Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hömhöm. Olen ottanut vakuutuksen suojatakseni omaisuuttani, joten luonnollisesti haen myös korvauksia vahingoista vakuutusehtojen mukaisesti. Jos omaisuuteni kohtaa vahingon, ja kärsimäni vahinko on suurempi kuin mahdollinen omavastuu & bonusmenetyksestä aiheutuva vakuutusmaksun korottuminen, haen korvauksia vakuutuksesta. Siksi minä sen vakuutuksen olen ottanut. Ihan sama onko kyseinen omaisuus navigaattori, joka reissussa tippui maahan, vai auto, jonka parkkeerasin pelto-ojaan.
Vakuutusyhtiöiden tarkkaan mietittyyn palvelutarjoomaan kuuluu myös maksaa lääkärille kun kompuroin kotona tikapuilla, korvata kiveniskemä tuulilasissa, tai hinauttaa tienposkesta kippo korjaamolle.
En halua itse kantaa riskiä ennalta-arvaamattomien tapahtumien kustannuksista, siksi maksan vakuutusyhtiölle, että he kantavat riskin puolestani. Vakuutusehtojen mukaisesti.
Lis. Itsellä on kypärä korvattu kerran, mutta se meni pyörän vakuutukseen pannujen mukana. Muutaman kuukauden käytössä olleessa kypärässä oli selkeät naarmut, joidenkin mielestä varmasti pelkkää "kulumaa", mutta vakuutusyhtiö ei kyseenalaistanut. Samalla meni kotivakuutuksesta koko varustekerta, vaikka suurin osa oli kärsinyt vain kosmeettisia haittoja - vakuutusehtojen mukaisesti korvattiin vahinkoa edeltäneeseen tilanteeseen, ja hyvä niin.
Nyt on vaan vaarana, että kaikkien kotivakuutusmaksut nousee taas, mutta... Ne maksaa jotka haluaa turvata omaisuutensa.