• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kylmä käynnistys?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
kertokaa dr hemmot paras tapa herättää poljettava 350 henkiin,lämpösenä lähtee laakista ,mutta kylmänä saa potkia urakalla?
 
Jaahas, kyseessähän on poljettavan 90-93 mallien tyyppivika, jota voidaan helpottaa jonkun verran oikealla käynnistystekniikalla, mutta lopullisesti se ratkeaa vasta kun vaihtaa koneen sisäisiä välityksiä vuoden -94 mallia vastaaviksi.

Kylmäkäynnistys: Ryyppy päälle, pidä puolipuristinvipu pohjassa ja polje n. kymmenen kertaa (mitä kylmempää sitä enemmän, ja koko ajan vipu pohjassa). Sitten valmistaudutaan käynnistykseen. Sormi pois puolipuritimen vivulta. Paina käynnistyspoljinta hitaasti kunnes vipu napsahtaa ylös, päästä käynnistyspoljin ylös ja sitten rivakka potku. Pitäisi lähteä.

Kannattaa tarkistaa tulpanjohdon kaikki liitokset ja jotkut suosittelevat iridiumtulpaa koneeseen. Tulpanvaihdon pitäisi osaltaan auttaa käynnistyvyyteen. Tosin en oo kokeillut kun tein suosiolla yllä mainitun välityksenvaihto-operaation kytkinrempan yhteydessä. Kustantaa reilut 200€, jos tilaa osat ulkomailta, mutta ehdottomasti kannattaa tehdä varsinkin jos aikoo korjata pikkudr:n kytkimen irroitus- & vapaanlöytymisongelmat (siinä laitteen toinen tyyppivika).
 
kiitos asiallisesta vastauksesta,täytyy alottaa tosta tulpanvaihdosta,mistä mahtaisin löytää kyseisiä rattaita mailmalta,onko jotain nettiosoitetta?
 
Oma kokemus:
(Kun kaasarin säädöt on kohdallaan)
Käytä puolipuristinta normaalisti että saat polkaisu kohdan
sitten speciaali: 1-3 polkaisua täydellä ryypyllä. Jos säädöt
hyvät niin yksi riittää. Sen jälkeen tarkkana. taas uusi potku (hae kohta puolipuristimella)
ja nyt ryyppy pidetään kädellä puoliasennossa ja ei sitten
käsikaasua... konetta siis "kaasutetaan" sillä ryypyllä  
blush.gif

Näin on aina lähtenyt heti ja aina käyntiin oma vekotin.
Kuulostaa ja on vähän hassulta mutta omalla kohdalla toimii.
Ei kannata rumputtaa konetta kaasu+ryyppy päällä, se vaan kastelee tulpan. Sen kiksin liike on tosiaan lyhyt.
 
Oma kokemus:
(Kun kaasarin säädöt on kohdallaan)
Käytä puolipuristinta normaalisti että saat polkaisu kohdan
sitten speciaali: 1-3 polkaisua täydellä ryypyllä. Jos säädöt
hyvät niin yksi riittää. Sen jälkeen tarkkana. taas uusi potku (hae kohta puolipuristimella)
ja nyt ryyppy pidetään kädellä puoliasennossa ja ei sitten
käsikaasua... konetta siis "kaasutetaan" sillä ryypyllä  
blush.gif

Näin on aina lähtenyt heti ja aina käyntiin oma vekotin.
Kuulostaa ja on vähän hassulta mutta omalla kohdalla toimii.
Ei kannata rumputtaa konetta kaasu+ryyppy päällä, se vaan kastelee tulpan. Sen kiksin liike on tosiaan lyhyt.
No enpä ole tollaisesta ennen kuullut, mutta mikäs siinä jos toimii. Tosiaan kaasua ei saa olla auki yhtään käynnistettäessä. Jos vaihdettu kiihdytyspumpullinen kaasari niin silloin voi pumpata kaasulla muutaman kerran ennen käynnistysyrityksiä mutta käynnistettäessä aina kaasu kiinni.

Alkuperäiselle kysyjälle: Mikäli sulla on sellainen kytkinkori ,jonka takaseinässä olevassa hammasrattaassa on 62 hammasta, niin silloin kannattaa vaihtaa se sellaiseen josta hampaita löytyy 64 kpl. Silloin myös ensiövedon 22 hampainen ratas tulee vaihtaa kahdeksi hammasrattaaksi siten että kytkinkoriin kiinni tuleva ratas on 20-hampainen ja öljypumpulle jää edelleen 22-hampainen ratas. Oliko riittävän vaikeasti selitetty.

Tilasin osat ja ohjeet www.kientech.com. Jesse tosiaan tietää mistä puhuu, mutta kun äijä jenkeissä niin pääsee aina selvitteleen tullikiemuroita. Kai noita saa suomenkin/euroopan varaosamyyjiltä varaosanumerolla.
 
homma rupeaa pikkuhiljaa hahmottumaan,tarkkana saa tosiaan olla kaasunkanssa ,ettei kastele tulppaa.mahtaako "tyyppivikoihin"kuulua tasakaasulla ajaessa lievä nykiminen ,vai onko se tyypillistä yksipyttysille,ei se varsinaisesti kyllä haittaa ,olen vain lissännyt kaasua,pyörässä on alkuperänen alipaine kaasari ,jonka olen avannut ja putsannut,kalvokiin näytti ehjältä.onko näihin pyöriin ollut tapana asentaa kiihdytyspumppu kaasareita,kertokaa ihmeessä muutkin hyvät virityskeinot?
 
Mulla oli jonkin aikaa kiinni vakiokaasari mutta en mä mitään nykimistä muista. Ainoo oli että sammuili liikennevaloissa helpommin.

Flatslide oli Dr:n crossiversiossa ihan vakiona muuten. Mutta joo, kallis viritys kaasarin vaihto on.

Perusviritys on tietysti avarampi putki (virittäjävelhot tekevät tehoputken vakioputkesta ohjeita löytyy netistä. mulla oli tehari entisen omistan peruja) ja ilmaboksin kanteen pitäisi sahata n 10x10 cm:n aukko ja sitten etsitään sopiva pääsuutin kaasariin. En muista kokoa ulkoa, saattoi olla 140 ja neula neljänteen pykälään ylhäältä katsoen. Näillä pitäisi toimia tai ainakin mun -93 toimi ihan hyvin. Kaasarin vaihto ei enää noiden lisäksi paljoa tehoa tuo mutta muuten parempaa käytöstä kyllä.
 
Olisko kellään tietoa, että mitä niin hyvää siinä ap kaasuttimessa on että se monissa vehkeissä on? Kuitenkin kun
sillä on NE omat erikoisominaisuudet.( hidas kaasu yms...)
Se on selvä että sillä mekaanisella kiihdytyspumppu kaasuttimella tulee enemmän potkua.
Se mikä kävis dr350 maksais Nakkilan luottelon mukaan
224 e+ kaasukahva+putsari(? jos vakio ei käy).
Toisessa osastossa olis 35mm  tmx-type litteäluisti kaasutin hinta sitten 135 e  
tounge.gif

Ja vielä siitä jos vakio kaasarilla meinaa jatkuvasti sammua
esim liikennevaloihin  
thumbs-up.gif
niin kannattaa iskeä
tyhjäkäyntiä ronskisti isommalle, halvin keino pitää kone elossa.
Sitä ei hermot kestä kovin montaa kertaa kun kone sanoo että mjooooo ja olet jonon ekana....
En osaa sanoa miksi laittavat ap-kaasareita, luulis että tehtaalle tulee samanhintaiseksi laitetaan sitten kumpi hyvänsä.

Jos vaihdat kaasarin mikuniin niin putsarin pitäisi käydä mutta kumikurkku kaasarin ja pytyn välistä menee uusiksi.

Mulla liikennevaloissa sammuilu loppui kaasarinvaihtoon eikä tarvinnut säätää tyhjäkäyntiä suuremmalle. Joo miksköhän sähköstartilliset enskat eivät koskaan sammu liikennevaloihin ihmettelen minä.
 
jees..
Muuten Popeye, jos siihen laittas uuden ihan tavallisen kaasuttimen, niin minkä kokoinen olis hyvä? Nyt en tarviis yhtään enää virittää, vaan korvata se orggis paremmilla ominaisuuksilla ;)
Ja sitäkin ideaa olen hautonut että pitäs käydä vakio ilmanputsari.. ehkä joku sovite holkki jos tarvii.
Uuden kurkun teko ei tuota ongelmia.
Mää mikään viritysvelho ole mutta yleensä laitetaan Mikunin 33 millisiä tmr:iä (meniköhän noi kirjaimet oikein). Jos viritysaste nousee kovasti niin sitten sen voi porata 35 -milliseksi. Myös 36 millisiä tmriä on käytetty. Eli 33 - 36 milliä. Mikuni lienee varmin valinta kun siihen löytyy eniten tietotaitoa maailmalta mutta kai siihen muutkin menee suutin ja seosruuvirumballa.
 
Oma kokemus:
(Kun kaasarin säädöt on kohdallaan)
Käytä puolipuristinta normaalisti että saat polkaisu kohdan
sitten speciaali: 1-3 polkaisua täydellä ryypyllä. Jos säädöt
hyvät niin yksi riittää. Sen jälkeen tarkkana. taas uusi potku (hae kohta puolipuristimella)
ja nyt ryyppy pidetään kädellä puoliasennossa ja ei sitten
käsikaasua... konetta siis "kaasutetaan" sillä ryypyllä  
blush.gif

Näin on aina lähtenyt heti ja aina käyntiin oma vekotin.
Kuulostaa ja on vähän hassulta mutta omalla kohdalla toimii.
Ei kannata rumputtaa konetta kaasu+ryyppy päällä, se vaan kastelee tulpan. Sen kiksin liike on tosiaan lyhyt.
Tämä toimii ainakin meiän enskassa  
buttrock.gif


Muutaman kerran kun nilkka kipeenä ni kyllä sen muistaa
tounge.gif
 
Ahaa, tämäkin topicci on elossa, omia vanhoja jorinoita poistin.
Mulla oli muuten omassa koneessa liian pienet suuttimet.
Tyhjäkäynti suutin on muuten suomessa dr350:ss #42.5
ja saksasta tuodussa 37.5 eli kylmäkäynistys tekee sen että ei jaksa pyöriä kunnolla kuin ryyppy "puoli välissä" siis kevät ja syksy.
Tosin tämä jää nähtäväksi ensi kesäksi, en kerennyt kokeilla isompia suuttimia jotka sain.
 
tyhmä kysymys taas,-92 dr 350s saksasta tuotu,onko akku alkuperäis varustus,kuitenkin potkukäynnistys? liekkö johtosarja vaihdettu,kun tolle akullekkaan ole liiemmin tilaa.jos kuitenkin kuuluu mitä ampperi kokoa ja auttaako käynnistämiseen ja ylipäätään onko turhakapistus,revinkö turhat akkukenkä piuhat pois.
 
tyhmä kysymys taas,-92 dr 350s saksasta tuotu,onko akku alkuperäis varustus,kuitenkin potkukäynnistys? liekkö johtosarja vaihdettu,kun tolle akullekkaan ole liiemmin tilaa.jos kuitenkin kuuluu mitä ampperi kokoa ja auttaako käynnistämiseen ja ylipäätään onko turhakapistus,revinkö turhat akkukenkä piuhat pois.
Heips. ON akku vakiona "S"-mallissa
smile_org.gif
Tässä mallissa on valot ja vilkut. Akku on vasemmalla puolella penkin alla ja se on todella pieni, Ah määrää en muista.
Mikäli olet ostanut täysin crossin näköisen kamppeen niin se olisi "R" malli joka on erilainen mm. suoraveto kaasari, muovi tankki, paremmat iskarit. Tässä ei ole akkua.

En osaa muuta sanoa, ainakin akunlataus-systeemit ei tykkää jos ei ole akkua. Ja valot pitäs tiekäytöön saada pelaamaan ja ne sitten on himmeät kun vanhassa mopossa ikään. Eli valot olis "suoraan" kytketty virtapuolalle.

Ehkä turvallisin ratkaisu on lykätä se akku paikalleen, halpoja saa esim Biltemasta.
Ps. vakioäänäri on tosi huono, oikeasti. Se kannattaa vaihtaa
sport05.gif
 
kiitos nopeasta vastauksesta.ihmettelen vieläkin häikäisevän kirkkaita valoja ,vaikka akkua olekkaan,tosin vilkkuja ei ole ,vaikka katkaisia löytyykin,mutta tarviiko niitä enskassa?.mitä putkea suosittelet alkuperäsen tilalle ja joutuuko putsarin ja suutimen vaihtaa ,koko?.hyvät uudetvuodet kaikille.
 
No mikäs siinä kun toimivat  
wink.gif


Suomessa on 350:een nihkeästi tarvike vaimentajia. Eli Nakkilasta löytyy kallis Arrow.  Ehkä ainut halpa on englannista BSM carbon-mikä se nyt olikaan. Mutta ei sekään kovin halpa ole. Itse nikkaroimalla saa toki toimivan kans, samat periaatteet kun katupyörissä. Mulla on isommat suuttimet main jet ja pilot jet niin hyvin on pelannut.

Suoraa pönttöä ei kannata vaatimattomien heppujen vaihtaa kun kääntää päitä liikaa kaupungilla
062802moto_prv.gif
 
En osaa sanoa miksi laittavat ap-kaasareita, luulis että tehtaalle tulee samanhintaiseksi laitetaan sitten kumpi hyvänsä.
DR-Z400S-sivuilta poimittua:

The DRZ400S comes with a Mikuni BSR36 constant velocity carburetor. It comes with this carb for one reason and one reason only, because it can be tuned lean enough to be Environmental Protection Agency (EPA) standards.

Elikkäs ilmeisesti päästösyistä käytetään alipainekaasutinta.
 
The DRZ400S comes with a Mikuni BSR36 constant velocity carburetor. It comes with this carb for one reason and one reason only, because it can be tuned lean enough to be Environmental Protection Agency (EPA) standards.
Kyllä nuo saaste direktiivit on hanurista : Pyörät pitää laittaa laihalle tehtaalla että saa tiellä ajaa. Ja moottorihan tykkää hyvää.
confused_orig.gif
 
Back
Ylös