• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärämelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teisku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juuh... tulpat on päässä lähes aina.
Möly on sietämätön RAID:illa ja katteettomalla pyörällä, ainakin omasta mielestäni. On paljon mielekkäämpää ajaa.

Joskohan se mamma jo nyt uskois ja alkais käyttää kanssa tulppia!
nixweiss.gif
thumbs-up.gif

Enpä itse tuollaisessa kaupunkiajossa tulppia viitsi laittaa, mutta jos lähdetään yli 60kmh nopeuksiin, niin aina on tulpat päässä (Elacinin korviinmuotoillut silikonit).

Eikä ne slipari/boltonit ainakaan kuskin omia korvia tuhoa, koska melu suuntautuu kuitenkin aika hyvin taakse päin. Lukuunottamatta tietenkin Michael Boltonia.
tounge.gif

"jos käytät tulppia, niin niitä ei saa poistaa kesken kaiken, silloin kuulovaurion riski suuri, kun korva ”lepotilassa”"

Miten tämä edes onnistuisi kypärä päässä?

"jos käytät tulppia, niin niitä ei saa poistaa kesken kaiken, silloin kuulovaurion riski suuri, kun korva ”lepotilassa”"

Miten tämä edes onnistuisi kypärä päässä?
Ajat reippaan lenkin ja pysähdyt kahville.. jatkat siitä ilman tulppia.. Korva adaptoituu matalaan melutasoon ja on hyvin herkkä.. Siksi se melu ei tunnu ilman tulppiakaan kovalta, koska korva tottuu siihen. Se ei kuitenkaan estä vaurion syntymistä.

Osaako joku neuvoa mistä kannattaisi lähteä kyselemään korvatulppia...? Ei siis niitä paisuvia uretaanitulppia vaan jotain "ei kertakäyttöisiä". Tulisi paljon enemmän käytettyä tulppia jos ei tarttisi aina odotella puolta minuuttia kun tulppa turpoaa... kiire ajamaan kun on
tounge.gif

Osaako joku neuvoa mistä kannattaisi lähteä kyselemään korvatulppia...? Ei siis niitä paisuvia uretaanitulppia vaan jotain "ei kertakäyttöisiä". Tulisi paljon enemmän käytettyä tulppia jos ei tarttisi aina odotella puolta minuuttia kun tulppa turpoaa... kiire ajamaan kun on
tounge.gif
Linkki <- Tuon sivun alussa oli juttua tulpista mitä itse nykyään käytän..

tounge.gif
Mä hain paikallisesta apteekista Bilsomin 556-tulpat, hinta tais olla tasan 8€.
00000480-n.jpg

Neljä kesää tuli ajeltua ilman tulppia.  
withstupid.gif

Nyt nuo ovat aina käytössä, siis kun olen mopolla liikenteessä.  
tounge.gif

Back