Kypärien hyväksymisstandardeista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sartre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Maahantuojien osalta, pieni korjaus ettei tule haukuttua väärää puuta.

Nimittäin, nimittäin. Selailin varustekuvastoja ja yllätys, yllätys. Storm ilmoittaa joidenkin X-Liten, Nolanin ja Grexin kypärien hyväksynnät. Kuvaston mukaan X-Liten X-901, Nolanin N100E, N51, N93 ja Grexin G05 ovat nähtävästi 05-hyväksyttyjä. Muiden osalta hyväskyntätietoja en huomannut, mutta joka tapauksessa askel oikeaan suuntaan. Miksi siis muutkin eivät voisi seurata Stormin esimerkkiä...

Sellainen juttu vielä... mites noiden vanhempien kypärien kanssa on, vilkaisin lakitekstiä ja näyttäis vähän siltä ettei niitä ainakaan laillisesti saisi päässä ajossa pitää, vai miten? Olisi nimittäin varastossa yksi 03-hyväksytty, mitä olen joskus lainannut kyyditettävälle... katseleeko miehet sinisissä niitä hyväksymismerkintöjä ikinä vai kärsiikö ajella jos vain omatunto antaa myöten?
tounge.gif

Hyvä pointti, mutta pakko myöntää etten tiedä miten poliisit suhtautuvat. Ehkä tästä saisi kommenttia vaikkapa .orgin Grizzlyltä (?), jolla uskoisin olevan asiaa koskevaa tietoa. Veikkaus kuitenkin on, että jos laki edellyttää 04-hyväksyttyä kypärää ja kypärä ei sellainen ole, varmaan jotain seuraamuksia voi tulla. Toisaalta, kun katselee vanhempia kypäriä, ei kyllä ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen sellaista käyttää enkä kyllä antaisi kyytiläisellekään.

Olisikohan myös ollut niin, että joskus aikaisemmin tänä keväänä oli joku juttu, jossa yllättävän moni ratsattu motoristi ei ollut käyttänyt kypärää. Määrä oli niin suuri, etten oikein voi uskoa kavereiden ajaneen paljaspäin ellei ratsiaan sattumalta osunut joku prosentti-jengi kokoontumisajollaan. Oikeastaan johdonmukainen selitys olisi silloin juuri lakia noudattamattomat hyväksynnät.

Niinno... en minä minnekään pidemmälle sellaista ole lainannut, lyhemmillä matkoilla taajama-alueella ja silleen tuntuisi kuitenkin riittävän ihan hyvin. Mitä seuraamuksia sitten "ilman kypärää ajosta" mahtaa olla? Sakkoa?
nixweiss.gif

Toisaalta voisi tietysti ostaa jonkin halpiskypärän kakkoskypäräksi... mutta kun nekin maksaa jos ei ihan halvinta ota... taitaa olla 36e halvin 05-hyväksytty muovipytty mitä olen nähnyt, mutta ei sellaista taida kehdata ostaa edes satunnaiselle kyydittävälle.
smile_org.gif

Back