• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuskin pituus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
177 cm ja Yamaha FJR 1300.
Kyllä toimehen tullaan ihan hyvin.

Tämän tyylisissä matkapyörissä on kyllä munaskuukkelit selvästi
korkeammalla, kuin monessa kyykky tai custom pyörässä.

talktohand.gif

187cm ja bandit1200, istuu kuin nenä päähän. Joskus oli kawan ltd450 ja siihenkin mahu hienosti kun siirsi jalkatapit edemmäs.

Laitetaan muutama esim. pyörä:
Hornet 600
yzf-r6
zx-6r
kawa Z750
GSX-R600
SV 650S
Noista vaihtoehoista pitäsis yltää hyvin molemmat jalat maahan ainakin Hornassa, R6:ssa ja SV:ssä - ite oon ~168 cm (joskus aikanaan mitattu), mutta nk. pers'jalkanen, eli selkä suhteellisen pitkä ja jalat pätkät.

Siksipä mun GS500E Suzzu onkin mun puörävalintani (ER-5 olis samaa kokoa, mut sehän on Honda
wink.gif
)

BB

Reilu 200cm, XJ900 alla ja pienihän se toiki on, tuntuu "mopolta" fyysisen kokonsa puolesta.

Kortin ajelin koulun 535 Viragolla, fiilis oli sama ku 13 vuotiaana Honda Monkeyn päällä.

Kotilopuolella samat ongelmat, oli tossa alkukuusta mahdollisuus käydä kokeilemassa Porsche Boxter S:ssää .. eipä ollu pelekoa että olis sopinu ajaan, hajotus  
sad_orig.gif

176 kuski pitkä ja ccm 404e pärränä. supermoto vanteilla yltää molemmat jalat kevyesti maahan endurona sitten vähemmän kevyesti taas
biggrin.gif

190cm ja pyöränä 9R vuosimallia 94. Paljon tilavampi ajoasento kuin nykyisissä kyykyissä. Todella tyytyväinen olen ajoasentoon ollut, osittain kyllä tottumiskysymyskin.

Saako noita "koiranluita" ostettua ihan kaupasta vai pitääkö semmoset tehdä itse? ja paljon sellaiset kustantaa?  Eikös etupäätäkin tarvitse laskea jos takapäätä madaltaa että balanssi pyörän asennossa säilyy ja tätä kautta ajettavuus pysyy samanlaisena? Eikös etupäätä pysty laskemaan nostamassa putkia ylöspäin T-kappaleissa?
Koiranluita saa ostettua kaupasta, mut halvinta on teettää ne jollain pajalla, amiksessa, tms. Itse teetin luut aikuiskoulutuskeskuksessa. Kaksi paria maksoi "huikeat" 30e. Kaupassa yksi pari maksaa about +100e (riippuu merkistä ja mallista).  
crazy.gif
Ei muuta kun otat omasta pyörästä koiranluut malliksi ja marssit pajalle/koululle ja pyydät tekemään vähän pidemmät koiranluut, siis jos haluat laskea pyörää.

Merkki ja mallikohtaisesti on myös eroja paljonko pyörä nousee/laskee koiranluilla. Esim. omassa 750R Gixussa +15mm pidemmät koiranluut laskee perää +5cm. Kts. linkki. Suoranaisesti istumakorkeuteen se ei tietenkään vaikuta nuin paljoa.

Keulaputkista pitää myös laskea, mutta ei samassa suhteessa kuin perää - toisin kuin jotkut niin väittävät. Keulaa pudotetaan hieman vähemmän. Radalla on helpoin säätää pyörä balanssiin, kun voi käydä välillä kunnolla kurvailee ja kuulostelee miltä tuntuu.

Mä olen vissiin tästä porukasta lyhykäisin likka, pituutta 160cm, eikä tosiaan jalat yllä maahan. Pärränä Hondan CBR 600F.
Onhan se toisinaan pikkasen hankalaa, mutta kaikkeen kai tottuu kun tarpeeksi ajelee
smile_org.gif

BMW K1200S, 182cm ja 0,11tn.

Hyvin ylttää pitkäselkäisen jalat maahan. Tankkiparalla on välillä kilpailu omistajan vatsan kanssa elintilasta.

Vantaalla BikeWorld:ssa on lyhyemmälle ihmiselle hieno pyörä myynnissä. Melkein HD:n choppereiden tasolle laskettu BMW GS650. Olikohan niin, että jousia oli lyhennetty 6cm.

Se yhdistelmä (Enduro ja alustan madallus) on miltei yhtä hauska kun Larussa törmätty Porshe Cayenne ja ultramatala-alusta sekä renkaat. Siis molemmissa, ensin ostetaan melko korkea peli ja sitten sitä madalletaan. Noh, ei tule aina vastaan. Se Cayenne oli kyllä ylihieno.

Mittaa maasta on kertynyt <165cm ja pyöränä on madaltamaton 1000 FZR, ihan kohtuudella ylettyy jalat maahan tosin pehmeällä alustalla ylämäkeen pakittaminen tuntuu joskus vaivalloiselta...
wink.gif

Mittaa 168cm ja SV 650S uudempi malli alla. Yltää ihan sopivasti. Paremmin riittää jalat maahan asti '00 600f hornetissa, '99 CB500:ssa ja fz6:ssa.

180,5 cm eli reilusti yli 180cm...
kaboom.gif

Pyörä -04 Speed Triple.

Kato perhana tuli urkki täyteen viesteissä
wink.gif

175cm ja KTM 640 Adventure, ei madallettu. Massaa 77kg eli sekään ei pyörää tonttiin paina. Varpaat yltää maahan asfaltilla, joskus jopa päkiät! Korkeus ei todellakaan ongelma. Tietty liikkuvuus pitää olla kohdallaan että jalan saa vispattua pyörän yli vaik merimiessäkki olis tarakalla, eihän satulaan voi "naisten" tyylillä nousta
biggrin.gif

Edit: yleensä korkeammat pyörät on muutenkin kevyempiä käsitellä, pakittelussa tosin voi tulla ongelma satulan päällä potkiessa mutta pyörän sivulta saa sitten tuupattua vaikka mihin... ja toi kotari on elopainoltaan niin kevyt jotta kääntyy melkeen tarakasta kiskasemalla takas tulosuuntaan.

Pituutta 171 (juur mitattiin) pyöränä pannari 1100 -97.
painoa pyörässä 320kg!! päkiät maassa molemmilla puolilla.
Toimii.
062802jumpie_prv.gif

(joku kyllä sanoi jossakin täällä 180 senttiselle että unohda koko pyörä mutta en ymmärrä miksi???)
nixweiss.gif

1400 kawa:ssa molemmat kantapäät ylettyy maahan??Liekö kapeampi istuin.
eek.gif

Hyvin tuo toimii kunhan ei aja eturengasta "alamäkeen".Eiku
sport05.gif

168,5cm ja pyöränä thundercat. Kantapäät ei ihan yllä maahan mut hyvin pärjännyt. Ylämäkeen pakittelu ei kyl onnistu.

203cm, mopona Rocket III. Onhan tuo hieman pieni, mutta kovasti suunnittelen (kohta neljättä vuotta?) korkeampaa tankoa ja jalkatappien siirtosarjaa...

Back