Kirjasin jo yhden vastauksen, mutta epähuomiossa poistin sen. Koitanpa tässä kirjata samat asiat uudelleen, toivottavasti menee putkeen
sanoi:
Mikä on ideana järjestää syyskokous, jolloin valitaan uusi hallitus, perjantaina klo 19 alkaen Helsingissä ? Oliko kenelläkään ajatusta, että kun tehdään tärkeitä päätöksiä, koskien hallitusta, ja uusien äänestystä hallitukseen, niin ajatella edes sen verran, että olisi pidetty lauantaina, kuten aikaisempinakin vuosina. Ei jumankauta pääse millään pidempää paikanpäälle.
Tämä on jo ylempänä käyty läpi. Käytännössä meillä kävi paska tuuri, musta-pekka jäi käteen ja perjantaista tuli ainut vaihtoehto. Ei hyvä, mutta sillä mennään.
sanoi:
Vai onko kenties tarkoitus pitää hallituksessa tiettyjä jäseniä, eli ei muualta kuin pks seudulta. Luulisi jo noinkin monen vuoden jälkeen porukan osaavan haistaa tilanteita.
Tästä kommentista voisi joko loukkaantua tai suivaantua. En kuitenkaan tee kumpaakaan, koska olen jokseenkin rauhallinen ukkeli. Niin, meinaan itsekin erota hallituksesta... Väite on absurdi, sillä ongelma on enemmänkin se, mistä saadaan hallitukseen täysi kokoonpano, vieläpä sellaisista jäsenistä joilla on intoa ja halua toimeen.
sanoi:
Paikan valinta olisi voinut olla joku keskeisempi, esim Tampere, jonne olisi ehtinyt pidempää.
Tokihan ihmiset ovat töissä myös lauantaisin, mutta edes suurimmalla osalla olisi ollut mahdollista keritä paikanpäälle.
Tästäkin on jo kerrottu. Kokeilimme kokouksien ns. maakuntaistamista Tampereella ja se ei mennyt parhaalla mahdollisella tavalla. Tästä ei kuitenkaan opittu mitään, sillä päätimme jatkaa kevätkokoksen osalta pitämällä sen Lahdessa. Pitkässä juoksussa kokouksia kannattaa pitää siellä minne jäsenet saadaan paikanpäälle. Katsotaan nyt sitten minne tulee ihmisiä ja minne ei... Jokatapauksessa kokouspaikka ei tule koskaan sopimaan kaikille, vaan aina jollakulla on pidempi matka kuin sillä toisella, naapurissa asuvalla.
Syyskokoukseen saapuminen vaatii tällä kertaa jäseniltä järjestelyitä niin matkan kuin ajankin suhteen. Kokouksen suunnittelussa tämä ei suinkaan ollut lähtökohtana. Aika on kimurantti, paikka nyt on vain paikka muiden joukossa. Pakko muuten muistuttaa että itse olen matkannut ja järjestänyt aikaa lukemattomia kertoja Ry:n hallituksen- SMOTO:n kokouksiin. Enkä ainakaan toistaiseksi ole valittanut siitä. En valita jatkossakaan (tää on helppo lupaus, kun kerta olen eroamassakin).
Toivottavasti Helsinkiin saapuu mahdollisimman moni yhdistyksen jäsen.