Kwasaki Z 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jmbb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä minun 2010 vuosimallin Z1000:ssa on jo ABS jarrut :thumbup:
Taitaa olla tuokin Special Edition mallinen :)
 
2014 + 2013 special edition.

Oliko tämä tieto vai arvaus ettei vanhemmassa voi olla? Olen siitä samaa mieltä, että 2014 alkaen se tuli vakioksi, ja varmaan tuo 2013 specialkin on oikein. Mutta toisaalta ainakin SX-versioon ABS:t sai lisävarusteena jo aiemmin. Itsellä oli SX-versio 2012 abseilla, ja olettaakseni ne pystyi ostamaan myös 2011 kun SX esiteltiin.

Hyvistä kuvista abs-malli on helppo tunnistaa, koska takapyörän abs-anturi on akselin / haarukan yläpuolella jarrujen puolella erittäin hyvin näkyvissä. Nettimoton 2010 ja 2011 -ei-sx-mallien kuvissa näkee hyvin abs-anturin telineen jossa on vain kaksi reikää, kun taas 2014-mallin kuvassa reikien tilalla on anturi johon tulee sähköjohto haarukan yläpintaa pitkin.
 
Uusien moottoripyörien ABS tuli pakolliseksi 2016 lähtien.
Kawan Z 1000 malleissa niitä oli 2015 asti molempia, ilman ja ABS varusteisena. Jälkimmäinen painaa 221 kg ja ilman ABSeja 220 kg.
Takavanteen lukijakiekko ja anturi löytyy molemmista malleista, se toimii molemmissa nopeusanturina ECUlle.
ABSillisessa mallissa myös ABS anturina, sekin ECUn kautta.
Etuvanteen kiekon olemassaolo kielii ABSien olemassaolosta. Perusmallin pääjohtosarjasta puuttuu ABS johdot, sekä tietty ABS moottori ja letkut.
Oma Z 1000 on ilman ABSeja, noissa on aika paljon eroa käytössä, siksi otin omani ilman ABSeja kun kerran valita sai.
 
Kaivelin internet archive-sivuston kautta Kawan z1000 esitteen vuodelta 2009, eikä siinä puhuta mitään abs-jarruista. Mitä ilmeisimmin ne tulivat vasta täysin uudistettuun "puhtaalta pöydältä suunniteltuun" 2010/2011-malliin.
 
Uusien moottoripyörien ABS tuli pakolliseksi 2016 lähtien.
Kawan Z 1000 malleissa niitä oli 2015 asti molempia, ilman ja ABS varusteisena. Jälkimmäinen painaa 221 kg ja ilman ABSeja 220 kg.
Takavanteen lukijakiekko ja anturi löytyy molemmista malleista, se toimii molemmissa nopeusanturina ECUlle.
ABSillisessa mallissa myös ABS anturina, sekin ECUn kautta.

Joudun nyt esittämään eriävän mielipiteen näille väitteille. Z1000:n ei-abs-mallissa ei ole nopeusanturia eikä abs-hammaskehää takapyörällä. Ohessa suurennettu kuva vuosimallin 2010 pyörästä.

z1000-non-abs.JPG
 
En tiiä, mutta mitä pyörässä tekee abseilla? Osta Toyota verso tehtaalta vakiona tulevalla kalankuvalla mallimerkinnän vieressä, siinon apsit ja sipsit.
 
En tiiä, mutta mitä pyörässä tekee abseilla? Osta Toyota verso tehtaalta vakiona tulevalla kalankuvalla mallimerkinnän vieressä, siinon apsit ja sipsit.

Joo. Jotku Raceabsit M-viiskymppisillä on kyllä niin paskat ettei edes korollaan kehtais laittaa, saati sitten pikku kotariin joka menis kyllä ihan pilalle. :grin:
 
En tiiä, mutta mitä pyörässä tekee abseilla? Osta Toyota verso tehtaalta vakiona tulevalla kalankuvalla mallimerkinnän vieressä, siinon apsit ja sipsit.

On ne oikeasti hyvät olla olemassa, samoin kuin TC, mutta molemmat pitää saada pois päältä. Kyllähän sä olet pikkuvarpaankin joskus pöydänkulmaan potkaissut, ja kylläpä se vituttaa. Sama saattaa käydä liikenteessä myös taitavalle kuskille.
 
Raskain mielin:D joutuu vanha faaraokin hyväksymään joitain realiteetteja:no:.

Ei vaan... Jos liikutaan assulla ja normiajeluissa ilman jotain extreme- ulottuvuuksia, ei abseista haittaa ole.

"Tuntuma".... tää iän ikuinen jankutus.

Kun se alkaa vähenemään jostain lähes päivittäisestä "kinthaalla" ajamisesta ja varsinkin jarruttamisesta,
alkaa realiteetit vaan puremaan tiukemmin ja tiukemmin.

Tuttu pyörä ja tutut renkaat eivät ole ollenkaan huono juttu tuntuman suhteen, eikä se jatkuva pieni
jarrujumppa asiaa pahenna.

Aika rankka realiteetti tuolla yleisillä laduilla..... ja näköjään vaan enenevissä määrin..... on
niiden muuttuminen aina vaan haastavammiksi.

Eli ajourat ja niiden pahenemisen myötä kasvavat haasteet.
Näihin perkeleisiin liittyy vielä tuon "rännijutun" lisäksi se, että pinnan laatu/pito muuttuu myös
samaan kasaan aika lailla merkittävästi. Hieman kosteutta pintaan.... ei edes sadetta, niin
woe helewettiläenen kuitennii..... meillä on alla varsinainen temppurata.

Ihan normiajelussa ja ilman jännäkakkasessioita tuolla menee toki ihan jees, mutta kun kyyti kylmenee
tai hommat alkaa tulla silmille..... alkaa olla haastetta kerrakseen.

ABSien myötä tuolla jää sitten pahassa paikassa hieman enemmän paukkuja muuhun tärkeeseen.

Näin tuo vaan tahtoo arkitodellisuudessa mennä, vaikka olo tuntuisi kuinka vahvalta tahansa:D.
 
Back
Ylös