• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuraa teillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Osteki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Osteki

New member
Tämä on ilmiö joka on kiristänyt jo jonkin aikaa. Ainakin tällä seudulla on tapana että 100 metriä molempiin suuntiin peltotien jälkeen on kuraa tiellä.
crazy.gif

eikä kyse ole parista pienestä kokkareesta vaan siis oikein kunnon kasoista jotka ovat usein mutkissa.Hyvä esimerkki tänään omalla kyltiellä,tajuton määrä kuraa. Yli 10 cm paakkuja 100 metrin matkalla.

Aivan varmat lipat kun siihen pyyhkäisee. Noh,tästä kulli otsassa soitto poliisille ja kysymään että saanko mennä lapioimaan kuraa ja paskaa tielle. Vastaus oli että no et ja jos meet ni voit olla varma että he vahtii että sä siivoot.
biggrin.gif

No sanoin että miksi sitten ko henkilö saa sitä tehdä. Vastaus oli että ei saa,jos suttaa on myös velvollinen sen sieltä siivoamaan.

Sanoivat että siivoojat tulevat heti. 10 min ja palolaitos saapui siivoamaan tien.
bowdown.gif

Kiitokset heille!
Tästä opin että ei se ilmoittelu taida sittenkään turhaa olla. Ehkä näin jokunen motoristi säästyy naarmuilta tällä kaudella.
Tosin vesipään maineen tässä kylässä varmaan sain tuolla mutta eipä sen väliä.
cool.gif

Tuostahan saa "maksumihen" aika helposti selville, kyllä se on pellon omistaja tai vuokraaja joka siellä pellolla on ollut... Siivouslaskua vaan sinne.

Mutt en mä sillä, kyllä muakin jurppis harjailla traktorin renkaita tien reunalla, maalta kotoisin ku olen niin pystyn kyllä samaistumaan tilanteeseen, että "olis tässä muutakin hommaa..."... Ja sitä moskaa voi olla muuallkin kuin renkaissa.

Mutta on kyllä hengenvaarallista tavaraa sateella tuollaisen multasavikurakasat. Näkyvyvyys sateella visiirin takaa on heikkoa, sormet jäässä ja perse märkänä. Asenteella vaan ja lipat kananpaskaan.
kaboom.gif

Ei minua paska/multa koskaan tiellä haitannut. Ei ole ollut ongelmia ajolinjojen valinnalla, oli sitten tiellä paskaa, kuoppa tai lankun pätkä. Asia johtunee siitä, että olen itsekin tunkion laidalla kasvanut, ja tiedän minkälaista hommaa se on

Iso  
033102beer_1_prv.gif
farmareille!

Mulle on aivan sama onko sitä paska tiellä vai ei. Luulen, että maajusseilla on muutenki keväällä tarppeeksi kova kiire ku puunata raktorinrenkaat puhtaiksi. Toiseksi, jokainen kuski kai osaa käyttää maalaisjärkeä sen verran, että maaseudulla löytyy aina paskaa tieltä.
Eniten jurppii nuo tyypit, jotka virittelee metallilankoja tien poikki tai ruuvaa piikkejä tiehen. Sais saatana suohon upottaa ja ripotella havuja päälle...
kaboom.gif

No joo,kukin ajattelee miten ajattelee mutta kun tuossakaan ei niitä ajolinjoja valita,vai meinasitko ojassa ajaa??
Ois meinaan ollut ainut paikka jossa ei ollut sitä 10 cm kurakerrosta.
Se oli siis kuin pelto koko tien leveydeltä. Ja kyse ei ollut maajussin toimista vaan perunapellolta mullan ajosta myyntiin jonnekin.

Maalla olen ikäni itsekin asunut,peltojen keskellä ja asun edelleen. Mutta saanko mä sitten mennä kantamaan lapiolla paskaa tielle??
Vissiin sitten saan sillä verukkeella että on kiire.
Taidampa tasoittaa kaverin pihan tuossa ku pyysi ja lanaan extra sorat samalla tielle. Väliäkös sillä ku on kiire.

Mulle on aivan sama onko sitä paska tiellä vai ei. Luulen, että maajusseilla on muutenki keväällä tarppeeksi kova kiire ku puunata raktorinrenkaat puhtaiksi. Toiseksi, jokainen kuski kai osaa käyttää maalaisjärkeä sen verran, että maaseudulla löytyy aina paskaa tieltä.
Eniten jurppii nuo tyypit, jotka virittelee metallilankoja tien poikki tai ruuvaa piikkejä tiehen. Sais saatana suohon upottaa ja ripotella havuja päälle...
kaboom.gif
Missä tollasta on???
crazy.gif

kaboom.gif
Missä tollasta on???  
crazy.gif
Esim. täälä

kaboom.gif
Missä tollasta on???  
crazy.gif
Vastahan tuossa oli joka lehessä juttua noista piikeistä.

Tiehen poratut piikit puhkoi renkaita

Paskaan tiellä olen tottunu mutta tommosen tempun tekiän jos sattus tavottamaan verekseltään...
kaboom.gif

Tämä on ilmiö joka on kiristänyt jo jonkin aikaa. Ainakin tällä seudulla on tapana että 100 metriä molempiin suuntiin peltotien jälkeen on kuraa tiellä.  
crazy.gif

eikä kyse ole parista pienestä kokkareesta vaan siis oikein kunnon kasoista jotka ovat usein mutkissa.Hyvä esimerkki tänään omalla kyltiellä,tajuton määrä kuraa. Yli 10 cm paakkuja 100 metrin matkalla.
no joka puolella suomee esiintyy eikä yllärinä pitäis tulla , niinku esim talven tulokin
biggrin.gif

kaboom.gif
Missä tollasta on???  
crazy.gif
Vastahan tuossa oli joka lehessä juttua noista piikeistä.

Tiehen poratut piikit puhkoi renkaita

Paskaan tiellä olen tottunu mutta tommosen tempun tekiän jos sattus tavottamaan verekseltään...
kaboom.gif
Ei taida olla kyse pikkupoikien ajattelemattomista kolttosista?  
omg.gif

Tuollaisen tekijä suljetulle loppuelämäksi...

E: anteeks OT...savikikkareet ei kuulu tielle, ja peltopellen ;) pitäis ne korjata itte pois, mut se nyt vaan on niin ettei niissä vehkeissä ole harjakonetta perässä. Saattaa kikkareet olla muutaman tunnin tiellä...kaikkihan me tiedetään että näitä tähän vuodenaikaan liittyviä ajohaittoja saattaa esiintyä?

Sais saatana suohon upottaa ja ripotella havuja päälle...
kaboom.gif
Havujen ripottelu on jo alkanut: vastaantulevasta energiapuukuormasta lensi pari joulukuusta kohti, mutta väistin. Myös kaatopaikkakuormista tulee hyvin usein orapihlajan oksia piikkeineen, maalipönttöjä, styrox/uretaanilevypaloja, naulaisia levyjä jne...
OT: Tupakantumppeja näkyy ainakin päälle lentelevän päivittäin useasti...

Tuostahan saa "maksumihen" aika helposti selville, kyllä se on pellon omistaja tai vuokraaja joka siellä pellolla on ollut... Siivouslaskua vaan sinne.

Mutt en mä sillä, kyllä muakin jurppis harjailla traktorin renkaita tien reunalla, maalta kotoisin ku olen niin pystyn kyllä samaistumaan tilanteeseen, että "olis tässä muutakin hommaa..."... Ja sitä moskaa voi olla muuallkin kuin renkaissa.
Missäs muissa liikenteeseen liittyvissä asioissa tuota samaa "olis muutakin tekemistä" voisi käyttää?

Kuorman sidonta, valot yms. muu joutava josta voi hyvin tinkiä kun ei ehdi tai viitsi.

Enpä olisi äkkiä uskonut, että tällä palstalla puolustellaan maajussien teiden paskaamista? Melko käsittämätöntä.

Enpä olisi äkkiä uskonut, että tällä palstalla puolustellaan maajussien teiden paskaamista? Melko käsittämätöntä.
Varmaan asiaan vaikuttaa se että moni motoristi on itsekkin maajussi... ja sitä kautta myös ymmärtää sen.

Samaan lisättävä että tuskin kovin moni maajussi ihan tahallaan sitä paskaa sinne kantaa (varsinkin koska tietää että on vastuussa siitä)

Ja tottakai kaikki me motoristit ajamme aina sellaisella nopeudella että kerkeämme pyörämme pysäyttää tien näkyvällä osuudellä ennen yllättävää "estettä"  
cool.gif

Mutta juu on se itelläkin kerran ollu lähellä lipat saven takia, mutka pätkälle ehkä hiukan turhan kovaa tuli ajettua ja huomasin nypyn takana olevan mutkan aivan paskan/saven peitossa. Äkkiä jarrulle ja nopeutta pois, loppu tulos saven päälle noin 40km/h mutkassa ja melkosta taistelua oli pyörä pitää pystyssä. Siinä lenti ärräpää jos toinen mutta ihan omaa hölmöyttäni kirosin, olis pitäny ajella hiljempaa.

Tästä opin että ei se ilmoittelu taida sittenkään turhaa olla. Ehkä näin jokunen motoristi säästyy naarmuilta tällä kaudella.
Tosin vesipään maineen tässä kylässä varmaan sain tuolla mutta eipä sen väliä.
cool.gif
Kyllä niistä kannattaa ilmoittaa, ei se tien paskominen muuten lopu.  Noihin ilmoituksiin reagoidaan aina sillä virkamies ei uskalla ottaa sitä riskiä että tiellä tapahtuu jokin onnettomuus vakka asiasta on ilmoitettu.

Maajussithan kyllä marisee että käytte täällä pörräämässä heidän teillään mutta totuushan on se että me tienkäyttäjät sen tien maksamme.  Maajussit ajelee verottomilla tukiaistrakotreilla ja tupaöljyllä joista ei euroja heru teiden ylläpitoon.

Varmaan asiaan vaikuttaa se että moni motoristi on itsekkin maajussi... ja sitä kautta myös ymmärtää sen.

Samaan lisättävä että tuskin kovin moni maajussi ihan tahallaan sitä paskaa sinne kantaa (varsinkin koska tietää että on vastuussa siitä)
Juurikin näin..ennenkin täällä sanonut, että jokainen joka itkee multakokkareista tiellä voi kokeilla alkaa vaikka edes viikoksi p*skan ajoon 16h/päivässä, ja katsoa sitä tien pintaa sen jälkeen.
Ei siinä ehkä tuntia kauempaa mene jos puhdistaa ne kaikki 12 rengasta.

Jos vain olisi mahdollista, metriäkään en ajaisi yleisiä teitä pitkin puusilmäisten autoilijoiden takia, mutta kun joutuu ajamaan, niinsen tielle tulevan tavaran pystyy aika hyvin välttämään, jos vähänkin viitsii ajolinjoja suunnitella.

Toisaalta näin kuivana keväänä ei mitään renkaisiin tartu.

Ja tuo tukiaiskommentti  
062802jumpie_prv.gif

Maajussithan kyllä marisee että käytte täällä pörräämässä heidän teillään mutta totuushan on se että me tienkäyttäjät sen tien maksamme.  Maajussit ajelee verottomilla tukiaistrakotreilla ja tupaöljyllä joista ei euroja heru teiden ylläpitoon.
Lopeta maataloustuotteiden syöminen, näin voit protestoida eurooppalaista maataloustukijärjestelmää vastaan.
tounge.gif

onhan näitäkin ollut joilla on ennen tielletuloa renkaiden pesupaikka, siinä ei montaa minuuttia mene kun isommat kimpaleet jättää renkaista sinne pellolle.

Siis jos viitsii.

Jos ei viitsi niin sitten sen palokunnan on kai asia hoidettava.

Vai vielä pesupaikka  
tounge.gif
, et voi olla tosissasi?
Jos otetaan esimerkiksi 4 kpl 650x42, 4 kpl 540 x30 traktorin renkaita, ja 4 kpl about metrin levyisiä ja 2 m korkeita kärryn renkaita, niin kyllä siinä tiskauksessa hetki heilahtaa  
biggrin.gif
.

Ja ei, en millään tavalla puolustele tien paskoittajia jotka tekevät sen välinpitämättömyyttään, mutta tyyliin absoluuttisen puhtaat(pestyt) renkaat ei vain aina ole mahdollista.

Jokainen vähänkin maalaisjärkeä omaava sen kyllä ymmärtää.

Back