• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rommel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo ja väistämättä siinä kyllä silmälasit kärsii kun kypärän alle tunkee...eli paras vaihtoehto tietysti olis piilarit, mutt kun mäkään en voi niitä pitää, niin olen vaan sitten tunkenut ne silmälasit kypärän alle (kun ilmankaan ei saa ajaa...no en kyllä näkiskää juur mitää mitää laseja
wink.gif
). Arain kypärän kanssa tahto rillit tippua nenälle kesken matkan ja niitä sai olla kohimassa kaiken aikaa. Sit ostin BMW:n umpikypärän ja nyt on ollu lasit niin huomaamattomat, ett hyvä ku muistaa ottaa ne ennen kypärää päästä pois. Hyvin toimii.
062802jumpie_prv.gif
Jeps, tuonpa vois papukaijailla lähes sanatarkasti, paitsi että sen BMW'n tilalle vaihdan AGV:n, ja lisään vielä että jos ei lasit hiukka kärsi niin sitte kärsii se pää, tulee 'urat' ohimoille korvien ja silmien väliin...
tounge.gif

Oman kupolin kohdalla myös Suomy toimii kohtuuhyvin.
Elikkä se lasien ja kypärän sopivuus on varsin yksilöllistä, kuten kypärän sopivuus noin yleensä. Kohta oiskin taas edessä uusien klasien hankinta, tiedä sitten pitäiskö/raskisko samalla vaihtaa potankin, että tulis varmana sopiva yhdistelmä. Merkki tosin pysynee yllämainituissa, ei lasien vaan lähinnä kupolin mallin takia.

Shoei Raid on ainakin minulla toiminut jo kolme ajokautta erittäin hyvin. On ollut kahdet erilaiset pokat ja nyt kolmansina aurinkolasit omilla vahvuuksilla. Tosin laseja ostaessani olen ottanut kypärän optikolle mukaan ja sangat ottanut sen mukaan mikä parhaiten menee kypärän alle. Ei ole painanut vaikka päivän aikana on tullut ajettua 750km, ilman suurempia taukoja. Nythän Raid:sta on tullut uus malli missä on myös otettu lasin käyttäjät huomioon.
sport05.gif
talktohand.gif
bowdown.gif

Shoei Raid II tuli ostettua. Siihen kyl ainaki mun aurinkolasit menee ihan hyvin.

Itekin pitäs ostaa nyt kypärä johon sopis lasit kivasti. Kbc vr7 combat oli mielessä, mutta joutuu kyllä ostaan aika sokkona- kun ei tääl korvessa oo moisia hyllyssä
biggrin.gif
. No viime kesänä sain yhdet lasit tuhottua, kun oli niin tiukka kypärä (agv joku suht kallis malli)
sad_orig.gif
. Sanka katkes kivasti, no loppumatka tuli ajettua puoli sokeena ja lasien asentoo korjaillen
kaboom.gif
.

Piilareita olen muutaman kerran kokeillut. Tuntuvat oudoilta silmissä ja hankala laittaa silmiin, mulla meni aina 15min kun sorkki ne paikalleen
tounge.gif
. Oli ne muuten ihan mukavat kun sai vauhtia, mutta kun ajo hissukseen alkovat hiertää.

Nyt uudet lasit on sairaan paksuilla sangoilla varustetut, joten kypärän osto hieman pelottaa. Ei ole kovin eroottista toi sankojen paine kalloa vasten
veryangry.gif
.

Banditin kypärät on suht mukavia lasien kanssa, mutta niitten kypärien suojaavuudesta kolaritilanteessa voi olla montaa mieltä...
siinä kbc:ssa on kyllä ihan sauma tehty samalla lailla kuin esim. araissa silmälaseille..

oon kokeillu päähän ja oli yllättävän hyvä.. ajaessa tosin en oo kokeillu, ku en ollu oikeestaan edes osto aikeissa, ihan mielenkiinnosta vaan sovitin.

confused_orig.gif

Silmälaseja käyttävänä hankin itselleni Schubertin C2 ja samanlaiseen päätyi myös kauniimpi osapuolikin. Ei voi moittia ainakaan äänekkääksi kypäräksi ja voi pukea/riisua lasit päässä.

Suosittelen kokeilemaan!

Ja eiku  
062802moto_prv.gif

Multa kans ääni laser leikkaukselle!!!
062802jumpie_prv.gif

Oikeesti hintaan nähden mahtava hyöty, en voi rahalla laskea kuinka paljon elämän laatu parani leikkauksen jälkeen.
Olihan se kallis.. mut elämä on ja pankista saa aina rahaa.
tounge.gif

Itsellä oli ainakin ongelmia kaikkien avattavien kypärien kanssa, kun laseissa sattuu olemaan kaarevat sangat. Oakleyn rilleissä on vielä sen verran tukevat sangat ettei ne oikein jousta, kun niitä tunkee kypärän sisään. Arain Condor oli sitten sellainen joka istui hyvin meikäläisen päähän sekä laseilla että piilareilla.

Suubertin conceptilla oon nyt ajellu, toimii lasien kanssa ja aurinkovisiiri rocks
bowdown.gif
Ainoo miinus tulee että mokoma on aika meluisa mutta korvatulpilla sekin vaiva kummasti vähenee, toimii mulle.

Kannattaa vaan suosiolla uskoa ettei kukaan millään järkevällä perusteella voi suosittaa netissä toiselle sopivaa kypärää! Päät ovat erimuotoisia, yllätys...

Jokaisessa kypärämallissa on pehmusteet sijoitettu suunnittelijan mielestä oikeaan paikkaan. Jos pääsi sattuu kypärässä tulemaan 0,5 cm ylemmäs, alemmas, taaemmas tai edemmäs taikka tekemään jonkin kombinaation noista, niin sitten on ainakin silmälasien sankojen kanssa vaikeaa. Minä saan aurinkolasit survottua jotenkuten Nolaniin tai edulliseen Bayardiin, mutta en puolestaan esim. päähäni muuten sopivankokoiseen Shoein pottaan.

Tuosta samasta syystä kypärän tilaaminen netistä on minusta uhkapeliä, voi saada sopivan tai sitten ei... Nimittäin jopa laatumerkkien kypärissä on yksilöeroja, kahdesta samankokoisesta ja mallisesta toinen istuu paremmin.

Itellä on Shoein Syncrotec II ja se ainakin meikäläisen pollaan ja rilleihin passaa...  
smile_org.gif

Mutta jos varaa olisi niin kyllä laseriin menisin minäkin...  

Arai Condor. Hyvin mahtuu paksumpiaisaiset lasitkin mutta kauheeta ääntä pitää. Kaupungissa kun ajelee visiiri auki niin viheltää ja maantiellä taas ei vissiin oo riittävän tiivis alhaalta. Kauluri ja kaulahuivi auttaa asiaan.

Mut tosiaan silmälasi käyttäjälle hyvä umpikypärä, kun hiljaista en vielä ole löytänyt, ONKO SELLAISTA?? Pitäisi kai niitä suuberttejä testaa... Piilarit on tietty se helpoin vaihtoehto, kun ainakin kaupungissa lasien kanssa pelaaminen on ihan tyhmää...

Mulla Arai RX-7 Corsair,menee rillit helposti heittämällä hyvin paikoilleen ja pysyy hyvin kans. Ei valu enempää kuin muutoinkaan lasit päässä elellessä ja helppo nykäistä veke kun alkaa riisua pottaa.

Back