nixweiss.gif
 
Oi hitto, ostin samalla meiningillä Kotarin vähän aikaa sitten, on vielä kaverilla huollossa odottamassa kaasarin läpikäyntiä. POLTTELEE!
062802moto_prv.gif
 
biggrin.gif
... mutta pirun liukasta kun pohja on jäässä ja pinnassa on hiukan irtosoraa...  
biggrin.gif


luulin jo että taas meni takarengas , mutta se vaan nuljuu kun hanattaa kovasti
062802jumpie_prv.gif


taidan kohta hurahtaa tohon enskatouhuun ihan kokonaan
062802jumpie_prv.gif
 
Pahamaineinen ruskea jää...

Hauskaa se vaan on kun pinta ei ole ikinä samanlainen eikä myöskään pito.
 
biggrin.gif
johan myrkyn lykkäs...
biggrin.gif


nysse paska ei lähe millään käyntiin...
thumbs-up.gif


kuntopyörä parhaasta päästä...
nixweiss.gif


taidan lakata koko kuntoilun ja aloittaa
033102beer_1_prv.gif


kele..

siis ilman mitään järkevältä näyttävää syytä ,se ei vaan lähe, potkii takas kuin muuli, melkein jo pelottaa potkasta kun tietää että sehän potkasee takas ja lujaa...

kipinä tulee ja pensa virtaa ,voisko ton sytkän ajoitus jollain muuttua ittekseen???

pitänee tutkia lisää...
bawling.gif
 
siis ilman mitään järkevältä näyttävää syytä ,se ei vaan lähe, potkii takas kuin muuli, melkein jo pelottaa potkasta kun tietää että sehän potkasee takas ja lujaa...

kipinä tulee ja pensa virtaa ,voisko ton sytkän ajoitus jollain muuttua ittekseen???
Jos laitteessa on katkojan kärjet, menee sytytys myöhäisemmälle, jos kärkiväli pienenee.
Jos kärkiä ei löydy, lienee ainoa vaihtoehto säätölevyn ruuvien löystyminen. Eipä ole missään laitteessa sytkän säätö muuttunut sitten kultaisen 80-luvun, mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.
 
Aika tuoreessa kotkassa oli vauhtipyörän kiila pettänyt. Koska sytyn pick-up on vauhtipyörältä, lakkasi kotka papattamasta. Helppo tarkistaa jos omistaa sopivan ulosvetäjän.
 
biggrin.gif
kaverilla on ulosvetäjä...
biggrin.gif


paikallinen huskyexpertti sano että vauhtipyörästä irtoo se magneetti jos on suuret lämpötilan vaihtelut,kun se on vaan liimalla kiinni...

sitten voi sytkä olla missä sattuu...

saapa nähdä kun saadaan magneetto irti
nixweiss.gif


samaan syssyyn korjataan sitten nuo etuputket kun ovat vuotaneet ja säädöt ei toimi...
 
biggrin.gif
no juu..
biggrin.gif


eipä sitten ollu magneetit irti...
bawling.gif


oli magneetto merkitty sisäpuolelta irtoamisen varalta ja merkit oli ihan kohdakkain...
thumbs-up.gif


sitten ei taida olla paljon vaihtoehtoja muuta kuin puola/cdi boksi, mutta se onkin jokin DUCATI valmiste ,joten olihan tuo luonnollínen hylkimisreaktio ihan odotettavissa..
033102ass_1_prv.gif


ei kun puolan etsintään...
nixweiss.gif


vai onko ehdotuksia, kipinä tulee, vielä aika vahvakin ,mutta joskus sarjana eli monta kipinää peräkkäin, ja välillä paukkuu putkesta aivan hulluna ja toisinaan potkii takaisin kuin muuli, eli ennakot muuttuu miten sattuu...
 
Pyörän tyypin huomioon ottaen, johtojen ja liitosten tarkastus ei varmaankaan tekisi pahaa?

Mitenkäs sytkän anturi?
 
Äärimmäisen harvoin olen kuullut CDI-boksien hajonneen. Mutta mahdollista toki. Jos sytyn ajoitus on paikallaan (vauhtipyörä ja pick-up ok) tulee vanhassa nelarissa mieleen kaikenlaista. Ehkä helpoin tapa on tarkistaa puristuspainemittarilla mekaniikan kunto. Ohivuodot, jaon paikallaan olo jne näkyy siinä sen enempää purkamatta.

Tuli mieleen että oothan toisella tulpalla ja ilman tulpanhattua kokeillut? Joskus 90-luvulla CR antoi kipinää, mutta ei lähtenyt kiksistä käyntiin. Lykkäämällä lähti käymään, mutta kävi huonosti. Uudella tulpalla sen sijaan toimi. Ja kai se laihalla olokin paukuttelee, ja vaikkakaan en itse noilla oireilla kaasaria syytä ekana, sekin on syytä käydä läpi. Kaikenlaisia ihmeellisyyksiä suuttimien ja neulan irtoamisesta erilaisiin roskiin on tullut itsekin koettua.
 
Back
Ylös