• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rommel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rommel

New member
Sanokaahan hyviä kypärä merkkejä, joihin sais lasit viel hyvin mahdutettuu mukaan. Ja jos hintoja osaaa sanoo niin aina parempi
smile_org.gif

Yleisesti ottaen, moniin avattaviin kypäriin menee silmälasit melko mukavasti ja päähän laittaminenkin on vielä helppoa.
Itsellä kokemusta Airoh Mathisse halppisavattavasti ja juuri .Org Shopista ostamastani, Schuberth Sykkösestä - johon silmälasit menevät oikein mukavasti, avattaa Schuberthiäkin harkitsin.
Schuberthin hinta oli ostohetkellä 399 EUR, mutta rekisteröidy shoppiin ja käy itse tarkistamassa päivän hinnat & valikoimat.

Kyllä se on kuulkaa sillä tavalla että riippuu aivan päästä, laseista ja kypärästä.
Ei ole olemassa sellaista kypärää mihin taatusti kaikkien lasit menee! Sovitusvaiheessa asia täytyy tutkia ja sitten kun menee ostaan laseja joilla pitäis ajaakin, niin kypärä mukaan! Sekään ei yksin riitä että lasit saa kohtuudella kypärän sisään vaan ne täytyy olla mukavasti vielä parin tunnin pidonkin jälkeen. Viime kesänä tuska oli sietämätön yksien lasien kanssa tunnin ajon jälkeen. Onneksi löytyy useammat lasit niin voi vaihtaa...

Joo ja väistämättä siinä kyllä silmälasit kärsii kun kypärän alle tunkee...eli paras vaihtoehto tietysti olis piilarit, mutt kun mäkään en voi niitä pitää, niin olen vaan sitten tunkenut ne silmälasit kypärän alle (kun ilmankaan ei saa ajaa...no en kyllä näkiskää juur mitää mitää laseja
wink.gif
). Arain kypärän kanssa tahto rillit tippua nenälle kesken matkan ja niitä sai olla kohimassa kaiken aikaa. Sit ostin BMW:n umpikypärän ja nyt on ollu lasit niin huomaamattomat, ett hyvä ku muistaa ottaa ne ennen kypärää päästä pois. Hyvin toimii.
062802jumpie_prv.gif

Mulla on Shopista ostettu Suubertti C2 eli avattava . Hinta oli ~379 € .
Suubertin iso etu on kypärässä oleva aurinkovisiiri
bowdown.gif

Mulla AGV Gp-pro vai mikä se on
withstupid.gif
hupun kanssa silmä lasit menee vaikka olisi kuinka kippurat sangat, pistosangat ns heittämällä ilman huppuakin
smile_org.gif

Ajankohtainen aihe, lomailen tämän viikon ja silmälasien päivitys menossa, jotka pitäisi saada sopimaan Shoei X-Sheedin sisään. Sain optikolta pienen erän kertakäyttö piilolinssejä testattavaksi, mielestäni erittäin huono ratkaisu mopoiluun, aina paskaiset sormet joilla pitäisi touhuta linssien kanssa + pöly ja roskat saattavat mennä silmiin ja aiheuttaa melkoista harmia.
Tahtovat kuivua silmään hieman pidemmässä ajopätkässä, ja saa vain yksitehoisena. Huomenna taas optikolle sovittelemaan sankoja jotka parhaiten sopivat kypärän sisälle, kypärä mukana, ja hieman toppauksia muokkaamalla uskoisin päästävän hyvään lopputulokseen.

Itekin pitäs ostaa nyt kypärä johon sopis lasit kivasti. Kbc vr7 combat oli mielessä, mutta joutuu kyllä ostaan aika sokkona- kun ei tääl korvessa oo moisia hyllyssä
biggrin.gif
. No viime kesänä sain yhdet lasit tuhottua, kun oli niin tiukka kypärä (agv joku suht kallis malli)
sad_orig.gif
. Sanka katkes kivasti, no loppumatka tuli ajettua puoli sokeena ja lasien asentoo korjaillen
kaboom.gif
.

Piilareita olen muutaman kerran kokeillut. Tuntuvat oudoilta silmissä ja hankala laittaa silmiin, mulla meni aina 15min kun sorkki ne paikalleen
tounge.gif
. Oli ne muuten ihan mukavat kun sai vauhtia, mutta kun ajo hissukseen alkovat hiertää.

Nyt uudet lasit on sairaan paksuilla sangoilla varustetut, joten kypärän osto hieman pelottaa. Ei ole kovin eroottista toi sankojen paine kalloa vasten
veryangry.gif
.

Banditin kypärät on suht mukavia lasien kanssa, mutta niitten kypärien suojaavuudesta kolaritilanteessa voi olla montaa mieltä...

Itse hankin myös shopista shuubertin C2:sen ja olen erittäin tyytyväinen, potta menee päähän ja pois kuin itsestään ilman että silmälasit "kulkisivat" mukana.

Vemarin lippulaiva on menny hyvin silmälasien kanssa, jotka on vielä oakleyn aivan liian leveää mallia. Toki kypärän istuvuus on todella yksilöllistä...

Ikäni olen silmälasi/kypärä yhdistelmän kanssa tapellut, viikko sitten ostin X-lite:n avattavan mallin. Enkä koskaan enään osta muita kun avattavia kypäriä!!
buttrock.gif
buttrock.gif

Paitsi ehkä jos avokypärää.. joskus.. ehkä..
tounge.gif

Hei!

Yksi erittäin suositeltava vaihtoehto laseille ja piilareille on silmien leikkauttaminen laserilla. Itse käytin laseja 4-vuotiaasta lähtien. Noin 4 vuotta sitten, eli 33 vuotiaana, marssin soveltuvaan sairaalaan ja leikkautin molemmat silmäni LASIK-tekniikalla. -7 ja -2.5 ovat nyt noin 0!

Kypärän valinta on huomattavasti joustavampaa...
smile_org.gif

+Pasi, Kuopio

Itse käytän aina aurinkolaseja ajaessani, enkä ole kokenut asiaa minkäänlaiseksi ongelmaksi. Minkä valmistajan umpikypärien kanssa on ollut ongelmia lasien kanssa? Itsellä on Shoei ja Arai sekä vaimolla HJC. Kaikkiin lasit menee ihan hyvin eikä paina.

Minkä valmistajan umpikypärien kanssa on ollut ongelmia lasien kanssa?
Shoei Z-One. Kolmien lasien kanssa olen kokeillut ja vain yhdet niistä sopivat kivuttomasti kypärän sisään. Toisissa laseissa on jonkin verran paksummat ja myös toisen malliset sangat, niitä on vaikea tunkea sinne kypärään ja alkavat melko pian myös puristaa inhottavasti.

Eli paitsi kypärän malli, myös rillien malli vaikuttaa asiaan. Ja epäilemättä myös sinne kypärään sullottavan pään malli. Eli rillien sopivuutta johonkin tiettyyn kypärään tuskin voi kukaan sovittamatta tietää.

Arai Condor. Ei purista eikä kiristä meikäläisen päätä. Jos käytät aurinkolaseja niin kannattaa sovittaa kypärää myös niidenkanssa.

Eikös tuossa Shoein RaidII:ssa ollut oikein silmälaseja varten suunnitellut tunnelit molemmin puolin. Ainakin muistan näin lukeneen allrightin kuvastosta.

Vähän riippuu millaiset silmälasit sulla on, mutta periaattessa lasit mahtuu kaikkien kypärien sisään.Esim itselläni on shoein x-spirit ja kyllä sinne aurinkolasit mahtuu
cool.gif

Back