• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuskin pituus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pituutta 152 cm ja lyhyet jalat... Ekana pyöränä on nyt käytössä ER-5, mikä onkin ollut suhteellisen helppo käsitellä. Melkein yltää molemmat jalat maahan.
biggrin.gif
Mutta kun tuolla oon nyt harjoitellut, niin eiköhän sitä kohta uskalla vaihtaa vähän korkeampaakin!

Ja tuosta Hoitsu87:n ongelmasta: aina löytyy pyörä jos haluaa! Mullekin moni väitti, että customiin on tyytyminen, mutta eipähän pidä paikkaansa!
smile_org.gif

Esim. mä yletän ajaa vakio ER:llä, mutta omani on madalletulla penkillä varustettu. Penkin myötä istumakorkeus tippui useamman sentin! Kannattaa siis koeistua sellasta, saattais Hoitsullakin ajo onnistua!

162 cm ja Ducati 600 monster. Kortin ajoin Kawan ER-5:lla varpaankärjet maassa ja osan ajasta piikkisellä Kawalla toinen jalka maassa. Nykysellä menopelillä tapaa kumpiki jalka maahan kun on korkeekantaset Sidit jalassa
biggrin.gif
edellisillä kengillä päkiät. Ei oo ongelmia ollu edes hiekalla liikkuttelussa, tekniikasta se vaan on kiinni tai sitte käsivoimista (ellei jaloissa voimat riitä, niin sitte noustaan sivulle ja siirretään se sivulta työntäen oikeeseen paikkaan)
biggrin.gif

Pituutta 173 cm ja painoa 60 kg (oikeen ISO MIES), tällä hetkellä pyöränä honda cbr 900 RR Fireblade, molemmat jalat tukevasti maassa,ja pyörän äärikyykky asentokaan ei tuota ongelmia. edellinen pyörä cbr 600 f ja siinä myös jalat maassa.
062802moto_prv.gif

Kaurapuurolla pituutta kertynyt 181 cm, nykyisellä Honda VTR1000 firestormilla ei ole ollut maahan yltämisvaikeuksia, oikeastaan kintut puutuu tapeilla kun ovat niin monella mutkalla...
Se kiva puoli tuossa rupin mitassa on, että huoltsikalla on vielä enemmän yllättyneitä ilmeitä, kun kypärän päästä nykäisee, että sehän on nainen!
eek.gif

164 ja vm.-00 R1 (linkut tosin modattu). Välillä myös isännän Thunderacella ajellut. Kohtuullisesti pärjätty näiden kans.
smile_org.gif
Päkiöillä pysyy pystyssä - jos pysyy.
wink.gif

Pituutta 172cm, ja pers'jalkainen. Alla Triumph Thunderbird, ja jalat yltää reilusti maahan kantapäitä myöten.

Pituutta 152 cm ja lyhyet jalat... Ekana pyöränä on nyt käytössä ER-5, mikä onkin ollut suhteellisen helppo käsitellä. Melkein yltää molemmat jalat maahan.  
biggrin.gif
Mutta kun tuolla oon nyt harjoitellut, niin eiköhän sitä kohta uskalla vaihtaa vähän korkeampaakin!

Ja tuosta Hoitsu87:n ongelmasta: aina löytyy pyörä jos haluaa! Mullekin moni väitti, että customiin on tyytyminen, mutta eipähän pidä paikkaansa!  
smile_org.gif

Esim. mä yletän ajaa vakio ER:llä, mutta omani on madalletulla penkillä varustettu. Penkin myötä istumakorkeus tippui useamman sentin! Kannattaa siis koeistua sellasta, saattais Hoitsullakin ajo onnistua!
Tarviis tulla testaamaan se sun mopos Hoitsun kaa, sillä se tarvii eka mopon ennen ku kortin voi ajaa
biggrin.gif
Paikallisilla autokouluilla ei oo sopivaa mopoa meinaan
wink.gif
Omalla pitää nekin kaatumiset ottaa siis vastaan
062802jumpie_prv.gif

170cm ja mopottimena Z750, vuosi sitten ylsi vain kengänkärjet maahan. Mutta tuli koiranluut vaihdettua ja pyörä madaltui parilla sentillä, ajohuumori parani huomattavasti kun liikennevaloissa ei tarvitse tsempata niin paljon ja nyt uskaltaa ottaa jopa kyytiläisiä matkaan.

180 cm ja alla ehkä maailman paras nakupyörä Yamaha FZS 1000 FAZER.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Jalat yltää maahan kantapäitä myöten yhtä aikaa.

Mä ainakin olen lyhyt eli 163 cm ja pyöränä on R6 (2003). Vakiona oli hieman ongelmia, siis lähinnä pehmeällä alustalla. Pyörä on nyt madallettu (koiranluilla) ja hyvin pärjää tälläinen lyhyempikin ihminen. Ajoasentokin on just sopiva, ei rasitu polvet eikä kädet.

Ajanpuutteen yms vuoksi tuo pyörä on myynnissä eli tuosta saisit kauniin kyykyn suoraan ajoon (ja vältyt itse madallushässäkältä...:) )

sanoi:
Se kiva puoli tuossa rupin mitassa on, että huoltsikalla on vielä enemmän yllättyneitä ilmeitä, kun kypärän päästä nykäisee, että sehän on nainen!

Meiän emäntää nauratti joskus Vehoniemen automuseon pihassa, kun hän parkkeeras mun pyörän viereen. Siinä joku vanhempi motoristiveteranisti tuumas: "Jaa, että pojilla on samanlaiset pyörät!" Sitte katto vähän aikaa kun emäntä otti kypärän päästä ja tuumas: "Oho, toinen oliki tyttö!"

:pMul on 1300 pannari ja pituutta 175. Jalat yltää hyvin maahan , tosin vuorotellen. Yrittää muistaa mihin päin aikoo jatkaa parkin jälkee eli mite päin mihinki jättää mopon parkkii ni helpottaa paljo eikä tarvi voimistella, yleensä.
sport05.gif

Itse olen 165 ja ajan tällä hetkellä Busaa. Ihan hyvin yltää jalat maahan, tai ainakin päkiät.

Minulla on ollut BMW R 100 GS endurokin eikä se tuottanut ongelmia kuin harvoin kunhan oppi käyttämään sivutukea joka tulee jousen voimalla aina ylös. Exvaimokin sai sen vietyä huoltoon vaikka ei ollut minua pitempi.
Möhkökawa (1300 kutoskoneella) oli vähän hankalampi kun se oli leveä ja korkea mutta toiselta puolelta ylti vielä vähän jalka valoissa tiehen.

Vähän korkeammat pyörät vaativat vain pikkuisen enemmän kokemusta ja harjoittelua. Pyörän käsittelyä paikallaan, hidasajoa, pujottelua yms yms

Back