• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärät netistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iteki oon uutta pottaa just ostamassa. Araita kaipaan ja sen perään oon kyselly, mutta joka paikasta sanotaaan ne on Euroopan tukkurilta LOPPU. Suomessa ja muissa maissa on mitä on, mutta lisää ei saada millään, jostain syystä. Siitä johtunee että osa tilauksista venyy ja myöhästyy.
bawling.gif

Sain viimeinkin vastauksen kypärän viipymiseen: toimitusta ollaan parasta aikaa palauttamassa lähettäjälle, syytä tähän ei tiedetä !!! En ole saanut saapumisilmoitusta (kun tiesin odottaa toimitusta niin ravistelin kaikki lehdet, mainospostin jne josko lappu olisi ollut jemmattuna sinne sekaan), minulle ei ole soitettu eikä ylipäätään mitään ilmoitusta, että tavaraa olisi yritetty toimittaa. Katsotaan miten homma tästä etenee. Hyvä, että edes toisilla toimitus on tullut perille !

Iteki oon uutta pottaa just ostamassa. Araita kaipaan ja sen perään oon kyselly, mutta joka paikasta sanotaaan ne on Euroopan tukkurilta LOPPU. Suomessa ja muissa maissa on mitä on, mutta lisää ei saada millään, jostain syystä. Siitä johtunee että osa tilauksista venyy ja myöhästyy.  
bawling.gif
Tuo on tosiaan vähän hankalaa tähän aikaan vuodesta, kun miljoonat eurooppalaiset motoristit ovat liikkeellä ja päivittämässä varusteitaan. Erikoisemmista malleista on useimmin pulaa, mutta kyllä niitä yleensä aina löytyy jostain. Mekin olemme myyneet joitain erikoisemmilla värityksillä olevia, vaikka niitä ei "puskaradion" mukaan saa mistään...

Viikko sitten pahoittelivat tapahtunutta ja lupasivat yrittää lähetystä uudestaan -tällä kertaa UPS:lla. Edelleen odottelen...ja jo totuttuun tapaan ei vastauksia sähköposteihin eikä soittoihin.
Jos eivät voi kyseistä kypärää syystä tai toisesta toimittaa, niin miksiköhän he eivät ilmoita sitä ihan selkokielisesti ? No, tilaamani kypärän väritys olisi ihan ok, joten ajattelin katsoa tämän kortin loppuun asti.

Itse tilasin tossa keväämmällä Arai Astro-R:n Bikersuperstoresta. Toimii Englannista käsin ja siellä kypärissä on se 0% alv.
Vastasivat hyvin kyllä sähköpostikyselyihin, mutta toimituksessa meni kolmisen viikkoa.

Väliaikatietoina kerrottakoon, että edelleen odottelen (ainakin teoriassa) kesäkuun 16. päivä Moto-Plussasta tilaamaani Araita. Totuttuun tapaan ei vastauksia sähköposteihin eikä puheluihin. Tarvinnee hankkia se kirjava kypärä jostain muualta...

Väliaikatietoina kerrottakoon, että edelleen odottelen (ainakin teoriassa) kesäkuun 16. päivä Moto-Plussasta tilaamaani Araita. Totuttuun tapaan ei vastauksia sähköposteihin eikä puheluihin. Tarvinnee hankkia se kirjava kypärä jostain muualta...
wink.gif
aika outoa , itse olen saanut maileihin vastauksen samana päivänä, mutta kerääppä voimaa ja kilauta......josko saisit heti tiedon.....
biggrin.gif

tästä pitääkin heti tiedustella viimeisintä tilausta jonka tein 10 pv sitten..........

Uskokaa pois, että olen ihan tosissani (ehkä liiankin innokkaasti ?) yrittänyt kysellä sen kypärän perään. Puhelimessakin kyselisin, mutta kun eivät vastaa siihenkään ja puhelinvastaajan kanssa on paha keskustella. Mailia olen lähettänyt sekä replynä että uutena mailina nettisivujen kautta.

Viimeisimmän vastauksen olen saanut 22.7.2004. Tässä suora kopio ko. mailista, joka koskee kysymääni lähetyksen tracking numberia:

Hi XXXXXX,
i will pick up the number from our warehouse and send to you.
Regards
George    

Tiedän toki, että ei tuo Moto-Plussasta tilaamani ole maailman ainoa kypärä. Grafiikka vain edelleen miellyttäisi ja hintakin olisi lähes siedettävä - siksi kai sen perään olen jaksanut kysellä...ilmeisesti kuitenkin turhaan.

Tänään tuli kuukauden tauon jälkeen taas mailia moto-plussasta, kaveri oli ollut lomalla ja työkaverit eivät olleet syystä tai kolmannesta vastailleet...Tilaamani kypärä on edelleen hukan teillä, mutta voihan tässä odotella josko se vaikka jouluksi ehtisi...

Tänään tuli kuukauden tauon jälkeen taas mailia moto-plussasta, kaveri oli ollut lomalla ja työkaverit eivät olleet syystä tai kolmannesta vastailleet...Tilaamani kypärä on edelleen hukan teillä, mutta voihan tässä odotella josko se vaikka jouluksi ehtisi...

Toivottavasti saat kypäräsi...

Kaverin kanssa tilattiin Moto plussalta pari Shoei XR-1000 :sta ja loppujen lopuksi ne sitten saatiin. Tilauksissa oli ollut aluksi epäselvyyttä ja kun ne oli suomeen lähetetty, niin jossain seilasivat pari viikkoa... Muutan kyselyn jälkeen postista tuli lappu ja kypärät saatiin käyttöön! Säästöä tuli mukavasti ja 2 kypärän kulut on yhteensä 16€.

Mites te poijaat ja tytöt uskallatte tilata kypärän postimyynnistä. Sovitatteko just tietyn mallin ja koon jossakin liikkeessä Suomessa ja sen mukaan teette tilauksen vai ihan vaan hatun koon perusteella tilaus.

Mun hatun koko on 62. Riippuen mallista/tekijästä päähän voi mahtua 62-numeroinen potta tai tarvitaan 64 eli xxl. Mun on pakko kokeilla ennen kuin ostan.

On tullut kypärä jos toinenkin kotimaisissa kaupoissa soviteltua. Lähes poikkeuksetta päähäni sopiva kypärä on kokoa S (yllättävää kyllä myös useimpien kypärien S-koon voisi jopa kuvitella ostavansa). Varmuuden vuoksi pyrin kokeilemaan myös XS:n.

Tiedän, että netistä ostamisessa on omat riskinsä, päälle puettavan tavaran kanssa erityisesti. Jos tilattu kypärä joskus saapuu, mutta ei syystä tai toisesta sovi, niin tuleepahan tutuksi myös tuotteen palautus tai vaihto nettikaupassa.

Tilasin pari viikkoa sitten Shoein Raidin polo-motorrad.de putiikista netistä, visan numeron joutui antamaan sähköpostitse mutta laskutus meni oikea oppisesti. Kypärän tilasin ma iltana ja seuraavan viikon torstaina oli käyty tarjoamassa ovella. Postikulut olivat vain 14.95e. Vastasivat sähköposteihin puolen tunnin sisään mm. tracking koodin kyselyyn.  
smile_org.gif

Kypärää kävin sovittamassa kaupassa suomessa, että varmasti sain oikean koon. Ainoa mikä jäi mietityttämään oli että saksasta tilatussa on pikalukko eikä tuplad-lukko...

Mutta nyt on jo ajeltu muutaman kerran omalla kypärällä  
inlove.gif

kohta lisää kilometrejä alle  
sport05.gif

Tällä viikolla se kesäkuussa tilaamani kypärä vihdoinkin saapui. Juuri se mikä pitikin ja vielä sopi päähänkin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

Hyvä kun sait kypärän loppujen lopuksi. Itsekin tilasin Shoein XR1000 tuolta Moto Plussasta. Joku kolme viikkoa kesti saapuminen eli ei kovinkaan kauan sun odotukseen verrattuna. Oli just passeli päähän. Tosin tähän vuodenaikaanhan ei ole väliä tuleeko kypärä marras- vai helmikuussa, mutta kesällä toi odottelu on aika ikävää
veryangry.gif

Lousilta tilasin Z-Onen Statikin hintaan 299,95€+20€ toimituskulut. Toimitus tuli perille kotiovelle alle viikossa. Ei pöllömpi kauppa omasta mielestä.

Lousilta tilasin Z-Onen Statikin hintaan 299,95€+20€ toimituskulut. Toimitus tuli perille kotiovelle alle viikossa. Ei pöllömpi kauppa omasta mielestä.
Joo tilasin saman kypärän n 3viikkoa sitten, eikä kypärää ole vieläkään näkynyt täällä päin
crazy.gif

Kyselyyn missä vaiheessa, kypäräni toimitus on ei ole vielläkään vastattu, vaikka on kohta kulunut viikko.

Se oli sellainen restposten tilaus, joten onkohan se saksaksi = tilaa tänä vuona saatat saada ensivuonna, jos tavaraa sattuu olemaan...

nixweiss.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Oma kypärätilaus kesti ikuisuuden, jouduin tosin välissä vaihtamaan mallia raidin pyrosta xr-1000:een koska pyro poistui mallistosta. Kesti ja kesti, asiallista postia kylläkin sain kun kyselin perään. Todella ystävällistä palvelua, mutta hidasta.
confused_orig.gif
Kypärä tuli kuitenkin ilman postikuluja kotiovelle, hyvityksenä aikataulun pettämisestä. No hitonko väliä kun ajot oli muutenkin ajettu
tounge.gif

Muistaakseni hinnat ovat kuitenkin aika lähellä shopin hintoja ja jos vielä kimppatilauksessa tilaa niin voipi tulla halvemmaksi.

Back