• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Levander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Levander

New member
Moikka.
Pyörä hankittu ja autokoulun A-kurssit kohta puolin alkamassa, mutta ajovarusteet vielä uupuuvat. Nyt kysysisinkin itseäni kokeneimmilta, että millainen kypärä olisi hyvä hankkia? Mitä merkkejä/malleja kannattaisi alkaa katselemaan? Hintaa kypärälle saisi tulla max. n. 200€. Saako edes kunnon kypäriä tuohon mainitsemaani summaan?
lookaround_orig.gif
Ja onko noissa kypärän "melu tasoissa" paljon eroa? Ainakin mitä muutamia kertoja pyörän kyydissä ollut mopokypärälläni niin jo 80 km/h ollut tuulen humina ja vinkuna ärsyttävä tekijä.
confused_orig.gif
Alustavasti olen katsellut AGV:n airteckiä http://www.duell.fi/product....d=62299 Onkohan kyseessä minkälainen potta hinta/laatusuhteeltan? Ja ei muuta, kuin hyvät kevään odotukset kaikille!

Moikka.
Pyörä hankittu ja autokoulun A-kurssit kohta puolin alkamassa, mutta ajovarusteet vielä uupuuvat. Nyt kysysisinkin itseäni kokeneimmilta, että millainen kypärä olisi hyvä hankkia? Mitä merkkejä/malleja kannattaisi alkaa katselemaan? Hintaa kypärälle saisi tulla max. n. 200€. Saako edes kunnon kypäriä tuohon mainitsemaani summaan?
lookaround_orig.gif
Ja onko noissa kypärän "melu tasoissa" paljon eroa? Ainakin mitä muutamia kertoja pyörän kyydissä ollut mopokypärälläni niin jo 80 km/h ollut tuulen humina ja vinkuna ärsyttävä tekijä.
confused_orig.gif
Alustavasti olen katsellut AGV:n airteckiä http://www.duell.fi/product....d=62299 Onkohan kyseessä minkälainen potta hinta/laatusuhteeltan? Ja ei muuta, kuin hyvät kevään odotukset kaikille!
Tervetuloa foorumille.

Suosittelen tutustumaan Marushinin mallistoon. Eurobiker - kliks

Suosittelen sitten ihan paikan päällä sovittamista. Toiselle passa toinen kypärä ja jollekin jokin muu onkin passeli.

Ite käytän nyt Schuberth S1 ja taitaa olla vieläkin markkinoiden hiljaisin.

Varmasti ihan ok kypärä ilman suurempia hifistelyjä tuo katsomasi agv. Ainakin pitäis olla ihan laatukamaa. Itse en kuitenkaan ole agvta omistanut. Shoeita ollut ja nyt Arai. Itsellä jos ei jostain kumman syystä rahat riitä, niin säästän ennemmin muista ajovarusteista kuin potasta. Enkä tarkoita että pitäisi ostaa se kallein malli. Mene liikkeeseen ja kokeile kaikkea mitä hyllystä löytyy ja tee valintasi. Siitä se lähtee...

Mulla oli Agv:n Stealth hetken aikaa. En saanut visiiriä tiiviiksi millään säädöllä, eli vinkui ja vonkui vaikka kuinka ruuvasi. Istuvuus omaan päähän ei myöskään ollut ihan kohdallaan.
Päitä on tunnetusti kuitenkin montaa mallia, joten sovittelemaan vaan ja silleen.

Näyttää pikaisen selailun jälkeen nuo Marushin kypärä ihan kelpo vaihtoehdolta tuolle mainitsemalleni AGV:lle. Erityisesti niistä tuo 999 NX sekä Hagura. Hintakin on mielestäni enemmän, kuin sopiva budjettiini. IXS:n kypäristä kellään kokemusta, ei vaikuta nekään yhtään hullummilta... Tuo on kyllä totta mitä TaikaEtana sanoi, että säästää ennemmin muista varusteista. Niihän se taitaa mennä, että jos haluaa halvan ja hyvän on ostettava sitten 2 eri kypärää ja ei sekään ole kaukana totuudesta, etä köyhän ei ole varaa ostaa halpaa
biggrin.gif
Mutta, täytyy käydä sovittelemassa nuo lähi alueen kaupat läpi ja ostaa sitten se sopivin ja mieluisin
smile_org.gif

Kypärä on vähän väärä paikka säästellä, se kuitenkin vaikuttaa ratkaisevasti ajomukavuuteen, näkökenttään ja näin turvallisuuteen. En tarkoita, että pitäisi ostaa joku tuhannen euron kypärä, mutta jo kolmella sadalla saa todella hyvän Saksasta tai Englannista. Suomessa hinnoissa on Suomi-lisä. Ennen merkkiä kannattaa katsoa, mistä ja miten kypärä on valmistettu.

Mikäs autokoulu se sellainen on, johon tarvitsee ajovarusteet hankkia? Vai säästääkö hinnassa, jos käyttää omia tarvikkeita?

Mulla oli Agv:n Stealth hetken aikaa. En saanut visiiriä tiiviiksi millään säädöllä, eli vinkui ja vonkui vaikka kuinka ruuvasi. Istuvuus omaan päähän ei myöskään ollut ihan kohdallaan.
Päitä on tunnetusti kuitenkin montaa mallia, joten sovittelemaan vaan ja silleen.
Itselläni taas olen ollut kyseiseen kypärämalliin tyytyväinen. Kyseessä on ensimmäinen kypäräni. Olin katsellut tätä mallia jo aiemmin, ja sattumoisin kaverilla olikin sama malli, joten sovittaminen oli helppoa.

Kannattaa myös harkita tumman tai peilaavan visiirin ostoa, paljon mukavampi käyttää auringonpaistees.

Ja toki se on paremman näköinen yhistelmä, tytötkin tykkää
062802moto_prv.gif

En minä autokoulussa niitä varusteita tarvitsekkaan. Kaikki kamat tulee autokoulun puolesta kyllä. Varusteet tulee hankittua ihan omaan ajoon sitten, kun saan kortin
smile_org.gif
Jos, kaatuaa nii välttää toivottavasti suurimmat asfaltti-ihottumat, kun on asialliset varusteet hankkinnu... Ja sitten vähän offtopickina, että miten tuota toisen tekstiä saa lainattua?
withstupid.gif

En minä autokoulussa niitä varusteita tarvitsekkaan. Kaikki kamat tulee autokoulun puolesta kyllä. Varusteet tulee hankittua ihan omaan ajoon sitten, kun saan kortin
smile_org.gif
Jos, kaatuaa nii välttää toivottavasti suurimmat asfaltti-ihottumat, kun on asialliset varusteet hankkinnu... Ja sitten vähän offtopickina, että miten tuota toisen tekstiä saa lainattua?
withstupid.gif
"LAINAA" siellä oikeassa yläkulmassa oleva teksti, klikkaa sitä ja kirjoita viesti normaalisti.

Itse kokeilin AGV:tä usean Shoein jälkeen, ja paluuta ei enää ole. Istuu päähän kuin valettu, on kevyt ja kohtuullisen hiljainen, ja ilmastointi on parempi. Shoeista löytyi (en mene takuuseen mallien oikeasta koodista) XR-800, Z-One (HIRVEÄ) ja heidän kisakypäränsä (olisikohan ollut Xceed II tms). AGV-kokemukset GP Prosta ja TiTechistä.

Ostin prätkämessuilta Schuberthin S1:n.
Tuota on ainakin paljon kehuttu, kesällä sitten näkee käytännössä.
Ainakin minulle istuu päähän kuin olisi siihen valettu.

Kannattaa miettiä, että panostaako kunnon kypärää, mikä päässä on kiva ajella vaiko "parin sadan räpsyn"
Eroa ei kuitenkaan ole kuin pari sataa.

Itse ainakin panostin kypärääni sillä periaatteella,
että ei ala vituttamaan joka kerta kun sen kiskoo päähän,
vaan saa olla tyytyväinen itseensä, kun hommasi kunnon kamaa!

Huom:
Reliatecissä on tuo S1:nen tarjouksessa parasta aikaa: 399€ .ORG:ilaisille.

Jeps, kiitoksia vaan kaikille vastauksista. Tuli hankittua AGV:n Air Tech 2
cool.gif
Saa sitten kesällä nähdä, että millanen on tositoimissa
smile_org.gif
Asiasta kukkaruukuun, kun en viitsi uutta aihetta aloittaa, että oletteko korvatulppia käyttänyt kypärän kanssa?

Back