Kuvia viimevuotiselta kolaripaikalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jammu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jammu

mopolla, veneellä, autolla ...
Tässä olisi muutama kuva viimevuotiselta kolaripaikalta. Onnettomuus tapahtui 2006 toukokuussa Lahdessa. Itse tulin vanhaa Helsingitietä Helsingin suunnasta Lahteen. Lahden suunnasta vastaan tuli romaani naisen ajama mersu, joka kääntyi suoraan eteeni. Törmäsin viistosti mersun keulaan (nopeus noin 50-60 km/h). Pyörästä pyörähti perä sivulle törmäyksen jälkeen ja se raahautui muutaman pari metriä asfalttia pitkin tiensivuun. Itse lensin muutaman metrin kauemmaksi tien sivuun. Ajovarusteet onneksi suojasivat hyvin ja säilyin itse aika pienillä vammoilla. Pyörän korjaus kestikin sitten 1,5 kk.

Pyörän tulosuunta
Oma tulosuunta

Auton tulosuunta
Auton tulosuunta

Pyörä kolarin jälkeen
Pyörä kolarin jälkeen

Tässä on jo vähän irtonaista romua kerätty keskikorokkeelle
Romua

Kypärä ja ajovehkeet kärsivät vähäsen vahinkoja
Kypärä ym.

Onneks ei sattunu leuk... eiku pahemmin.
wink.gif

Onkohan muuten tilastoitu ajaako rom(a)anit enemmän onnettomuuksia kuin muut...

Tuollaista kolaria en muistakaan kuulleeni. Tuttuja seutuja kuitenkin. Jännä homma että tuossa kääntyy auto eteen, koska näkyvyyttä on molemmista suunnista hyvin..
nixweiss.gif
Mitäs täti sanoi selitykseksi??

Oon muuten ihan itte samassa paikassa ja samasta ajosuunnasta joutunu useampaan otteeseen jarruttelemaan. Ihme risteys.

Tuollaista kolaria en muistakaan kuulleeni. Tuttuja seutuja kuitenkin. Jännä homma että tuossa kääntyy auto eteen, koska näkyvyyttä on molemmista suunnista hyvin..
nixweiss.gif
Mitäs täti sanoi selitykseksi??
Täti sanoi että ei vain huomannut pyörää. Hänen tytär istui apuniehen paikalla mutta tämän varoitus ei ollut estänyt liikkeelle lähtöä. Mitään näköesteitä tiellä ei ollut. Tämän tyyppiset onnettomuudet taitavat olla niitä yleisimpiä mitä sattuu.

Eniten ottaa päähän se että vasen ranne murtui onnettomuudessa ja siinä on vähän liikuntarajoitteita vieläkin.

Oliko sillä mann... anteeksi, romaninaisella,  kolmio?
Hyvä ettei käynyt pahempaa. Kummasti ihmisen ruho tuppaa häviämään kun autojen kanssa alkaa törmäilemään.
confused_orig.gif

Hyvä ettei käynyt pahempaa. Kummasti ihmisen ruho tuppaa häviämään kun autojen kanssa alkaa törmäilemään.  
confused_orig.gif
Manne tuli vastaan ja kääntyi vasemmalle tien yli suoraan eteen. Ei siinä ollut epäselvyyttä mannen syyllisyydestä.

Olisihan onnettomuudessa voinut käydä paljon pahemminkin. Muutama sentti vasemmalle ja olisin törmännyt suoraan kylkeen. Silloin olisi jälki ollut varmasti pahempaa. Takana tullut autoilija kertoi, että ehdin ilmeisesti vetäistä pyörää vähän oikealle ennen törmäystä. Auto kääntyi eteen niin läheltä että reagointiaikaa ja muistikuvia törmäyksestä ei paljoa jäänyt.

confused_orig.gif
Manne tuli vastaan ja kääntyi vasemmalle tien yli suoraan eteen. Ei siinä ollut epäselvyyttä mannen syyllisyydestä.

Olisihan onnettomuudessa voinut käydä paljon pahemminkin. Muutama sentti vasemmalle ja olisin törmännyt suoraan kylkeen. Silloin olisi jälki ollut varmasti pahempaa. Takana tullut autoilija kertoi, että ehdin ilmeisesti vetäistä pyörää vähän oikealle ennen törmäystä. Auto kääntyi eteen niin läheltä että reagointiaikaa ja muistikuvia törmäyksestä ei paljoa jäänyt.
Niinhän siinä alkuperäisessä viestissä lukee, jos vaan osaisi
tounge.gif
Sorry!
Onneksi tässä tarinassa oli sentään onnellinen loppu, tai ainakin suht.
smile_org.gif

Oliko sulla kypärä jossa ei ole leukaa suojattu? Hirvittää vain ajatella jos olisit tullut leuka edellä katuun tai auton peltiä vasten..
crazy.gif

Oliko sulla kypärä jossa ei ole leukaa suojattu? Hirvittää vain ajatella jos olisit tullut leuka edellä katuun tai auton peltiä vasten..  
crazy.gif
Onnettomuushetkellä mulla oli päässä HJC AC-3 avokypärä visiirillä. Toinen potta HJC:n Sy-MAX oli silloin maahantuojalla huollossa (tämä oli normaalisti päässä pidemmillä reisuilla). Tällä hetkellä käytössä on Schubertin C2, johon olen ollut aikasti tyytyväinen. Uutta avokypärää en ole vielä ehtinyt hankkia. Onneksi tuli alas ilmalennosta vasen olkapää edellä niin säästyi tuo leuka entisellään.
kaboom.gif

Toisaalta noita avokypäriä on vähän hauskempi käyttää kaupungissa ja kaikkea vastaan ei aina voi suojautua tai sitten pitää jäädä kotiin ja piiloutua lapsilta.
sport05.gif

crazy.gif
En pitäisi umpikypärän leukaosaa minään "takuuna" naaman tai leuan ehjänä säilymiselle. Mutta onhan se ERITTÄIN HYVÄ suoja naaman kasassa pysymiselle ylipäänsä. Kumppani törmäsi Arain umpikypärällä 9 vuotta sitten autoon n. 50 km, joka tuli kolmion takaa eteen, ja leuka murtui molemmin puolin, toiselta puolelta on kasattu titaaniruuvilla ja toiselta titaanilevyllä. Eipä tuntunu kuulemma 4 viisaudenhampaan poisto kaikki samalla kerralla sen jälkeen miltään, sanoi lekurille vaan että varo ettet riko leukaa, kun on niin hyvin korjattu!  
biggrin.gif

Tuttu on risteys. Yleensäkin varon kyseisiä tapauksia, olen ite melkein samanlailla kolhinu auton kanssa... No, onneks tajus viimetipas vetää paniikkijarrutuksen.

No vaikkapa siitä, en hirveästi ole kaweerannu ko. heimon kanssa vaikka suvusta löytynee romaniverta.
nixweiss.gif

Back