• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kymysys gpz500s

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mankku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mankku

New member
Ystäväni (nainen) on ostamassa kawa gpz500s vm.2000 (rekisteröity?) ajettu about 30tonnia. Saksasta tuotu. Pyörä on hänelle ensimmäinen. Aloittelialle varmaan ihan fiksu vaihtoehto? Onko jotain merkittävää johon kannattaa kiinnittää huomioo ns. ominaisuuksia ennen mahdollista ostopäätöstä.
Itselleni kyseinen pyörä on lähes tuntematon, onko mallihistoria millainen. Kyseinen pöyrä on vissiin aika viimeisiä kyseistä mallia kun on vuodelta 2000?
Kertokaa toki kokemuksia ks. pyörästä.
Niin ja pyörä tulee olemaan kuristetussa muodossa eli 25kw.

Itse palasin tänä kesänä motoristiksi vm93 gpz:lla ja olen ollut kyseiseen kapistukseen ihan tyytyväinen. Ainakaan vielä en ole joutunut pyörälle tekemään mitään normaaleista huolloista poikkeavaa, vaan on saanut keskittyä oleelliseen  
062802moto_prv.gif

Mitä olen täältä ja muilta foorumeilta huomannut, niin vanhemmissa pyörissä oli ilmeisesti jotain häikkää nokkaketjun kiristimissa ja venttiileissä, mutta nämä viat korjattiin kai jo 90-luvun alkupuolen malleissa, joten niistä ei pitäisi ongelmaa tulla. Muuten gpz:taa yleensä kuvaillaan varmatoimiseksi, eli ei varmasti ole ainakaan huonoin vaihtoehto
smile_org.gif

Pyörä on myös kohtuu pieni, joten ehkä se jaksaa kulkea myös kuristettuna jotenkuten. Itselläni ei ole kokemusta muutakuin täysitehoisesta, joten faktaa ei ole laittaa pöytään asiasta.

Eli omien kokemusten perusteella ihan kelpopeli
thumbs-up.gif

062802jumpie_prv.gif

Kevyt, helppo ajaa, erittäin varmatoiminen, sopivan matala istuinkorkeus, pieniruokainen...

Erittäin hyvä harjoitteluun, voin suositella!

Edit: vaihdoin juuri tuollaisen -02 (viimeinen vm.) mallisen pois.

Edit2: mitä maksaa tuontipyörä veroineen yms? Mun vanha pyörä näyttää olevan vielä myynnissä:
http://www.motopalsta.com/kauppiaat/R.M.+Heino+Oy/15/0/58569/0
Tuon voin ainakin taata kelpo-peliksi.

Samaa mieltä edellisten kavereitten kanssa. Oma on -92, ajettu 62tkm ja hyvin pelittää. Tänä kesänä tullu n. 5tkm vedettyä, normaaleilla huolloilla selvitty. Kaasarit jouduin tosin aukaseen, kun tankista tuli joku schaissenjyvänen suuttimille asti.
Pyörä olis tosin lähössä vaihtoon, oon 185cm pitkä ja vähän pienikokoinen se on tällaselle hujopille. Sopii naisenmittaisille tyypeille varmasti.
Ainoo miinus on kakspyttysen tärinä, stonga resonoi tietyllä kierrosalueella aika huolella. Toi vm.- 00 on kyl sen verran uus, et ehkä sitä tärinääkin on saatu vähennettyä? En tiedä, kun en ole uudempaa kokeillu...

Mulla ´97-mallinen. Ajettu 27 tkm. En oo kerennyt ajamaan vielä kuin pari tuhatta km, kun pyörä ei ole ollut mun omistuksessa kuin vajaan kuukauden. Mutta kyllä ihan kiva ajaa: melko sopivat välitykset, jonkun verran suojaava pleksi, vääntöä 4-5 krpm, 5-6 tonnissa pikku tehokuoppa mut sitten 7-8 krpm meno alkaa. Tai meno ja meno, kaikki on suhteellista. En tiedä kun en oo isommalla ajanut.

Paljos ootte muuten saaneet huippuja kelattua?

Tänään aamulla (märkää) meinas muuten etupää lähteä alta. Paljon teillä on rengaspaineita GPZ:ssa?

Ai niin, eilen sattui seuraavaa: Kehä III:lta kun kääntyy Hämeenlinnanväylälle Helsinkiin päin, on se liittymäkaista melko kehnossa asvaltissa, joten ajelin sen melko hiljaa. Taakse ilmestyi tuning teinikotilo, uuskoppanen Astra näytti olevan. Ajoi tietenkin ihan perseessä kiinni: melkein tunsin sen Wunderbaumin hajun. No, liityin Hml-väylälle, ja kaveri tietysti haastamaan. Kivaa! Päästin sen rinnalle. Kaveri tuli kuitenkin sen verran hitaasti, etten jaksanut pykältää ees pienempää pesään. Ranneliike ja morjens!

Back