• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärä asfaltille...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja weni72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli kun kypärä alkaa tuoksahtamaan hikiseltä tai toplingit ovat painuneet kasaan, niin paiskaan sen asfalttiin ja kansa maksaa. Eihän 150 ole paha hinta uudesta laatukypärästä. Tuskin muunlaista kannattaa hankkiakaan.

Jokainen meistä tietty omasta mielestään maksaa vakuutusmaksuja yli oman tarpeen, mutta ei niitä kyllä alennakaan se, että ostatetaan turhan vuoksi vakuutusyhtiöllä uusia kamppeita. Kun tällainen vielä hieman yleistyy, niin vakuutusyhtiöthän reagoivat vuoren varmasti ja aiheellistenkin korvausten saaminen vaikeutuu enstisestäänkin.

Cad puhuu vähän, mutta asiaa. :thumbup:

Jos joku miettii, että ei se kypärä vaan ne kaadot, niin massa vahingoista lienee juuri näitä pieniä ja isoja mällejä (onneksi) harvemmin.

Onneksi kukaan vakuutusyhtiöissä työskentelevä ja/tai päättävä ei lue tätä.

Hömhöm. Olen ottanut vakuutuksen suojatakseni omaisuuttani, joten luonnollisesti haen myös korvauksia vahingoista vakuutusehtojen mukaisesti. Jos omaisuuteni kohtaa vahingon, ja kärsimäni vahinko on suurempi kuin mahdollinen omavastuu & bonusmenetyksestä aiheutuva vakuutusmaksun korottuminen, haen korvauksia vakuutuksesta. Siksi minä sen vakuutuksen olen ottanut. Ihan sama onko kyseinen omaisuus navigaattori, joka reissussa tippui maahan, vai auto, jonka parkkeerasin pelto-ojaan.

Vakuutusyhtiöiden tarkkaan mietittyyn palvelutarjoomaan kuuluu myös maksaa lääkärille kun kompuroin kotona tikapuilla, korvata kiveniskemä tuulilasissa, tai hinauttaa tienposkesta kippo korjaamolle.

En halua itse kantaa riskiä ennalta-arvaamattomien tapahtumien kustannuksista, siksi maksan vakuutusyhtiölle, että he kantavat riskin puolestani. Vakuutusehtojen mukaisesti.

Lis. Itsellä on kypärä korvattu kerran, mutta se meni pyörän vakuutukseen pannujen mukana. Muutaman kuukauden käytössä olleessa kypärässä oli selkeät naarmut, joidenkin mielestä varmasti pelkkää "kulumaa", mutta vakuutusyhtiö ei kyseenalaistanut. Samalla meni kotivakuutuksesta koko varustekerta, vaikka suurin osa oli kärsinyt vain kosmeettisia haittoja - vakuutusehtojen mukaisesti korvattiin vahinkoa edeltäneeseen tilanteeseen, ja hyvä niin.

Viimeksi muokattu:
Hömhöm. Olen ottanut vakuutuksen suojatakseni omaisuuttani, joten luonnollisesti haen myös korvauksia vahingoista vakuutusehtojen mukaisesti. Jos omaisuuteni kohtaa vahingon, ja kärsimäni vahinko on suurempi kuin mahdollinen omavastuu & bonusmenetyksestä aiheutuva vakuutusmaksun korottuminen, haen korvauksia vakuutuksesta. Siksi minä sen vakuutuksen olen ottanut. Ihan sama onko kyseinen omaisuus navigaattori, joka reissussa tippui maahan, vai auto, jonka parkkeerasin pelto-ojaan.

Vakuutusyhtiöiden tarkkaan mietittyyn palvelutarjoomaan kuuluu myös maksaa lääkärille kun kompuroin kotona tikapuilla, korvata kiveniskemä tuulilasissa, tai hinauttaa tienposkesta kippo korjaamolle.

En halua itse kantaa riskiä ennalta-arvaamattomien tapahtumien kustannuksista, siksi maksan vakuutusyhtiölle, että he kantavat riskin puolestani. Vakuutusehtojen mukaisesti.

Lis. Itsellä on kypärä korvattu kerran, mutta se meni pyörän vakuutukseen pannujen mukana. Muutaman kuukauden käytössä olleessa kypärässä oli selkeät naarmut, joidenkin mielestä varmasti pelkkää "kulumaa", mutta vakuutusyhtiö ei kyseenalaistanut. Samalla meni kotivakuutuksesta koko varustekerta, vaikka suurin osa oli kärsinyt vain kosmeettisia haittoja - vakuutusehtojen mukaisesti korvattiin vahinkoa edeltäneeseen tilanteeseen, ja hyvä niin.

Juuri näin :thumbup:

Mitä varten niitä vakuutusmaksuja muuten maksetaan??? Vahinkoja varten, ja sellainen tämäkin tapaus oli. :blink: Nyt on vaan vaarana, että kaikkien kotivakuutusmaksut nousee taas, mutta... Ne maksaa jotka haluaa turvata omaisuutensa.
Eihän henkivakuutuskaan ole pakollinen ja siitä itse hyötyminen on aika minimaalinen.

Tää oli tässä. Kiitos niille jotka ymmärsivät alkuperäisen kysymyksen ja kertoivat kokemuksiaa. Tämäkään tapaus ei ollut uskon asia vaikka moni uskosta mainitsi. :)

Turvallisia kilometrejä kaikille!!!

Mulla sattui vastaava tilanne ja kotivakuutus korvasi. Yhtiönä Pohjola. Varmuuden vuoksi pyysin kypärämerkin valtuutetulta jälleenmyyjältä lausunnon vaurioista etukäteen ja kerroin siitä korvauksenhaun yhteydessä. Korvaukset tuli ilman mitään säätämistä.

Back