• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuskin pituus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jampura

New member
Elikkä ite kun olen tälläinen alamittainen mies niin olisin tiedustellut että minkä kuljettajia täältä löytyy ja millainen menopeli alta löytyy! Lähinnä kiinnostaa muut lyhyet ajajat...

Tuottaako ajaminen ongelmia? saako hyvän ajoasennon? riittääkö pituus ajamaan vähän pystymmässä asennossakin ettei tarvii kokoajan olla muna-asennossa?

itelläni mittaa ~172cm ja mitä olen kusiasia kokeillu niin ihan järkiään on yltäny ainakin toinen jalka maahan mikä riittääkin ihan passelisti kunha pääse sinuiksi pyörän kanssa...

Riippuu kai hieman minkalaista pyoraa haet. Lyhkasia kuskejahan taalla on paljonkin..

Ite oon 170cm, eli en kamalan lyhyt. Buellin XB-sarjaan yllan varvistelemaan, totuttelun jalkeen toimii hyvin. Vanhempiin putkirunkoisiin ei toivoa.

Kyykky tai naku on ne vaihtoehdot! Ei missään tapauksessa customi
tounge.gif
Ite olen 165cm pitkä... Eli kommentteja kaivataan.

Laitetaan muutama esim. pyörä:
Hornet 600
yzf-r6
zx-6r
kawa Z750
GSX-R600
SV 650S

...174cm jalat maassa ja 1300 Hayabusa ja vörkkii....hyvin...

062802moto_prv.gif
buttrock.gif

No, mä oon abot 150 pitkä, ja mopona -04 Bandit600S.
Mopoa on madallettu niin paljon kuin mahdollista, ja mulla yltää vaan varpaankärjet maahan. Ajaminen ei oo kauheen ongelmallista, mutta pyörän siirtely esim. parkkipaikalla ei oo helppoo. Täytyy vaan pyytää apua.. (mielellään hyvännäköisiltä miehiltä..
tounge.gif
)
Mä en yllä ajamaan GSX-R tai SV:tä, ku ei yllä kääntämmän stongaa vaiks kuin retkottaa tankin päällä..
Mut, Bandittiin oon ollu tyytyväinen.
062802moto_prv.gif

Noista muista en tiiä, mutta Suzukin mopot on todella helppoja madaltaa, mikäli jalka ei yllä maahan vakiossa.

Uudet pidemmät koiranluut sinne kiinni, niin johan saa molemmin puolin jalat maahan. Etupäätä kannattaa sitten kanssa laskea, ettei mene kovin takapainoiseksi.

Tommosessa SV 650 SV:ssä 20mm pidemmät koiranluut ja puoliskon jalat yltää maahan. Ajovarmuus parani heti aika tavalla...GSX-R toiminee ihan yhtä hyvin.

Puoliskon pituus lie jotain luokkaa 165 cm?

Niin ite oon 174cm ja jalat yltää kantapäätä myöten maahan K4 kilogixxeristä.

edit: oma pituus jne.

Kaveri laittoi just vähän aikaa sitten GSX 750F, ja hyvin sillä yletti jalat maahan. On aikalailla sun pituuksia...

Pituutta löytyy täältä 166 cm ja alla Suzuki GSX-R 750 K1. Pyörää on madallettu koiranluilla about 4 cm ja jalat yltää hyvästi maahan. Ratapyörissä istuinkorkeus on yleensä korkeampi kuin F-malleissa tai nakuissa. Tosin uuden tonnisen Suskan istumakorkeus on laskenut 81 senttiin. Ja esim. Agon mainitsemassa Busassa mulla yltää jalat maahan sopivasti, jossa istumakorkeus 80,5cm.

Ajaessa istumakorkeudella ei ole väliä, mut pysähtyessä ja liikuteltaessa se vaikuttaa. Myöskin ajokokemus/varmuus "madaltaa" istuinkorkeutta. Suoraan istumakorkeuden sentteihin ei kannata tuijottaa vaan siihen vaikutta myös penkin leveys. R1:ssä on korkeutta, mut penkki on aika kapee, joten silläkin yllän ajamaan. Ei muuta kun  
062802moto_prv.gif

169cm ja 1000 GSX-R.. yltää varpaat (melkein päkiät
biggrin.gif
) ja tottumisen jälkeen onnistuu käsitellä varsin hyvin!
smile_org.gif

Eikös noita Suzukeja ole pidetty aina luokassaan pienirunkoisimpina = ajateltu ettei kaikki kuskit ole sitä 190+ vartta kasvattaneet
thumbs-up.gif

Hattu päässä 170, pyöränä fzs600 -00, varpaat/päkiät ylettyy maahan, siirtely hankalaa etenkin taaksepäin, ei tarvii olla kuin stidi poikittain renkaan alla, niin ei perkule saa pakitettua
wink.gif

Pituutta 157 ruhtinaallisesti. Ajelen GSX600F  
033102ass_1_prv.gif

ja GSX1500Rn+ Hayabusalla  
inlove.gif
.
Molemmat on koiranluilla madallettu niin että  jalat ylettää hyvin maahan samanaikaisesti.  
062802jumpie_prv.gif

Kuivapaino suunnilleen sama molemmissa 200kg hujakoilla.
Hiekkapihoilla meinaa välillä nousta hiki pintaan, jos joutuu käsivaraisesti liikuttelemaan.  
sad_orig.gif

Onneksi tähän päivään mennessä on aina löytynyt rotevampi urho paikalle pelastamaan hädästä.  
bowdown.gif

173cm ja Susnan XF650 Freewind...Yltää hyvin.

Sitten vastaan HOITSU87 puolesta kun täysikäinen tynkäkeppi on!
Eli pituutta hänellä 148.5cm(mitattu tänään eli 19.7.05)  ja mopokaupoilla käydessämme päädyimme skootteriin tai 250 Viragoon...mikään kyykky tai peruspyörä, saatikka sitten enska tai vastaava, ei tullut kysymykseen! Eli kauppoja EI synny kuulemma  
biggrin.gif
Hän pysynee vyöruusuna...
Tänään käytiin ostamassa ajopuku neidille ja naureskeli Allrightissa sitä, että lahkeet ovat 10 cm pitkät  
biggrin.gif
Sen siitä saa kun saa naisen muodot mutta lapsen pituuden  
pftroest.gif

Talvella kait Allrightin kautta pökät pääsee ompelijalle lyhennettäväksi ja hintaa lisää tulee noin 70 euroa  
veryangry.gif

183cm ollaan molemmat, itestä tuntuu XJR aika näppärältä, mutta kuvissa se näyttää aika pieneltä kuskin alla. Pikkumopo se, kai sitte.

Back