• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuraa teillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Osteki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Skotlannissa näkee paikoissa joissa maajussit ajelee pellolle / pellolta tielle yksikertaisen näköisiä mutta toimivia varoituskylttejä: MUD ROAD

Milloinkahan meillä ?

Siis,edelleen tarkennan hieman!!!
Yhdet kurajäljet pellolta poistuessa ok mulle. Ei se tosiaan haittaa edes mua.
cool.gif

Mutta kun tuo on ajanut siinä nyt kaksi päivää multaa myytiin ja levittänyt paakkua ja kuraa nyt jo KOKO tien leveydelle. Siinä ei ajolinjoja valita tai muutakaan. Autotkin siihen jarruttavat tullessaan...

Ja kaksi päivää on satanut täällä että sitä kuraa piisaa! Hitto pitääkö tässä lähtee kuvaamaan se paikka vielä. Ei siitä palolaitoksen hommasta iloa ollut. Nyt vasta sitä kuraa onkin!!!!

Enpä olisi äkkiä uskonut, että tällä palstalla puolustellaan maajussien teiden paskaamista? Melko käsittämätöntä.
Varmaan asiaan vaikuttaa se että moni motoristi on itsekkin maajussi... ja sitä kautta myös ymmärtää sen.

Samaan lisättävä että tuskin kovin moni maajussi ihan tahallaan sitä paskaa sinne kantaa (varsinkin koska tietää että on vastuussa siitä)
Juurikin näin..ennenkin täällä sanonut, että jokainen joka itkee multakokkareista tiellä voi kokeilla alkaa vaikka edes viikoksi p*skan ajoon 16h/päivässä, ja katsoa sitä tien pintaa sen jälkeen.
Ei siinä ehkä tuntia kauempaa mene jos puhdistaa ne kaikki 12 rengasta.

Jos vain olisi mahdollista, metriäkään en ajaisi yleisiä teitä pitkin puusilmäisten autoilijoiden takia, mutta kun joutuu ajamaan, niinsen tielle tulevan tavaran pystyy aika hyvin välttämään, jos vähänkin viitsii ajolinjoja suunnitella.

Toisaalta näin kuivana keväänä ei mitään renkaisiin tartu.

Ja tuo tukiaiskommentti  
062802jumpie_prv.gif
Asia on selvä ja vilpitön. Jos tekee pitkää päivää, niin saa ajaa vaikka vastaantulevien kaistaa? Ja se oikeuttaa "paskantamaan" vaikka hevosen pään kokoisia savipaakkuja tielle.

40km/h mutkassa ja melkosta taistelua oli pyörä pitää pystyssä. Siinä lenti ärräpää jos toinen mutta ihan omaa hölmöyttäni kirosin, olis pitäny ajella hiljempaa.
Siis haloo! Ajat moottoripyörällä 40 km/h ja vielä hiljempaa olis pitäny mennä?? Se on ihan ok, ei siinä mitään, kylväkää vaan lisää paskaa tielle.
Kyllä se niin on, et se joka paskantaa se myös siivoo.
Ei todellakaan kuulu yleiselle tielle tollanen tavara, mut jos on kerran kiire, ni ei siin sit mitään.

Vai vielä pesupaikka  
tounge.gif
, et voi olla tosissasi?
Jos otetaan esimerkiksi 4 kpl 650x42, 4 kpl 540 x30 traktorin renkaita, ja 4 kpl about metrin levyisiä ja 2 m korkeita kärryn renkaita, niin kyllä siinä tiskauksessa hetki heilahtaa  
biggrin.gif
.

Ja ei, en millään tavalla puolustele tien paskoittajia jotka tekevät sen välinpitämättömyyttään, mutta tyyliin absoluuttisen puhtaat(pestyt) renkaat ei vain aina ole mahdollista.

Jokainen vähänkin maalaisjärkeä omaava sen kyllä ymmärtää.
No tällä peltopellellä oli matala vedellä täytetty laari jossa harjaterästä poikittain pohjassa, hyvin kai tuo toimi.

Ja kyllähän sä noita paskoittajia puolustit ihan selkeesti, en oikein hahmota miksi koitat muuta väittää?

Ei se kuraa tien päällä niin pahaa ole,pahaa siitä tekee sen että Suomessa on aivan liikaa sitä pikitietä minkä päällä sitä kuraa satunaisesti löytyy,se voi tehdä siitä jännän välillä joillekin.
Pikitiet pois ja hiekkaa tilalle niin ainakin meikäläinen on tyytyväinen
sport05.gif

Siis,edelleen tarkennan hieman!!!
Yhdet kurajäljet pellolta poistuessa ok mulle. Ei se tosiaan haittaa edes mua.  
cool.gif

Mutta kun tuo on ajanut siinä nyt kaksi päivää multaa myytiin ja levittänyt paakkua ja kuraa nyt jo KOKO tien leveydelle. Siinä ei ajolinjoja valita tai muutakaan. Autotkin siihen jarruttavat tullessaan...

Ja kaksi päivää on satanut täällä että sitä kuraa piisaa! Hitto pitääkö tässä lähtee kuvaamaan se paikka vielä. Ei siitä palolaitoksen hommasta iloa ollut. Nyt vasta sitä kuraa onkin!!!!
otappa foto
biggrin.gif
, vissiin sit sielläpäin tyyli ajaa takalaita auki
cool.gif

40km/h mutkassa ja melkosta taistelua oli pyörä pitää pystyssä. Siinä lenti ärräpää jos toinen mutta ihan omaa hölmöyttäni kirosin, olis pitäny ajella hiljempaa.
Siis haloo!  Ajat moottoripyörällä 40 km/h ja vielä hiljempaa olis pitäny mennä?? Se on ihan ok, ei siinä mitään, kylväkää vaan lisää paskaa tielle.
Kyllä se niin on, et se joka paskantaa se myös siivoo.
Ei todellakaan kuulu yleiselle tielle tollanen tavara, mut jos on kerran kiire, ni ei siin sit mitään.
joo kukin lukee niinkun haluaa, lähinnä tarkotin että paskan havointo hetkellä oli liikaa vauhtia. tuskin siinä olisin ajanut alle 40km/h vaikka olisin hitaammin lähestynyt ja ajoissa saanut jarrutettua, mutta linjan siinä paskassa olisin valinnut paremmin (kuten takaisin päin ajaessa samassa kohtaa)

No tällä peltopellellä oli matala vedellä täytetty laari jossa harjaterästä poikittain pohjassa, hyvin kai tuo toimi.

Ja kyllähän sä noita paskoittajia puolustit ihan selkeesti, en oikein hahmota miksi koitat muuta väittää?
Jep, et hahmota, koska ilmeisesti sinulla ei ole käytännön kokemusta asiasta.
Turha tuosta on alkaa väittelemään, mutta kuten jo sanoin, lähde viikoksi pelto- tai maansiirto töihin, takaan että silmät avautuu
biggrin.gif
.

Johonkin vesilammikkoon ajaminenhan vain pahentaa tilannetta...

Turha tuosta on alkaa väittelemään, mutta kuten jo sanoin, lähde viikoksi pelto- tai maansiirto töihin, takaan että silmät avautuu  
biggrin.gif
.

Yleensä niissä kurahommissa käy päinvastoin eli silmä muurautuu kiinni.

Täytyyhän sitä toki suoda maajusseille se ilo että saavat siirrellä sitä omistamaansa paskakasaa paikasta toiseen mutta jos siitä aina ravistelee osan maantielle niin kohta ei ole mitä siirrellä ja sehän tarkoittaa tukiaisten loppumista.

biggrin.gif
.

Mä lupaan ilmoittaa palokunnalle joka kerta kun te ajatte savea teille, eiköhän se joskus lopu...
smile_org.gif

itse en ole pyörällä vetänyt ulos heinähattujen savimiinojen takia, autolla kylläkin.
Loivat pientareet, harvat sähköpylväiden välit ja lukkoperä toivat takaisin tielle, eivät saaneet peltopellet tappoa/loukkaantumista tililleen sinä kertana.

biggrin.gif
.

Mä lupaan ilmoittaa palokunnalle joka kerta kun te ajatte savea teille, eiköhän se joskus lopu...  
smile_org.gif

itse en ole pyörällä vetänyt ulos heinähattujen savimiinojen takia, autolla kylläkin.
Loivat pientareet, harvat sähköpylväiden välit ja lukkoperä toivat takaisin tielle, eivät saaneet peltopellet tappoa/loukkaantumista tililleen sinä kertana.
Jos et pysy kotilolla tiellä,niin miten uskallat ajella 2 pyöräisellä
biggrin.gif

Sun mainitsemia heinähattuja ja peltopellejä arvostan kyllä enemmän kuin insinöörejä ja arkitehtejä jotka eivät saa mitään järkevää aikaiseksi!!!

biggrin.gif
.

smile_org.gif

biggrin.gif

Sun mainitsemia heinähattuja ja peltopellejä arvostan kyllä enemmän kuin insinöörejä ja arkitehtejä jotka eivät saa mitään järkevää aikaiseksi!!!
Paskan ja savivellin levittäminen pitkin tietä on järkevää toimintaa? Hoh hoijaa.

biggrin.gif
.

smile_org.gif

biggrin.gif

Paskan ja savivellin levittäminen pitkin tietä on järkevää toimintaa? Hoh hoijaa.
Kuka on sitä järkeväksi väittänyt?

Pikkasen pitää silti olla ymmärystä että ei aina välttämättä ehtii tai pystyy siivoamaan mitä pellolta mukaan tulee maantielle.

Vai väitätkö että ite olet hoitanut pois kaikki lakuviivat mitä olet elämäsi aikana jättänyt tielle?
Ei sama asia mutta ei niitäkään saa tehdä/jättää ja niistä joutuu jopa sakkoja maksaa jos kiinni jää pelipaikalla
wink.gif

Noi kurat mitä maantielle välillä tulee niin on sentään kovan työn kautta sinne tullut eikä leikkimisen/panikin takia.

biggrin.gif
.

smile_org.gif

biggrin.gif

Pikkasen pitää silti olla ymmärystä että ei aina välttämättä ehtii tai pystyy siivoamaan mitä pellolta mukaan tulee maantielle.

Vai väitätkö että ite olet hoitanut pois kaikki lakuviivat mitä olet elämäsi aikana jättänyt tielle?
Ei sama asia mutta ei niitäkään saa tehdä/jättää ja niistä joutuu jopa sakkoja maksaa jos kiinni jää pelipaikalla  
wink.gif

Noi kurat mitä maantielle välillä tulee niin on sentään kovan työn kautta sinne tullut eikä leikkimisen/panikin takia.
Sinä. Ja minulta löytyy varmasti enemmän "ymmärrystä" tässä asiassa. Mitä tarkoitat lakuviivalla? Öljyvuotoa vai suditusjälkiä? Öljyä vuotavalla vehkeellä en ole koskaan ajanut. Siis niin paljon vuotavalla, että siitä olisi vana tai viiva jäänyt. Suditusjälkiä olen jättänyt kaikenlaisia. Pyöräkuormaajasta pikkuautoon. En moottoripyörällä. Suditusjäljet eivät oletettavasti koskaan kaataneet ketään tai aiheuttaneet muille mitään vaaraa?

Itse sen juuri sanoit: "Ei sama asia mutta ei niitäkään saa tehdä/jättää ja niistä joutuu jopa sakkoja maksaa jos kiinni jää pelipaikalla" Miksi sitten on ok paskaantaa maantielle?

Olen itse ajanut aikanaan maanrakennuskoneita ja aina putsannut renkaat tielle lähtiessäni. Myönnän että olisi ollut helppoa ratsastaa näiden "kovaa työtä" tekevien heinähattujen ja peltopellejen siivellä. Mutta putsasin silti, koska olin mä ja ymmärsin etten ollut ainoa liikenteessä oleva tien päällä.

Ei aloiteta keskustelua siitä, että onko muutama viikko töitä vuodessa kovaa sellaista.

biggrin.gif
.

smile_org.gif

biggrin.gif

wink.gif

Sinä. Ja minulta löytyy varmasti enemmän "ymmärrystä" tässä asiassa. Mitä tarkoitat lakuviivalla? Öljyvuotoa vai suditusjälkiä? Öljyä vuotavalla vehkeellä en ole koskaan ajanut. Siis niin paljon vuotavalla, että siitä olisi vana tai viiva jäänyt. Suditusjälkiä olen jättänyt kaikenlaisia. Pyöräkuormaajasta pikkuautoon. En moottoripyörällä. Suditusjäljet eivät oletettavasti koskaan kaataneet ketään tai aiheuttaneet muille mitään vaaraa?

Itse sen juuri sanoit: "Ei sama asia mutta ei niitäkään saa tehdä/jättää ja niistä joutuu jopa sakkoja maksaa jos kiinni jää pelipaikalla" Miksi sitten on ok paskaantaa maantielle?

Olen itse ajanut aikanaan maanrakennuskoneita ja aina putsannut renkaat tielle lähtiessäni. Myönnän että olisi ollut helppoa ratsastaa näiden "kovaa työtä" tekevien heinähattujen ja peltopellejen siivellä. Mutta putsasin silti, koska olin mä ja ymmärsin etten ollut ainoa liikenteessä oleva tien päällä.

Ei aloiteta keskustelua siitä, että onko muutama viikko töitä vuodessa kovaa sellaista.
Heitä vielä se linkki misä kirjoitin että olis järkevää ....ite kun en sitä löydä mistään?
confused_orig.gif
?
Enkä ole sanonnut että olis ok paskantaa maantielle,sanoin että ymmärrän ettei aina pystyy/ehtii korjata jäljet vaikka niitäkin löytyy jotka sen tekee.

Sudittelua tarkoitin joo.....
Eikä mulla ole hajuakaan jos ne jotain onnettomuuksia on aiheuttanut,se ei olllutkaan se ydin.
Helppoahan se on putsata kun tuntipalkalla aikansa viettää eikä ole kiireitä mihinkään  
wink.gif

Mut joo,ymmärryksestä kirjoittelin enkä siitä että on oikein eikä järkevää,kannattais joskus lukea muutaman kertaan jos ei muuten saa selvää?Omasta mielestäni suht helppoa textiä
nixweiss.gif

biggrin.gif

Olin jo muutenkin heittämässä E30:stä sladissa risteykseen, se savi vain aiheutti sen että tuli vedettyä kahva edellä tangentin suuntaisesti samaa rataa tieltä ulos.
Pyörällä en ajele sladissa eikä nykyinen autokaan oikein siihen sovellu.

Toi saven kantaminen tielle voi viimekädessä aiheuttaa moottoripyöräilijälle samanlaiset vammat kuin tielle valunut nafta tai öljy, tai vaikkapa naulat, ei muuta kuin heinähatut putsaamaan tiensä, palokunnan kanssa tai ilman.

Back