• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kurkkumikeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Ghost-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Ghost-

New member
Hankin tuossa pmr puhelimet matkustajan / toisen pyörän komunikointi vempaimeksi, ja tarttis tietty kypäräsetin tai muun vastaavan. Kurkkumikkei meinostettiin jonkunlailla, ovat kuulemma hyviä ja toimii eikä kohise eikä mitään. Niin onko kellään mitään kokemusta kyseisistä vempaimista että toimiiko ne oikeesti käytännössä?
cool.gif

edit: pirkule, lipsahti kirjotushärö otsikkoon
lookaround_orig.gif

halpis malli kypäräpuhelimesta = kännykkä liittymään "kotisoitto" joka on ilmaista ..head set tai hands free mikä se nyt sit onkaan ??

ja eikun baanalle ,,, tarwikkeet oli, waan mielikuvitus puuttui....
tounge.gif
eek.gif

Bling! Taikatemppu tapahtui ja otsikko on kunnossa
tounge.gif

(mikkiasiaan ei apua, en suostuisi millaan moista ottamaan kayttoon, mut kullekkin kutakin..)

Joskus intissä ollessani oon käyttäny, ku pasin katolla on joutunu kärvistelemään. Siinä toimi minun mielästä kyllä hyvin ja tuskin oli edes mitään hurjan hyviä.
talktohand.gif

Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, mulla on ollut semmoinen perinteinen mikrofoni ja sillä on taipumusta ruveta päästämään sivuääniä vauhdin noustessa. Käytännössä puhe menee puuroksi 100:sen ylittyessä, ja kun patteri hiipuu, niin aikaisemminkin. Ja vielä kun mulla on silmälasien takia semmoinen Schubertin kypärä, jossa leukaosan saa ylös, niin toi suumikrofonin johto on siinä aina tiellä.
Mistä noita kurkkufoneja saisi? Oiskohan tuolla mopomessuilla joku esittelemässä. Ja mielellään vaihtaisin koko roskan langattomaksi.

Joskus intissä ollessani oon käyttäny, ku pasin katolla on joutunu kärvistelemään. Siinä toimi minun mielästä kyllä hyvin ja tuskin oli edes mitään hurjan hyviä.
talktohand.gif
Sellasta kokemusta noista että kohina/särinä aikas voimakasta, mut puhe ei puuroudu kyllä missään tilanteissa, kuuluu tosi selvästi ja terävästi verrattuna mitä muistelisin autokoulun kypäräpuhelin systeemeistä. Parempilaatusilla vehkeillä mitä noi intin itäsaksalaiset myssyt luulis toimivan hyvin, jos sellasia vaan jostain löytyy.

Tokimoto myy ainakin näitä. Eräs tuttavani joka myy kännyköitä kertoi, että eivät olisi vielä kovinkaan varmoja laitteita nämä kurkkumikrofonit. Mutta tämä siis vaan toiselta kuultua tietoa.

Voicetouch

pitää sitten testailla
biggrin.gif
.. kuhan ensin löytäis tuommosen "swat-tyylisen" kaulapannan, ku nää mitä nyt on myynnissä on sen näkösii et ne tippuu kaulalata (täytyy kattella josko mp messuille tulis jokunen malli esille)
baaa.gif

Mulla oli ainakin sellainen ongelma intissä noiden kurkkumikkien kanssa että jos alkoi hikoilemaan niin hiersi yllättävän nopeasti kaulan ihon hajalle.... En tiedä miten muilla on mutta ehkä se ei vaan sopinut minulle.
nixweiss.gif

SA:n puolesta kokemusta ao värkkien käytöstä ja pitääpi kehua. Pasin panssaripäähineet eli nakkipipot on venäläisiä mutta toimii eikä särise tai kohise vaikka ympärillä olis mimmosta melua tai vetoa. Mikkien kaulapannassa on simppeli säätö jolla hiertymiset tms voidaan estää.
Jossain hörhöjen ylijäämäkaupoissa oon nähnyt noita nakkipipoja myytävän.
Siitähän saisi mp-kypärään rakennettua toimivan zydeemin.

Vihje vihje vihje: Jos vaimoillanne on käytössä Ericsonin kännykkä, ja lahjatoiveena hooäffä tai bluutuut niin noihin nakkipipoihin myydään kuulemma jossain toimivaa sovitinta jolla muutta pipot Ericsoniewn hf-laitteiksi.

Itse olen myös viimeiset 4kk katsellut erilaisia radiopuhelimia ja kurkkumikkejä niihin... ainakin motorolalla ja cobralla löytyy hyviä radiopuhelimia ja myös mahdollisuus kurkkumikkiin... myös sopivuudet löytyvät sivuilta!

Tossa hyvä suomalaismesta! --> http://www.hamradio.fi

Clasohlssonilla on tuon näköinen vehje:
326222_Xw1.jpg

Kuvassa on piuhat poikki vähän hämäävästi, mutta kurkkumikiltä menee johto kuulokkeelle ja toisesta päästä pantaa johto puhelimelle. Plugiin saa sovittimia yleisimpiin puhelimiin. Ei maksanut paljoa, mutta en muista tarkalleen.

Kuulokkeessa on pehmeä silikoni tai joku sellainen pehmeä kumi, joka pitää ihan miellyttävästi korvassa. Toiseen korvaan voikin sitten laittaa korvatulpan. Oma ääni kuulemma kuulostaa omituiselta, mutta toimii. Olisi vaan stereokuulokkeet, niin tuolle olisi enemmänkin käyttöä.

edit: Siis noita sovittimia on kännyköille. Piuhassa on muistaakseni joku pieni stereoplugi.

Pasin panssaripäähineet eli nakkipipot on venäläisiä
Niitä on muuten kahta mallia, se kiiltävä "nahkapintanen" on itäsaksalaista alkuperää ja se toinen mattapintanen venäläistä, en tiedä onko noissa mitään muuta eroa...

Rupes oikeen naurattaan kun funtsin miltä näyttäs ajella tollanen nakkilätsä päässä autolla ...joo tää on mun händsfree
shaun.gif

Jos käyttää puheen automaattiaktivointia, niin se menee aika usein vahingossa päälle. Muuten toimii tosi kivasti.

Kellään havaintoa saisko mistään semmosta mallia johon voi yhdistää radiopuhelimen ja gsm:n?? Olis meinaa mukava pystyä edelleen vastaanottamaan puheluita ja samalla kuitenkin pitää mahdollisuus jutteluun ajokavereiden kanssa...

Joo, kokeilin tokimotosta saatavaa kurkkumikki sydeemiä ja mikki osa toimii kohtuullisesti, mutta korvanappi on ihan hanurista. Kaiuttimen teho on ihan liian heikko ja kaiken kukkuraksi korvanappi on teipattava korvaan ihan oikeesti jos mielii pysývan paikallaan kypärää laitettaessa. Idea on ihan hyvä mutta toteutus on kyllä pahasti kesken.

Kallo mikki on kaikista paras eli toimii samoin kun kurkku mikki mutta ottaa singnaalin keskeltä päätä ei tule kohinoita eikä rätinöitä käytössä palomiehien kypärissä..... en tiedä tosin mistä niitä saa...

Back