• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypäräongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mka

New member
Kävin etsiskelemässä uutta kypärää; ajattelin siirtyä Schuberthin Conceptista umpimalliseen. Ongelmaksi näyttää vaan muodostuvan ilmeisen epästandardi pallon muoto. Kaavailin aluksi Shoeita, mutta Raid II:lla ottaa kyykkiksen ajoasennossa leuka kiinni pottaan, vanhalla Raidilla ja X-Spiritillä ongelma hiukan vähäisempi, XR1000 täysin mahdoton.
Shoei kauppias suositteli testaamaan Araita, jota tosin itse ei myynyt.
Arain mallistossa oli sama ongelma joka mallilla. Testasin sitten Schuberthin S1:stä ja tuo istui päähän ihan OK, mutta kauppias oli sitä mieltä, ettei ole kypäränä lähelläkään Arain tai Shoein tasoa. Ehdotti, että tilaisin Arain kuuppan mittatilaustyönä, tarkkaa hintaa tai sitä, onnistuuko homma ylipäätään, ei varmuudella osannut sanoa. Kehotti soittelemaan aiheesta maahantuojalle.
Näistä kauppiaista siis molemmat oli sitä mieltä että Shoei ja Arai on kypäriä, muut sitten pelkkiä päähineitä.
Kolmannessa putiikissa testailin sitten AGV GP Prota, joka tuntui sopivan ihan kohtalaisesti. Tässä vaiheessa alkoi jo ohimoilta nahka lähteä, joten päätin lykätä hommaa myöhemmäksi.

Nyt siis muutamia kysymyksiä, ennen kuin palailen kaupoille:
Millaisia käyttökokemuksia AGV GP Prosta?
Onko kellään kokemuksia mittojen mukaan tehdystä Araista? Hinta, toimitusaika?
Tekeekö sillä Schuberthin S1:llä mitään, kun kauppias mieluummin möisi paljon halvemman Arain laatukypärää etsivälle?
Muita kypäräsuosituksia vastaavan ongelman kohdanneilta?

Kokeile Suomy-kypäriä, edullinen, huippulaatua Italiasta ja malleja löytyy... Hiilikuitua alkaen 289,-  
smile_org.gif

No osta Rukka, Arai, Shoei tai BMW - miten paljon parempi oli
smile_org.gif

Ai ettei Schubertin Consept ja S1 ole muka laatukypäriä
biggrin.gif

Varmasti ovat ja hyviä sellaisia.

Kauppiaat nyt myyvät mielellään sellaista mistä saa parhaan katteen...

Varmaan laatua löytyy, se vaan maksaa toisilla vähemmän...

Ei halpa (289,-) ja ihan itse testattu. BMW:n kypärä haudattu muistojen joukkoon sen jälkeen. Suhisi, huurtui jne... ja maksoi vain himppasta vaille tonnin
wink.gif

mutta kauppias oli sitä mieltä, ettei ole kypäränä lähelläkään Arain tai Shoein tasoa.
Itse ostin Sykkösen, koska siihen mahtui leuka+ muutkin jutut miellytti.En ala vannomaan minkään tuotemerkin nimiin, mutta olisi tietysti kiva kuulla kauppiaan perustelut. Itse en kauheasti anna arvoa myyjien mielipiteille, sillä puheet laadusta ja varsinkin hiljaisuudesta, ovat olleet yleensä pelkkää kaupanteko fuulaa
veryangry.gif

Schuberth on täyttä laatua, ota vaan S1 kainaloon ja jätä myyjän tuplatripla Arai/Shoei palkkiot saamatta
biggrin.gif

Arailla on tosiaan malleja "pidemmille" ja lyhyemmille päille... en kyllä muista mallien nimiä... Itse ainakin huomasin reilun eron.

Ja Schubertin laatua tuskin kannattaa alkaa kyseenalaistamaan ja siksi jättää ostamatta kys. merkin potta. Ostaa sen mikä tuntuu päässä parhaalta.

Minulla on samanlaisia ongelmia kypärän kanssa. Käyppä kokeilemassa Nolanin X-Lite 901/902 Stormilla. Voin luvata, että tulet yllättymään (ei ota leuka kiinni, eikä purista otsaa, ei huurru). Laadullisesti en parempaa kypärää ole itse löytänyt vaikka moni Shoeita, Arai yms. kypäriä suositteleekin niin X-Lite sarja on vähintääkin yhtä hyvä.

jou protherss!
onko kellähän oikein muotoiltua kyykky-kyärää,joka ois niskasta vähän "auki" jotta pää saa estoitta kääntyä.
ja mikä merkki tekee hyvin istuvat k-kypärät..?
KIITTI V...!
bowdown.gif

Ota vaan se schuubertin s1 jos se kerran sopi hyvin päähän, se on hyvä ja hiljainen.

Ihmisen lanttu on varsin monimuotoinen, joten on mahdoton sanoa mikä hyvä mikä ei. Joku on rantaruottalaista sukua, joku siirtokarjalaista, pään malli erilainen. Kokeilemalla selviää, ei mitenkään muuten.

Ja Schubertin laatua tuskin kannattaa alkaa kyseenalaistamaan ja siksi jättää ostamatta kys. merkin potta. Ostaa sen mikä tuntuu päässä parhaalta.
Joo, Schuberth tuntu kyllä päässä hyvältä ja näyttää erittäin laadukkaalta ja viimeistellyltä. Ongelma on tietty se ettei voi kaupassa testailemalla tietää, miltä tuo tuntuu ajaessa eli vinkumiset, huurtumiset, käyttäytyminen kovissa vauhdeissa jne. eli jonkun sanaan on luotettava. Myyjiltähän saa yleensä enemmän tai vähemmän subjektiivisesti värittynyttä tietoa, siksi tässä muilta käyttäjiltä kyselen.

Täytyy vielä käydä testailemassa noita muitakin. Jos ei sopivampaa löydy, niin näillä kommenteilla uskaltanen S1:sen hankkia. Kiitoksia komenteista.

Back